3 étel, aminek magas kollagén tartalma van

A kollagén jótékony hatásairól már mindenki hallott. És azt is tudjuk, hogy nagyon sok szépségápolási termék van, ami tartalmazza. De vajon ezt ételekkel is bevihetjük szervezetünkbe?

Jennifer Aniston is rajongója a kollagén-gazdag táplálkozásnak
Jennifer Aniston is rajongója a kollagén-gazdag táplálkozásnak
Fotó: Getty Images

Az egészséges és fényes bőr titka sok esetben a kollagén lehet. Legyen szó akár az öregedésgátló, ránctalanító krémekről, mindegyikben megtalálható. Emellett persze más összetevők is fontosak lehetnek, mint a retinol vagy a glikolsav, mivel ezek stimulálhatják a kollagénválaszt. Illetve a C-vitamin is nagyon fontos összetevő lehet.

De miért is olyan fontos a kollagén?

A kollagén teszi az arcot igazán feszessé, kisimulttá és egyszerre rugalmassá. Az idő előtti öregedés legtöbb jelét - például a megereszkedést és a ráncokat - a kollagén hiányának is tulajdoníthatjuk. Ezért is van az, hogy nagyon oda kell figyelni erre, ha el szeretnéd kerülni az előbb említetteket.

De nem csak krémekkel, hanem az étkezéssel is befolyásolni tudjuk a kollagénszintünk fenntartását és növekedését. Mi mindenre jó a TikTok, merthogy Whitney Bowe bőrgyógyász egy videón keresztül mondta el az általa 3 leginkább kedvelt ételt, amit annak érdekében ajánl, ha szeretnéd a kollagén szintedet helyén tartani.

Citrusos gyümölcsök

A bőrnek szüksége van C-vitaminra a kollagén szintéziséhez, ezért azt ajánlja, hogy a vizünkbe nyugodtan facsarjunk egy kevés citromot. Nem csak a termelésében segít, de stabilizálja is azt, ami például segíthet a ráncok elkerülésében.

Tojásfehérje

Az aminosavak a fehérjék építőkövei. Minden fehérjetípus más aminosavból áll, így a bőrben a kollagén is. Ezért, ha figyelünk az aminosavak bevitelére, akkor segíthetjük célunkat. A tojás, különösen a tojásfehérje gazdag glicinben és prolinban, amik a kollagént alkotó aminosavak.

Magvak

A magvak cinket tartalmaznak, ami segíti a fibroblaszt sejteket, amik pedig a kollagént teszik ki. Illetve ez az ásványi anyag antioxidánsként is működhet, ami aztán megvédi a bőrzsírokat és a fibroblasztokat.

Bár sok esetben a diétánk lehet az, ami több mindentől is megvédi a bőrünket, de a kollagénszint is sokat segíthet benne. Ezt pedig ezeknek az ételeknek a fogyasztásával is el tudjuk érni. Ha pedig úgy érezzük, hogy plusz segítségre van szükségünk, akkor érdemes lehet megpróbálni valamilyen kollagén kiegészítőt.

Ez is érdekelhet

Zendaya elárulta, hogy mit szeret Tom Holland-ben és olvadozunk

Zendaya elárulta, hogy mit szeret Tom Holland-ben és olvadozunk

G-Test

Az apácák körében tényleg gyakoribb a mellrák?

Az apácák körében tényleg gyakoribb a mellrák?

GLAMOUR-napok reloaded 2021

A GLAMOUR-napok applikációban már elérheted a GLAMOUR-napok Reloaded kuponokat!

A GLAMOUR-napok applikációban már elérheted a GLAMOUR-napok Reloaded kuponokat!