Ki mondja meg, hogy milyen a normális bőr, haj? Az Unilever például többé nem

2021.március.10.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Az Unilever bejelentette, hogy az új Pozitív Szépség nevű program bevezetésének részeként elhagyja a „normál” szót minden szépség- és testápolási márkájának csomagolásáról és reklámjaiból. A Pozitív Szépség számos progresszív vállalást és fellépést határoz meg az Unilever szépség- és testápolási márkáinak, köztük a Dove, a Lifebuoy, az Axe vagy a Rexona számára. Mindez a szépségről alkotott elképzelés új korszakát vetíti előre, mely igazságos, befogadó valamint a bolygó számára is fenntartható.

Ki mondja meg, hogy milyen a normális bőr, haj? Az Unilever például többé nem
Fotó: Unilever

A „normál” szó elhagyásáról szóló döntés egyike annak a számos lépésnek, amelyet annak érdekében tesznek, hogy megkérdőjelezzék a szépségideálok hagyományos értelmezését, és elősegítsék a diszkrimináció megszüntetését, valamint támogassák a szépség befogadóbb megközelítését. Egy nemzetközi szépségipari tapasztalatokat átfogó kutatás feltárta, hogy a haj vagy a bőr „normál” kifejezéssel való leírása miatt az emberek többsége kirekesztve érzi magát.

Az Unilever által készített 10 000 fős közvéleménykutatást kilenc országban végezték el. A kutatás megállapította, hogy:

• A megkérdezettek több mint fele (56%) úgy gondolja, hogy a szépség- és testápolási ipar miatt az emberek kirekesztve érezhetik magukat.

• A megkérdezettek azt szeretnék látni, hogy a szépség- és testápolási ipar nagyobb hangsúlyt fektet arra, hogy a fogyasztók jól érezzék magukat, mint arra, hogy jobban nézzenek ki (74%).

• Az emberek több mint fele (52%) állítja, hogy vásárlás előtt nagyobb figyelmet fordítanak egy vállalat társadalmi kérdésekben kifejezett álláspontjára.

• Tízből hét ember egyetért abban, hogy a „normál” szó használata a termék csomagolásán és a reklámozás során negatív hatást kelt. A fiatalok – 18-35 évesek – körében az így válaszolók aránya tízből nyolc.

Fotó: Unilever

Sunny Jain, a Beauty & Personal Care üzletág elnöke elmondta: „Egymilliárd ember használja naponta a szépség- és testápolási termékeinket, és még többen látják a hirdetéseinket, ezért márkáink képesek valódi változást hozni az emberek életébe. Éppen ezért felelőségünk van a káros normák és sztereotípiák leküzdése és a szépség tágabban értelmezett, sokkal befogadóbb meghatározásának kialakítása mellett.”

„Tudjuk, hogy a „normál” szó elhagyása a termékeinkről és csomagolásunkról önmagában nem oldja meg a problémát, de fontos előrelépés lehet. Ez csak egy a számos tevékenység közül, amit Pozitív Szépség jövőképünk részeként megteszünk, amelynek célja nemcsak kevesebb kárt okozni, de több jót is tenni az emberekért és a bolygóért egyaránt.

A „normál” szó elhagyása mellett az Unilever a márkahirdetéseiben nem módosítja digitálisan a modellek testformáját, méretét, arányát vagy bőrszínét, sőt növeli azoknak a hirdetéseknek az arányát, amelyek különböző alul-reprezentált csoportokból származó embereket ábrázolnak.

Fotó: Unilever

Pozitív változás az emberek és a bolygó számára

A Pozitív Szépség Program központi eleme az a törekvés, hogy a vállalat minél több jót tegyen, és ne csak kevesebbet ártson az emberek és a bolygó számára.

A „normál” szó elhagyása a csomagolásaikról és a reklámjaikból, csak egy lépés a három kötelezettségvállaláson belül, amelyet a valós és mérhető hatás elérése érdekében tettek:

1. A márkáink segítségével igyekszünk javítani az emberek egészségét és jól-létét, valamint támogatni az igazságosság és a befogadás előmozdítását, 2030-ig évente 1 milliárd ember elérésével. A következő területekre koncentrálunk:

o A szépség diszkriminációjának megszüntetése, az elfogadás támogatása, a hagyományosan értelmezett szépségideálok megkérdőjelezése.

o A nemek közötti egyenlőség előremozdítása, ezt elősegítő a márkaprogramok szervezése és a sztereotípiamentes reklámok készítése.

o A fogyasztóink egészségének és jól-létének javítása a kézmosással, szájhigiéniával és mentális egészséggel kapcsolatos oktatási kezdeményezéseink révén.

2. 2030-ra 1,5 millió hektárnyi földterület, erdő és óceán védelmének és megújulásának segítése. Ez nagyobb fölterület, mint amennyi az Unilever szépség- és testápolási termékek megújuló összetevőinek előállításához szükséges.

3. Támogatjuk a kozmetikumokon végzett állatkísérletek globális tilalmát – együttműködünk a törvényhozókkal, állatvédő szervezetekkel és hasonló gondolkodású vállalatokkal, hogy 2023-ig elérjük ezt a célt. Huszonhárom Unilever szépség- és testápolási márka PETA-minősítéssel rendelkezik, és még több márkánk dolgozik azon, hogy megkapja a minősítést.

A fogyasztók egyre inkább elvárják, hogy a márkák állást foglaljanak az őket leginkább foglalkoztató kérdésekben. Ezt bizonyítja az is, hogy az Unilever küldetés-vezérelt márkái 2020-ban több mint kétszer olyan gyorsan nőttek, mint a portfólió többi része. A vállalat kutatásai is alátámasztják ezt a tendenciát; a megkérdezettek többsége (69%) ajánlana szépségápolási márkát a barátainak és családtagjainak, ha a márka minél szélesebb körű bőr- és hajtípusnak is megfelel. A válaszadók fele többet is fizetne ezekért a termékekért.

Fotó: Unilever

A Pozitív Szépség emellett felgyorsítja tudományos és technológiai programjaikat, valamint innovációs együttműködéseiket is, ösztönözve a termékeik folyamatos fejlesztését, hogy azok minél jobbak legyenek az emberek és a bolygó számára. Ezen innovációk előmozdítják a természetesebb, biológiailag lebomló összetevők használatát is - a folyamatos csomagolási újítások mellett, amelyek a kevesebb, jobb műanyaghasználatra, vagy annak teljes elhagyására törekszenek.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Emlékszel Draco Malfoy-ra a Harry Potterből? Így néz ki ma a színész

Emlékszel Draco Malfoy-ra a Harry Potterből? Így néz ki ma a színész

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Baj, ha össze-vissza menstruálsz? (x)

Baj, ha össze-vissza menstruálsz? (x)

A Dolce&Gabbana új illatpárosából árad a magabiztosság- Fedezd fel Te is! (x)

A Dolce&Gabbana új illatpárosából árad a magabiztosság- Fedezd fel Te is! (x)

Gondok vannak a hálószobában? Akkor ezekre érdemes odafigyelni (x)

Gondok vannak a hálószobában? Akkor ezekre érdemes odafigyelni (x)

Ha valami igazán ütős illatot keresel a nyári bulikhoz, mutatjuk, mit válassz (x)

Ha valami igazán ütős illatot keresel a nyári bulikhoz, mutatjuk, mit válassz (x)