Minden, amit tudnod kell az életmódodnak a szépségedre gyakorolt hatásáról

A szépségápolás kétségtelenül belülről kezdődik, és most kivételesen nem csak a pozitív tulajdonságaidra gondolunk. Bár a kozmetikumok erejét nem érdemes alábecsülni, életmódunk és táplálkozásunk is nagyban befolyásolja megjelenésünket.

Minden, amit tudnod kell az életmódodnak a szépségedre gyakorolt hatásáról
Fotó: Gettyimages.com

Vannak ugyan olyan általános elvek, amelyek mindannyiunk számára megfontolandók, nem létezik olyan étrend és életmód, ami mindenki számára egyformán hatásos és célravezető. A divatdiéták korát éljük, de ne feledkezzünk meg arról, hogy ahányan vagyunk, annyifélék vagyunk, ez a táplálkozás terén sincs másként. Az életmódunk szépségre gyakorolt hatásáról Pőcz Réka személyi és rehabilitációs edzőt, funkcionális táplálkozási tanácsadót kérdeztük.

KEZDD BELÜLRŐL!

Nagyon fontos a változatos, kiegyensúlyozott étkezés, amely tartalmaz fehérjét, zsiradékot és szénhidrátot is. A makrotápanyagok hármasa elengedhetetlen az egészségünk, de még a szép és ragyogó bőrünk, hajunk és körmünk miatt is. Réka javaslata, hogy használjunk minőségi alapanyagokat főzéskor, illetve kerüljük az ízfokozókat, a színezékeket és a tartósítószereket. Fűszerezéshez válasszunk például inkább szárított zöldségeket, mert sok előre elkészített fűszerkeverék tartalmaz adalékanyagot. A mesterséges édesítőszerek károsabbak lehetnek, mint maga a cukor, helyettük elsősorban sztíviát, eritritet vagy glicint érdemes használni. Rengeteg késztermék tartalmaz szója-, glutén- és tejszármazékot – ezek mind hozzájárulnak a szervezetünk egyensúlyi állapotának felborulásához, ezért is jó döntés, ha saját magunk készítjük el ételeinket friss alapanyagokból.

KERÜLD EL A BAJT!

Azt, hogy egyes élelmiszerek milyen hatással vannak ránk, örökölt genetikai információink döntik el, azonban vannak olyan ételek, amelyeket jobb, ha elkerülünk. Ezek rossz hatással vannak szervezetünkre, veszélyeztetik a természetes egyensúlyt, az ideális testsúlyt, a szép bőrt, az egészséget, valamint a magas sejtvitalitást. Szükséges kiemelni, hogy a nem megfelelő mennyiségű vízfogyasztás is negatívan befolyásolja az ízületeinket, a belső szerveinket, az emésztésünket, az anyagcserénket, de még a bőrünk állapotát is. A kávé, csokoládé, tea túlzásba vitt fogyasztása hajhullást eredményezhet, ezért érdemes ezekkel mértéket tartani. Az állati eredetű tej és tejtermékek gyulladást, ezáltal akár hajhullást és bőrproblémákat okoznak a szervezetben, így ezeket érdemes növényi eredetűre cserélni.

MOZGÁSRA FEL!

A problémák hátterében azonban nemcsak az étkezés, de a stresszel, megfelelési kényszerrel terhelt mindennapjaink is állhatnak. Rendszeres mozgással szép, tónusos testet tudhatunk majd magunkénak, ez azonban nem az egyetlen érv a sport mellett. A testedzés befolyásolja az anyagcserét, az alvásminőséget, az izzadsággal távozik a felhalmozódott méreganyagok egy része a szervezetből. Hatására számos pozitív folyamat indul be testünkben és lelkünkben. Az életmódváltás nem csupán a tudatos táplálkozás és a mozgásról szól, gondolatvilágunkat is érdemes megvizsgálnunk. „Minden mindennel összefügg – egy fantasztikus rendszerként működünk. Amilyen impulzusokat adunk testünknek és szervezetünknek, mind visszaköszönnek külső jegyeinkben.”

Ez is érdekelhet

Dizájner darabokkal a fenntartható magyar textiliparért

Dizájner darabokkal a fenntartható magyar textiliparért

5 előjáték, ami szuperintenzív orgazmushoz vezet

5 előjáték, ami szuperintenzív orgazmushoz vezet

Szépséghírek

Menő a férfi manikűr? Harry Styles szerint biztosan

Menő a férfi manikűr? Harry Styles szerint biztosan