A Somossy Orfeum extravagáns karaktere

Hirdetés

2023. november 21.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Kelemen Fanni 2019-ben debütált a Budapesti Operettszínház Hegedűs a háztetőn című előadásában, Háva szerepében. A fiatal, tehetséges művész az elmúlt időszakban feltűnt Alice-ként a Virágot Algernonnak című megható musicalben; a nagyközönség mint Szélvész Kisasszonyt láthatta a Bozsik Yvette rendezte Rozsda lovag és Fránya Fridában; de Emma Carew szerepalakját is megformálta már a teátrum nagy sikerű Jekyll és Hyde című produkciójában. Napjainkban Ethel, az egyik Barrison-lány bőrébe bújik az Operettszínház új premierjében, Az Orfeum mágusában.

A Somossy Orfeum extravagáns karaktere
Fotó: Budapesti Operettszínház - Janus Erika fotója

A világjáró Barrison-lányok különleges színfoltjai voltak Somossy Károly orfeumának. Az Operettszínház ősbemutatójában Fekete-Kovács Veronika, Kardffy Aisha, Drahos Evelin, Felkai Flóra, Szente-Laboda Zsanett és te alakítod a kissé frivol hölgyeket a színpadon. Hogyan érzed magad ebben a nem mindennapi szerepben?

Nagyon jól, már csak azért is, mert újra Bozsik Yvette-tel dolgozhatok! Háva karaktere és a Hegedűs a háztetőn világa után egészen más miliő tárult elém Az Orfeum mágusában. Bevallom őszintén, izgalmas tapasztalat számomra, hogy a színház vezetése Ethel, a még Somossy mércéje szerint is kissé könnyelműnek tűnő Barrison-lány szerepében számít rám.

Meglepett, hogy a korábbi, Marc Chagallt idéző, szinte mesebeli jelmezed után hirtelen térdig érő fűzős csizmában, csábos harisnyában, rózsaszín fodros szoknyában rohansz be a többiekkel együtt a nézők elé?

Váratlanul ért, hogy engem választottak, de örömmel fogadtam! Amikor megismertük a zenét, a szöveget és megláttuk a kosztümöket, rájöttem, hogy új személyiségjegyeket fedezhetek fel magamban. Yvette kifejezetten azt kérte, hogy legyünk gátlástalanok, ami nem csoda, mert ezek a lányok a maguk korában meglehetősen szabadosak voltak. A műsorszámukkal bejárták az egész világot, és ki tudja mi minden történt velük, miután leléptek a színpadról... Orbán János Dénes szövege több helyen is utal a könnyelműségükre, de annak ellenére, hogy extravagáns karakterekről beszélünk, nem valamiféle feslett, züllött, romlott csitrikként lépünk a nézők elé, éppen ellenkezőleg: erotikától fűtve, mégis inkább a nőiességüket mutatjuk meg az előadásban.

Az Orfeum mágusa az első bemutatód az operett műfajában. Érdekes, hogy bő két éve, a Pesti Broadway Musical Stúdió görög szerzők drámáiból összeállított vizsgájában, prózában is erősnek tűntél számomra. Nem gondolkodtál el azon, hogy tovább képezd magad ezen a területen is?

Dehogynem, sőt, Szendy Szilvi és Kékkovács Mara, akik mások mellett tanáraim voltak a Stúdióban, megerősítettek abban, hogy érdemes prózával is foglalkoznom. Ettől függetlenül nagyon élvezem a zenés szerepeket, és az idei évadban sok-sok nagyszerű feladatot kaptam Kiss-B. Atillától és a színház vezetésétől. Akár zenei, vagy prózai képzésről esik szó, igyekszem komplexen rálátni a szakmámra, és elsajátítani minden ismeretet, ami a hasznomra válhat.

Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy az előadásaid mellett jelenleg is drámainstruktornak tanulsz a Színház- és Filmművészeti Egyetemen...

Fotó: Budapesti Operettszínház - Janus Erika fotója

Az Egyetemre is azért jelentkeztem, mert vágytam arra, hogy a tanulmányaim által megnyíljon számomra egy új kapu, amin kitekintve megint csak más nézőpontból látom a színház egészét. Boldog vagyok, mert – ahogyan Pesti Broadway Musical Stúdióban – az SZFE-n is tanárom Kiss-Balbinát Judit, akit fantasztikus szakembernek tartok, és persze az idősebb kollégáktól is rengeteget tanulok, ami gazdagítja a színpadon megformált szerepeimet is.

Számos főszerepet játszol az Operettszínházban, az énekhangodat is folyamatosan karban tartod, érdekelnek a prózai műfajok és mindemellett egyetemistaként is helytállsz: hogyan képzeled el magad öt év múlva?

Gondolom, hogy sokakban felmerülnek vágyott szerepálmok a pályájuk során, de úgy tűnik, én kivétel vagyok. Nagy örömmel játszom Hávát, Alice-t, Emma Carew-t és Ethelt is. Illetve, talán egyet mégis megemlítenék... Eliza Doolittle személyiségét közel érzem magamhoz. Többször elolvastam G. B. Shaw Pygmalionját, ami a musical alapja, és valószínűleg az fogott meg igazán Elizában, ahogyan kis virágárus lányból szépen lassan átalakul a művelt, előkelő társaság hercegnőjévé. Természetesen továbbra is az Operettszínház társulatához szeretnék tartozni. Én itt érzem jól magam, biztos kezekben vagyok, szép feladatokat bíznak rám, amiért hálával tartozom, és a kollégák, a munkatársak is végtelenül segítőkészek. Egyszóval: boldogan megyek be az Operettszínházba, minden nap.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Öt gyilkos lövéssel ért véget 45 évvel ezelőtt John Lennon és Yoko Ono szerelme

glamour plusz ikon Öt gyilkos lövéssel ért véget 45 évvel ezelőtt John Lennon és Yoko Ono szerelme

Nincs ajándékötleted? Így lesz a bizonytalanságból tökéletes karácsonyi meglepetés (x)

Nincs ajándékötleted? Így lesz a bizonytalanságból tökéletes karácsonyi meglepetés (x)

Ezekkel pillanatok alatt elérhető a 'flash effect' bőrápolási trend (x)

Ezekkel pillanatok alatt elérhető a 'flash effect' bőrápolási trend (x)

Mit tud a TikTokon felkapott BaByliss Air Wand? Kipróbáltuk! (x)

Mit tud a TikTokon felkapott BaByliss Air Wand? Kipróbáltuk! (x)

A dolog, amiről senki sem beszél szülés után – pedig minden anyát érint (x)

A dolog, amiről senki sem beszél szülés után – pedig minden anyát érint (x)