Titkos részletek a Gucci-ház forgatásáról: “Másfél évig úgy éltem, mint Reggiani. Kilenc hónapon át akcentussal beszéltem”

2021.december.1.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A Gucci-ház című filmben egy korai jelenet kihangsúlyozza a divat hatalmát. 1970-ben járunk és egy kívánatos nő egy hullámos selyem ruhában és magassarkúban kering körbe a felhajtón. Minden férfi szempár rá szegeződik. Tudja ezt. És élvezi.

Titkos részletek a Gucci-ház forgatásáról: “Másfél évig úgy éltem, mint Reggiani. Kilenc hónapon át akcentussal beszéltem”
Fotó: Profimedia

Lady Gaga játssza Patrizia Reggianit. Ő az a nő, aki hozzáment Maurizio Guccihoz, a birodalom örököséhez, aki státusz szimbólummá tette az alkalmi férfi cipőt, akit – miután megbukott a házassága és elvesztette az irányítását a vállalkozása felett – felesége 1995-ben megöletett egy felbérelt bérgyilkossal. Majdnem 20 év múlva, 2014-ben, a nő elmondta a La Repubblica-nak, hogy

Még mindig Guccinak érzem magam – valójában a legnagyobb Guccinak közülük.

Fotó: Profimedia

A film nyitó jelenetében egy teljesen más típusú divatot láthatunk. Egy teljesen más potenciált. Egy tweedzakó. Egy pecsétgyűrű. Egy drága óra. És az az elegáns férfi cipő. Az első alkalom, hogy látjuk Maurizio Guccit, akit Adam Driver alakít, kétségkívül apró márkajelzéssel, noha az a márkajelzés rendkívül finoman, de úgy van kialakítva, hogy magukhoz vonzzák a szemet, és pontosan erre épült fel Gucci, a modern mega-márka – ami jelenleg 15,6 milliárd dollárt (11.6 milliárd fontot) ér.

Fotó: Profimedia

Ez vezette Reggianit házastársának meggyilkolásához is, aki elhíresülten egyszer azt mondta, hogy

Jobb egy Rolls-Royceban sírni, mint egy biciklin boldognak lenni.

Maurizio 46 éves volt, mikor az irodájának lépcsőjén lelőtték. Amikor egyszer egy riporter azt kérdezte miért nem ő maga ölte meg a férjét, Reggiani azt válaszolta, hogy

A látásom nem túl jó. Nem akartam elvéteni.

Ridley Scott elmeséli, hogy “Amit igazán szerettem a történetben az az, hogy ez egy XV. századi történet modern verziója volt, mint a Medici-család, vagy a Borgiák. Valahogy az emberek nem kapcsolják a gyilkolás ötletét a vagyonhoz, pedig sokszor összefügg vele.”

A divat sarkalatos pontja volt a film varázsának?

“A ruhák egyértelműen érdekessé tették. És az a korszak, amit a film felölel – a hetvenes, a nyolcvanas és a kilencvenes éveket – én magam is keresztül mentem rajtuk a koromból adódóan. Úgyhogy nagyon egyszerű volt számomra.”

Scott jelmeztervezője, Janty Yates, aki szintén brit származású, hosszú ideig volt a kollégája, és egy Oscart is nyert 2001-ben a Gladiátorban végzett munkájáért. “Ridley és én összenézünk és megállapítjuk, hogy ‘Nos, mi ott voltunk’, mert mindketten őskoriak vagyunk.” – nevet fel. “Így könnyű volt létrehozni a történet ívét is, mivel olyan hatalmas változásokon ment keresztül a divatszakma ebben az időszakban. Az egyetlen időszak, ami hasonlított az, amit épp most készítek el Ridleynek, a Napóleon korabeli, amikor eldobják a fűzőiket.”

Fotó: Profimedia

A Gucci-ház kreatív folyamata – ami Sara Gay Forden könyvén alapszik -, a rendező skicceivel kezdődik, mint minden Scott film. “Én amolyan művészféle vén róka vagyok” – mondja büszkén. És akkor Yates megy tovább a kutatásokkal. “Küldök neki fotókat és ő eldönti, hogy melyik igen, és melyik nem.” Megkérdezem Scottot, hogy szoktak-e vitázni. “Nem. Végtelenül tiszteljük egymást akkor is, amikor dolgozunk.”

Reggiani a film központi szerepét tölti be. Mire rátette a kezét a Gucci vagyonra, úgy ragyogott, mint egy ékszer bolt kirakata, vagy, ahogy Yates mondaná “úgy díszíti fel magát, mint egy karácsonyfa.”

Yates áttanulmányozta Reggiani fotóit akkor és most, akit – 17 börtön év után – úgy emlegetnek, hogy a Fekete Özvegy, és akit manapság újra lehet látni Milánó utcáin; bőségesen díszített ruhákban, papagájával a vállán.

Patrizia Reggiani 2015-ben.
Fotó: Profimedia

A 72 éves Reggiani, aki mindvégig ártatlannak vallotta magát, most Maurizio vagyonának éves segélyéből tartja fenn magát. “Idegesít, hogy Lady Gaga játszott el engem.. anélkül, hogy egy pillanatra is megfontolta volna, hogy esetleg eljön és találkozik velem,”, mondta Olaszország legjelentősebb hírügynökségének korábban.

Ez nem gazdasági kérdés. Ez józan ész és tisztelet kérdése.

Yates emlékszik, hogy megkérdezte Scottot, hogy “Szeretnéd, hogy úgy csináljuk meg őt, mint Joan Collinst?” Azt válaszolta, hogy “szeretném, ha annál egy kicsit diszkrétebb lenne, mint Gina Lollobrigida.” De Lollobrigida a hatvanas évek volt, úgyhogy fogtunk néhány fotóját és átigazítottuk őket. Ő a törekvő típusú olasz női ideált testesítette meg. “Reggianinak a több, az mindig egyre több. Gondolj csak az ékszerekre, a bundákra és dekoltázsokra, és arra a dupla G monogramra.

Fotó: Profimedia

Gaga “teljesen együttműködő” volt, emlékezik vissza Yates.

Mielőtt a forgatás elkezdődött, Gaga az Atlanti Óceán másik végén ragadt. “Tudtuk, hogy szükségünk lesz egy teljes gardróbra, hogy mutassunk neki több lehetőséget. Ezért nem tudtunk mit tenni, mint hogy online bonyolítottuk a ruhapróbákat, majd végigmentünk egy jeleneten. Én voltam Maurizio és ő volt Patrizia. Azt is megmondta, hogy szerinte hová kéne egy erős ajakkontúr, vagy egy paróka. Az első néhány alkalom után bízott bennünk.

Gaga bemutatta legújabb make-up kollekcióját is, a Casa Gaga Italian Glam Collection-t, amit az egész film alatt, valamint a londoni bemutató alatt is használt.

Azon az éjszakán a vörös szőnyegen egy tipikusan visszafogott, mélyen felhasított, lila berakásos Guccit viselt, és egy olyan szédítő platform magassarkút, amit talán még RuPaul is elkerült volna, nem említve, hogy talán ki is ficamította volna a bokáját.

Fotó: Gettyimages.com

A következő napon visszafogott volt – akárcsak a márka -, egy Gucci monogrammal ellátott ruhát viselt gallérral.

Gaga épp arról mesél a Voguenak, hogy “másfél évig úgy éltem, mint Reggiani. És ehhez kilenc hónapon át akcentussal beszéltem.” Gaga azt is elmondta, hogy lehetetlen volt számára, hogy szőke hajjal hiteles legyen az akcentusa, ezért azonnal be is festette a haját.

Úgy éltem, folyamatosan az foglalkoztatott, hol és mikor láthatok pénzt mindenből, amire ránéztem, vagy amihez hozzáértem.

Hmmm. Pénz. Ennek az történetnek ez a vezérmotívuma, de ezt szükségtelen is mondanom. Reggiani csillogásában – akit a sajtó Lady Gucciként emlegetett -, állítólag 9000 fontot költött havonta csupán orchideákra. “A legtöbb ember nagyon izgatott lenne, ha eljátszhatna egy veszélyes, kockáztató, aranyásó gyilkost, aki csak káoszt teremt és szétcseszi az emberek életét,” mondta el Gaga.

Arra gondoltam, mi lenne, ha egy valódi nőt varázsolnék belőle?

- és ebben igazi sikert ért el.

Többek között van egy vita a filmben a családtagok között arról, hogy mi a legjobb módja annak, hogy még több pénzt keressenek, főként pedig arról, hogy mi a luxus és mi nem az. Aldo Gucci, Maurizio nagybátyja, akit Al Pacino alakít, a film kezdetekor a birodalom feje, aki mellékesen fél-illegális másolatokból keres pénzt. Reggiani, a kívülállók tisztánlátásával vitatkozik arról, hogy egy márkának a belső tagok számára milyennek kéne lennie, és úgy érvel, hogy ez is a kannibalizmus egy formája.

Az is nagy jelentőségű, hogy mikor Yates kutatómunkát végzett a Firenzei Gucci Múzeumban, a város, ahol az egész márka 1921-ben elindult, tele van puccos bőröndökkel, “A hely el volt árasztva híres emberek fotóival, de ez számomra teljesen használhatatlan volt. Mivel egyikőjük sem volt Gucciban. Voltak Gucci övek, Gucci cipők, Gucci napszemüvegek. Láthattad Peter Sellerst a feje búbjáig érő Gucci bőrönddel, Sophia Lorent is, de sehol nem voltak a ruhák.”

Aldo Gucci talán előtérbe tolta a márkát, a kiegészítőket és a kisebb darabokat, amik még mindig a legtöbb luxus márka fő bevételi forrásai.

Ahogyan a Gucci Ház elmondja, Reggiani volt az, aki felismerte, hogy ennek változnia kell. Habár, Maurizio irányítása alá tartozott, de a pár elidegenedése miatt Gucci felbérelte Tom Fordot, egy alig ismert texasit. Végül Tom volt az, aki a márkát nagy betűs divattá varázsolta. Az ő 1995-ös őszi/téli bemutatóján – mind az 1970-es évekre jellemző szabással, az ékszerek színeivel és kifinomult szexiségével – vált kétség kívül az egyik legemlékezetesebb pillanatává a divat világában az életemben.

Hordasz Guccit? “Istenem, dehogy! Ridley és én is egyetértünk abban, hogy sohasem hordanánk Alessandro Michelet (a Gucci jelenlegi kreatív igazgatója). Ő igazán briliáns, de nem a mi korunkbeli embereknek való.” Milyen márkát hord? “Mikor Olaszországban voltunk forgatni, akkor teljesen beleszerettem Etroba.”

A tényt, ami miatt a Gucci Ház végül is áldást kapott a XXI. századi újjászületésére az tette egyértelművé, hogy Salma Hayek szintén szerepel a filmben.

Fotó: Profimedia

Hayek François-Henri Pinault felesége, a Keringnek, vagyis annak a luxus csoportnak a vezérigazgatója, aminek jelenleg a Gucci a tulajdonában van. A Gucci család szerint – akik közül már senkinek sincs érdekeltsége az általuk alapított üzletben – a dolgok kevésbé egyértelműek már.

“A nagypapám egy nagyon jóképű férfi volt, ahogy az összes Gucci, és nagyon magas, kék szemekkel és elegáns megjelenéssel… Al Pacino nem is túl magas, és ettől… kövérnek és alacsonynak tűnik. Ez szégyen, mivel nem hasonlít rá egyáltalán. - nyilatkozta Patrizia Gucci, Maurizio másod unokatestvére.

Szerző: Anna Murphy / The Times / The Interview People

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Napi horoszkóp: A Rák szabaduljon meg a múlttól, a Szűz külföldi munka felé kacsintgat

Napi horoszkóp: A Rák szabaduljon meg a múlttól, a Szűz külföldi munka felé kacsintgat

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője