Egy pillanatra kihagyott a lélegzetünk Majka szettjétől: a rapper nem akármit viselt Aréna-koncertjén
Hétvégén Majka kétnapos Aréna-koncertet adott, így aki akarta, az élőben is tombolhatott a Csurran, cseppen című mára ikonidussá vált rendszerkritikus dalra. A fókuszt talán a politikai felhang vitte el, mi azonban a nagy zajban rámutatnánk valamire, ami mellett kár lenne elmennünk anélkül, hogy tudatosítanánk: méghozzá a rapper végtelenül stílusos szettjét, ami mögött nem is akárki áll.
Ezeket láttad már?
Ha az ember eljut odáig, hogy Majkához, Rúzsa Magdihoz vagy Azariához hasonlóan képes legyen megtölteni egy egész arénát, akkor az utolsó részletig átgondolja, mit és hogyan szeretne látni, megvalósítani arra a néhány órára, így nem ritka, hogy hetekig, akár hónapokig csiszolódik egy-egy aréna-koncert. A zene mellett elképesztően fontos szerepet kap a látvány, beleértve a fényeket, a színeket, a színpadi elemeket és persze a ruhákat. Majka bebizonyította, hogy utóbbi esetében is félelmetesen átgondolt.
A rapper egy stílusos fekete-piros Demeter Richard dzsekit viselt, ami tökéletesen illett mind a show hangulatához, mind pedig Majka színpadi megjelenéséhez. A magyar dizájner, aki 2024-ben az év divattervezője előkelő címet is megkapta, büszkén osztotta meg közösségi média oldalain a rapperről készült fotókat.
Palvin Barbara bemutatta a pucérruhák új generációját, és nem csodálkozunk, ha belepirulsz majd a látványba
„When @majesz, Mr. Bindzsisztan wears RD” – írta Demeter Richard, utalva Majka pillanatok alatt ikonikussá vált Csurran, cseppen dalára, ami egy hónap alatt 16 milliós megtekintést könyvelhet el.
Miről szól a tervezés egy profinak?
A magyar tervezőt korábban az Oscar-gála kapcsán kérdeztük arról, mennyire befolyásolja egy-egy szett megálmodását az a kényszer, hogy később a diskurzus részévé váljon az adott ruha. Mint megtudtuk, Demeter Richárd számára egyáltalán nem motiváló tényező: „A tervezés során az egyik legnagyobb kihívás megtalálni az egyensúlyt az egyediség és az időtálló esztétika között. Ha egy ruha kizárólag azért készül, hogy beszéljenek róla, az könnyen öncélúvá válhat, és elveszítheti valódi művészi értékét.
Szerintem a figyelemfelkeltés önmagában nem lehet cél. Sokkal fontosabb, hogy egy alkotás önazonos és gondosan kidolgozott legyen. Személyes tapasztalatom is azt mutatja, hogy amikor egy ruha őszinte tervezői szándékkal és minőségi kivitelezéssel készül, akkor természetesen vált ki reakciókat.
Nem feltétlenül a harsányság vagy a túlzott extrémitás a lényeg, hanem az, hogy a szabás, az anyaghasználat és a finom, apró részletek olyan harmóniában álljanak egymással, amely magától értetődően vonzza a figyelmet. Hiszem, hogy egy jól megtervezett ruha önmagában is kommunikál. Nem kell hozzá erőltetett figyelemkeltés, mert a valódi érték mindig utat talál a közönséghez.”