A Punnany Massif dala lett a magyar olimpiai csapat hivatalos himnusza

2021. május 20.
Ez a cikk több mint 6 hónapja frissült utoljára, a benne lévő információk elavultak lehetnek.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Alig két hónap van hátra az idei évre halasztott XXXII. nyári olimpiai játékokig. A magyar csapat ebben az évben is különleges mezkollekciót viselhet majd a sporteseményen, mely tükrözi az olimpiai eszme legfőbb üzeneteit is, úgy, mint az egységesség, csapatszellem, sokszínűség. A világraszóló nemzetközi sportünnepélyre pedig a gyártó egy különleges meglepetéssel is készült, és a ruházati kollekció mellé egy igazi lendületes sporthimnusszal is meglepte az olimpiára készülő magyar versenyzőket és a szurkolókat. A TOKIIIOOOOO c. dal Oláh Ildikónak ötlete nyomán született, az előadó pedig a Punnany Massif együttes. A múlt heti premier kapcsán beszélgettünk az ötletgazdával és a zenekar frontemberével Felcser Mátéval.

Oláh Ildikó

“2019. nyarán fogalmazódott meg bennem, hogy az olimpiai kollekció bemutatóját nem a szokásos módon, hanem egy igazán különleges, az olimpiához méltó ünnepi módon mutassuk be. Továbbá szerettem volna valami kis pluszt adni a hazánkat képviselő sportolóknak, hogy nemzetként velük lehessünk.” Kezdi a dal történetét Oláh Ildikó a mezgyártó cég sport marketing vezetője.

Szerettem volna ebben a kampányban mindenképp maradandót alkotni, így született meg a dal ötlete, ami az üzenetét tekintve gyakorlatilag nem csak az olimpián, hanem bármely más világversenyen megállná a helyét.

“Írtunk már himnuszokat például a Sziget fesztiválhoz, vagy a tavalyi évben szintén elmaradt VOLT fesztiválhoz, de nemzetközi sporteseményre még nem kaptunk felkérést, így igazi megtiszteltetésként éltük meg, hogy ilyen módon kicsit mi is a részesei lehetünk a magyar sportolók várva várt sikereinek.” Avat be a részletekbe Felcser Máté, a dal zenei producere, szövegírója. “A dal szövegét általában ketten Wolfie-val írjuk, most azonban csatlakozott hozzánk a hegedűsünk “Csei” azaz Lipics Gergő is, így akárcsak a sportolók esetében az olimpiai felkészülés, ez is igazi csapatmunka volt.”

“NEMEK KÖZÖTT IGENEK”

A szám fő mondanivalója olyan fontos üzeneteket hordoz magában, mint a kitartás, küzdeni tudás, csapatszellem, fair play, összetartozás és nem utolsó sorban a nemek közötti egyenlőség.

A márka elkötelezett olyan társadalmi felelősségvállalást érintő kérdésekben, mint a például a nemek közötti egyenjogúság. A sporthoz szükséges kitartás mellett az olimpiai kommunikáció fő célja az egyenlőség közvetítése.

Célunk, hogy kitartásra buzdítsunk mindenkit, és ezt az üzenetet szeretnénk minél több emberhez, különösképp nőhöz, kislányhoz is eljuttatni. Manapság sokkal nehezebb nőként érvényesülni, hiszen jóval magasabb elvárásoknak kell megfelelni, nem csak az élsport területén. Bár én szerencsésnek mondhatom magam a munkámat illetően, mert nem igen tapasztaltam még hátrányos megkülönböztetést amiatt, hogy női vezető vagyok. Azonban ha a női versenyzőkre gondolunk, nem hagyhatjuk figyelmen kívül a női testben zajló biológiai folyamatokat, az élsporttal járó testkép változást, vagy épp a felkészülés és versenyzés alatt is jelentkező havi ciklust, mely extra nehezítő körülményt jelent az edzések során. A dolgozó, családos nők esetében pedig vegyük számításba, hogy az életben hány fronton kell nap, mint nap helyt állniuk. Meggyőződésem, hogy épp emiatt egy nő például sokkal hatékonyabban végzi el a munkáját a rendelkezésre álló időben, mert munka után kezdődik számára a következő műszak, ahol szintén maximálisan helyt kell állniuk. A nők már bizonyítottak, a labda most nem nálunk van. Bízom benne, hogy generációról generációra érik már az a változás, ami elsősorban a fejekben keresendő. A nagy márkák felelősségvállalása pedig szintén formálja a világot, mivel nagy hangot tudunk adni a változás iránti igény megfogalmazásával, egy olimpiai pedig tökéletes alkalom arra is, hogy ilyen fontos üzeneteket közvetítsen.”

“TANULJ MEG EMBERNEK MARADNI IS”

A nemek közötti egyenlőség mellett a kitartásra, a példamutatásra is felhívja a dalszöveg a figyelmet, a zenészek pedig akárcsak a sportolók példaképek a fiatal generáció számára. “Már a szöveg megírásakor kerestük a párhuzamokat, az alapvetően közös energiákat és attitűdöket, ami a mi életünkben és a sportolókéban is megtalálható, így kerestünk olyan fogásokat, amik kihívásra ösztönöznek, mint a győzni akarás, vagy a céltudatosság. Számunkra ilyen egy sikeres koncert, amire mi is sokáig készülünk. Egy versenyző 4 évig készül arra, hogy néhány perc alatt kihozza magából a maximumot, ami nem kis teljesítmény. Nekünk ez a színpadra állás előtti utolsó néhány lépcsőfokot jelenti. Ami még alapvetően közös bennünk, hogy értük is és értünk is sokan rajonganak, ami persze jól esik, de sokszor számon is kérnek. Jó érzés, hogy sokan szeretnek, mégis van rajtunk egy elvárás, hogy közéleti kérdésekben is legyünk véleményvezérek, ami nem mindig komfortos - mondja Máté.

Én a mai napig egy vidéki srác vagyok Pécsről, és igyekszem egy egészséges értékrend mentén élni. Örülök, ha valakivel jót tudok tenni, valami pluszt tudok közvetíteni. Szurkolóként és zenészként pedig szintén jó érzés többletet adni, és olyan fontos identitású üzenetet tolmácsolni, mint a hazaszeretet. Az általános közhiedelemmel ellentétben pedig a zenekarunktól nem is áll olyan távol a sport, hiszen az énekesünk Meszes Balázs tagja a Magyar Művész Válogatottnak.”

A szurkolás öröme összehozza az embereket, arra a két hétre megszűnik minden előítélet nemtől, bőrszíntől, vallási vagy politikai hovatartozástól függetlenül. Ilyenkor érezzük igazán az összetartozást, hiszen egy nemzetként, közös sikerekért szurkolunk. Ettől is csodálatos az olimpia, amiért gyerekkorom óta rajongok.

- folytatja Ildi.

A kollekció is ezt az összetartozást közvetíti, üzenete az egységesség, egy olyan rendezvényen ahol sportolók ezrei vannak jelen. A ruházatban is visszaköszön ez az érték, a magyar nemzeti lobogó színeivel, valamint a nemzeti címer egyes elemein keresztül, ami több motívumban is visszaköszön a mezekről ezzel is emlékeztetve a csapatot a hovatartozásukra.”

“VAN EZ AZ ÁLMOM, VELETEK ÉLEM”

“A munkám során a márkát képviselem, a márka üzenetét adom át az embereknek, nem a sajátomat. Ennél a dalnál azonban van egy kedvenc részem, ami így szól - Van ez az álmom veletek élem - ezt annyira a magaménak is éreztem, hogy megbeszéltük Miki357-el, aki a klipet rendezte, hogy egy pillanat erejéig ezzel a mondattal én is legyek jelen a videóban. Ezzel az olimpiai kampánnyal egy nagy álmom vált valóra, amire úgy tekintek majd vissza, mint a karrierem egyik mérföldköve. Gyerekkorom óta rajongok a játékokért, mindig követem az eseményeket, ez az idei azonban minden szempontból különleges lesz számomra.” - mondja Ildi.

“A klip premierjével párhuzamosan indult egy mozgalmunk, ahol sportolók, ismert es hétköznapi emberek mondják el a saját történeteiket az @olimpikonvagyok Instagram oldalon, ezzel is inspirációt adva másoknak, hogy érdemes kitartani és küzdeni az álmainkért.”

Egy ilyen esemény, mint az olimpia nagyszerű eszköz arra, hogy összehozza az embereket. Remélem, hogy sikerült ezzel a dallal a sportolóinknak is valami pluszt átadni, amit magukkal tudnak vinni majd Tokióba.

- zárja Máté a beszélgetést.

Cikk: Nedjalkov Bea

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Ha ez a beszélgetés nem történik meg, lehet, hogy Vilmos herceg és Katalin hercegné sosem lesznek egy pár

Ha ez a beszélgetés nem történik meg, lehet, hogy Vilmos herceg és Katalin hercegné sosem lesznek egy pár

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Katy Perry és Michele Morrone káprázatosak az új Dolce&Gabbana kampányfilmben (x)

Katy Perry és Michele Morrone káprázatosak az új Dolce&Gabbana kampányfilmben (x)

Az ősz legnagyobb trendjei: must-have darabok, amik nem hiányozhatnak a ruhatáradból (x)

Az ősz legnagyobb trendjei: must-have darabok, amik nem hiányozhatnak a ruhatáradból (x)

Őszi divattrendek: ezek a színek hódítanak idén (x)

Őszi divattrendek: ezek a színek hódítanak idén (x)

3 tipp, melyekkel pénzügyileg is tudatos maradhatsz a Glamour-napok alatt (x)

3 tipp, melyekkel pénzügyileg is tudatos maradhatsz a Glamour-napok alatt (x)