Kendall Jenner hiába issza a Pepsit, ez a reklám óriási felháborodást váltott ki az emberekből

2017.április.5.

Meglehetősen merész témához nyúlt a Pepsi legújabb reklámjában, amelyben egy tüntetésen ábrázolja Kendall Jennert - és nem csoda, hatalmas felháborodást is váltott ki a kezdeményezés.

Kendall Jenner hiába issza a Pepsit, ez a reklám óriási felháborodást váltott ki az emberekből
Fotó: Pepsi

Az új kampányban a szőke Kendall Jennert épp fotózzák, miközben az emberek az utcán tüntetnek, a modell mellett. A háttérban Skip Marley Lions című dala szól, és a legkülönbözőbb emberek, művészek vonulnak fel békejelekkel. Kendallt magával ragadja az emelkedett hangulat, és egy drámai pillanatban lekapja szőke parókáját, letörli a rúzst, és beleveti magát a tömegbe. Odamegy a rendőrökhöz, és Pepsit ad nekik, majd a reklám konklúziójaként a rendfenntartók és a tüntetők együtt isszák meg a kólát. Hátul beúszik az "Élj merészebben, élj hangosabban, élj a pillanatnak" felirat, és itt véget is ér a reklám.

Mindez addig rendben is van, hogy a Pepsi egy pozitív, életigenlő életérzést szeretett volna közvetíteni, azonban ezúttal nagyon érzékeny, és túl aktuális témához nyúltak. Valószínűleg pozitív véleményt szerettek volna formálni a felvonulókról, azonban ez az üzenet igencsak elúszott. A Pepsi reklámja olyan, mintha egy fesztiválon készült volna, ezáltal mintegy bagatellizálja a megmozdulás jelentőségét, ráadásul a reklám vége is ellentmondásosra sikeredett. A rendőrök - akik a tüntetők ellenfelei - Pepsit kapnak, míg a felvonulók is diadalittasan ünnepelnek. Nem világos, hogy pontosan mit is szeretne támogatni ezzel a márka - a tüntetéseket, a politikai rendszert, a tüntetőket akarja lekicsinyíteni, esetleg a rendőröket ünnepelni? Nem tudni. Nem csoda, hogy rengeteg támadás is érte, amiért egy ilyen aktuálpolitikai konfliktusból próbálnak pénzt csinálni.

A reklám természetesen Twitteren is hatalmasat futott, őrjöngenek az emberek miatta:

.@pepsi @KendallJenner please utilize a white model to appropriate and capitalize on a movement that is defined by race and racial disparity pic.twitter.com/juOSbq9ezG— Jessica Duncan (@JESSmad11) 2017. április 4.
src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8">

A Teen Vogue -nak adott rendkívüli nyilatkozatában (ami azért is rendkívüli, mert eddig ilyet még nem láttunk a márkától) a Pepsi szóvívője megmagyarázza a reklám mögöttes üzenetét:

"A reklám bemutatja, ahogy létrejön az egység, egy olyan pillanatot, amikor sok egymástól eltérő történet összefut. Ez rengeteg különböző ember egy közös spontán pillanata, amiben összegyűlnek, és a jelent ünneplik a Pepsivel" - fejtette ki a szóvívő.

Számunkra azonban továbbra is kérdéses, mennyire lehet egy ilyen üzenetet átadni úgy, hogy ne a tüntetések ellenzésének vagy bagatellizálásának hasson a kampány, ráadásul mindez különösen aktuális most Magyarországon is: a tüntetések célja az igazság kivívása, a politikai bürökrácia elnyomásának visszafogása, a döntések átláthatósága és az önös politikai érdekek megszüntetése, és ha ezt az "egység" gondolatával próbálják párhuzamba vonni, valóban a civil megmozdulások erejének a lebecsüléseként hathat a kísérlet.

Ez is érdekelhet

5 tipp, hogy ősszel is motivált legyél

5 tipp, hogy ősszel is motivált legyél

G-Test

Az apácák körében tényleg gyakoribb a mellrák?

Az apácák körében tényleg gyakoribb a mellrák?

GLAMOUR-napok reloaded 2021

A GLAMOUR-napok applikációban már elérheted a GLAMOUR-napok Reloaded kuponokat!

A GLAMOUR-napok applikációban már elérheted a GLAMOUR-napok Reloaded kuponokat!