Harry herceg és Meghan Markle radikális lépésre szánta el magát, szomorú okból kellett meghozniuk a döntést
Harry herceg és Meghan Markle az előző hónapban 25 kommunikációs szakembertől vált meg, köztük a teljes belső PR-csapatuktól. A drasztikus döntés oka több, mint szomorú – és a lépés nem önkényes, hanem kényszerből született. Mondjuk, mi vezetett ehhez a lépéshez!
Ezeket láttad már?
Harry herceg és Meghan Markle 2020 óta igyekszik új életet kezdeni Amerikában – ám az ehhez szükséges anyagi források miatt most egy radikális döntést kellett meghozniuk. Az elmúlt hónapban már 25 alkalmazottjuk távozott, ami rámutat arra, hogy komoly megszorításokat vezettek be. A bevételek csökkenése, az induló Netflix-szerződés és a biztosítási kiadások nagy kihívás elé állították őket.
Meg kell húzniuk a nadrágszíjat
A Netflix-sorozatra kötött fő szerződésük – korábban 100 millió dollárra becsülték – valójában csupán mintegy 20 millió dollárt ér. Ezzel párhuzamosan a közösségi média menedzsment és sajtókommunikáció költségei is nőnek, miközben a napi biztonsági kiadások (évi mintegy 2 millió dollár) jelentős terhet jelentenek Harry herceg és Meghan Markle számára.
A pár 14,65 millió dollárért vásárolta meg Montecito-i otthonát, amely jelenleg mintegy 27 millió dollárt ér. A vételhez 9,5 millió dolláros jelzáloghitelt vettek fel, emellett évente 288 000 dollárt kell ingatlanadóként fizetniük. A kommunikációs különítmény fenntartása mellett a stábjuk más szereplői, többek között Archewell-munkatársak és forgatócsoport-tagok is fizetést kapnak.
Költséghatékonyabb megoldásra törekednek
Szakértők szerint a szerződéses kommunikációs ügynökségek alkalmazása olcsóbb lehet, mint a belső PR-részleg fenntartása. Harry herceg és Meghan Markle új stratégiát épít: eddigi kétfős csapatuk helyett egy nyolctagú, nemzetközi ügynökséggel dolgoznak. Mindemellett a helyzet még konfliktusokkal is terhelt.
Meghan Markle visszautasította a királyi család ajánlatát: úgy döntött, nem kér a segítségükből
Múlt hónapban a Vanity Fair egy olyan cikket közölt, amely Meghan Markle-t kritizálta az alkalmazottakkal szembeni viselkedése miatt, amelyre a pár felháborodottan reagált. Jason Knauf, a pár korábbi kommunikációs vezetője 2018-ban hivatalos panaszt tett Meghan Markle ellen, és a gyakori munkatársi távozásokat is részben a vezetői stílusával hozták összefüggésbe.
Még nincs minden veszve
A váltással a pár költségeket spórol, ugyanakkor lehetőségük van továbbra is a profi kommunikációra, diplomatikus megjelenésre, és a kapcsolódó kommunikációs és streamingmegállapodásokra. A Sussex-házaspár elsődleges célja, hogy ne engedjenek az imázsból, miközben tudatosan menedzselik a költségvetést.
Forrás: pagesix.com