„A környezettudatos életmód nem jár áldozatokkal” - exkluzív interjú Ruth Andrade környezetvédelmi stratégiai vezetővel
A környezetvédelem ma már nem csupán puszta érdeklődési terület, hanem mindannyiunk közös felelőssége. Ruth Andrade, a Lush környezetvédelmi stratégiai vezetője exkluzív interjúban osztotta meg gondolatait és tapasztalatait a fenntarthatóság melletti elkötelezettségről és a jövő kihívásairól.
Ezeket láttad már?
A környezetvédelem iránti elkötelezettség egyre sürgetőbbé vált a globális klímaváltozás és a természeti erőforrások rohamos csökkenése miatt. Egyéni és közösségi szinten is elengedhetetlen, hogy lépéseket tegyünk a bolygónk megóvása érdekében. Ruth Andrade, a Lush környezetvédelmi stratégiai vezetője exkluzív interjúban mesél a cég környezeti céljairól, az innovatív kezdeményezésekről és a felmerülő kihívásokról, melyekkel akár mindannyian szembesülhetünk nap mint nap. Inspiráló gondolatai és tapasztalatai rámutatnak, hogy a fenntarthatóság igenis lehet megvalósítható cél.
Hogyan befolyásolja Lush üzleti tevékenységeit és döntéseit a környezetvédelmi stratégia?
A környezetvédelmi stratégiánk nem csak egy kiegészítés, hanem alapvető része az üzleti DNS-ünknek. Célunk, hogy "a világot zöldebbé tegyük, mint amilyennek találtuk", ez még a nevünkben is benne van!
Emellett igyekeztünk olyan csapatot kialakítani, amely a környezetvédelmi kérdéseken dolgozik, és jól integrált része a vállalkozásnak. Őket "környezeti partnereknek" nevezzük, akik a vállalat minden szegmensében segítik a munkát, legyen szó akár a gyártásról vagy éppen a kommunikációnkról. Az üzleti tevékenységek során a szakértelem beépítése kulcsfontosságú stratégia ahhoz, hogy befolyásolhassuk az üzleti döntéseket akkor, amikor azok megtörténnek, nem pedig utólagos megfontolásként.
Divat, ami visszaad a Földnek – Mi az a regeneratív textilipar?
Milyen konkrét lépéseket tettetek az elmúlt évben a fenntarthatóság terén, amire a legbüszkébbek vagytok?
Az egyik, amire valószínűleg a legbüszkébbek vagyunk, hogy minden ingatlanunkat átállítottuk megújuló energiára. Kifejlesztettünk egy energiai folyamatot, amely térképezi, hogy az egyes piacok hol állnak a beszerzés és a megújuló energia felé való elmozdulás terén. Előnyben részesítjük azokat a beszállítókat, akik csak megújuló energiába fektetnek. "Mélyzöld" beszállítóknak hívjuk őket, és sikerült több piacot hozzájuk áthelyezni, valamint a legtöbb piacot "hatás" megújuló, elektromos energiára, ami azt jelenti, hogy ezek olyan megújuló energia projektekből származnak, amelyek jobbak a környezet és a közösségek számára.
A másik dolog, amire büszkék vagyunk, hogy hogyan használtuk fel a válságot arra, hogy regeneratív alapanyagokra váltsunk: például a kakaóvaj készletek már szenvednek a klímaváltozás hatásaitól és az öregedő fáktól, ami miatt az árak az egekbe szöktek. Ezért néhány termékünkben a kakaóvajat olyan alapanyagokkal helyettesítettük, mint az Illipe vaj és a Kokum vaj, amelyeknek teljes nyomon követhetősége van, és segítenek megvédeni az erdőket.
Ezenkívül műholdas megfigyelést végeztünk és láthattuk az erdősítés hatását, valamint rengeteg kamerával rögzített felvételt kaptunk, amelyeken veszélyeztetett fajokat láthatunk azon a területen azt mutatva, hogy az állatok biztonságos menedéket találnak ott.
Milyen új környezetvédelmi kezdeményezéseket terveztek bevezetni?
Idén egy nagy projektet végzünk az elkötelezettség körül, azzal a céllal, hogy aktiváljuk embertársainkat a cselekvésre. Tudjuk, hogy a világ legtöbb emberét foglalkoztatja a jelen és családjaink jövőjének védelme, de gyakran tehetetlennek, elkeseredettnek érzik magukat. Ezért fontos olyan tereket létrehozni, ahol beszélgetések, kapcsolódások és inspirációk valósulhatnak meg. Van egy etikai szabályzatunk, amely meghatározza az általunk követett etikai elveket, ez alapján neveztük el a projektet is.
„A tanyasi életnek hála az ember már nem vágyik vissza a városi nyüzsgésbe”
Hogyan segítetek a fogyasztóknak környezettudatosabb döntéseket hozni?
Könnyűvé tesszük a szépségápolást azáltal, hogy valódi alternatívákat kínálunk, mint például a szilárd samponok (mindegyik három műanyag palackot helyettesít) vagy a parafa csomagolás. Ezek az innovációk megmutatják, hogy a környezettudatos életmód nem jár áldozatokkal. Emellett kedvezményt kínálunk a vásárlásból azoknak az ügyfeleknek, akik visszahozzák a csomagolást, hogy segítsenek nekünk újrahasznosítani az anyagokat.
Az egyik legfontosabb dolog, amit teszünk, hogy biztosítjuk, hogy a fogyasztók azt vásárolják, amire szükségük van és amit ténylegesen használni fognak. Csak évente egyszer tartunk akciókat, és örömmel kínálunk mintákat, hogy a vásárlók kipróbálhassák a termékeket, mielőtt megveszik.
Zseniális módszerrel csökkenthetsz a rezsin, mégis kevesen ismerik ezt a trükköt
Milyen kihívásokkal szembesültök a környezeti célok elérésénél?
A legnagyobb kihívásunk, hogy egy olyan gazdasági rendszerben működünk, amely a kivonást jutalmazza a regeneráció felett. Azoknak a költségeknek a belsővé tétele, amelyeket mások külsődlegesen kezelnek, szűkíti a haszonkulcsunkat. A klímaváltozás már most hatással van a beszállítóinkra, az extrém időjárási események terméskiesést és ellátási zavarokat okoznak, így az alapanyagok beszerzése nehezebb vagy drágább. Gyakorlati kihívásokkal is szembesülünk, például az elektromos hálózatban rendelkezésre álló korlátozott villamos energia a gyárak elektromosításához nehéz és költséges megoldani.
Mi lenne az üzeneted azok számára, akik aktívabb szerepet szeretnének vállalni a környezetvédelemben?
Jelenleg az egyik legfontosabb dolog, hogy érezzük, sokan vagyunk. Az emberi viselkedéssel kapcsolatos kutatásokból tudjuk, hogy nagyobb valószínűséggel teszünk dolgokat, ha azokat a társadalmi csoportunk vagy családunk is teszi, ezért fontos, hogy beszélj róla a barátaiddal és családoddal! Milyen inspiráló történeteket hallottak? Milyen lépéseket tettek már meg, és milyen hatással voltak azok? Vannak helyi környezetvédelmi akciók, amelyekhez együtt csatlakozhattok?
Fontos felhívni a figyelmet arra, hogy a leghatékonyabb környezetvédelmi megoldás jelenleg a tiszta levegő, tiszta víz, nagyobb élelmiszer-diverzitás és ellenállóképesség, valamint a közösség erősítéséről szól.
