Sugarbird új kollekció: kulturális örökség és építészeti inspiráció a magyar divatban

2025. szeptember 21.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A Sugarbird legújabb kollekciója ismét bizonyította, hogy a magyar kulturális örökség kifogyhatatlan inspirációforrás a divat számára. A tervezők ezúttal a matyó és roma motívumok mellett a hazai építészet ikonikus elemeit is beemelték a darabokba. A kollekció vizuális és érzelmi utazás, amely hidat képez a hagyomány és a modernitás között, és egyúttal üzenet is: büszkén viselhetjük magunkon magyar gyökereinket bárhol a világban.

A Sugarbird 2026-os tavaszi nyári kollekcióját, amely az inspirációs források sokaságát vonultatta fel, a BCEFW kifutóján mutatták be teltház előtt
A Sugarbird 2026-os tavaszi nyári kollekcióját, amely az inspirációs források sokaságát vonultatta fel, a BCEFW kifutóján mutatták be teltház előtt
Fotó: Sugarbird

A Sugarbird a Budapest Central European Fashion Week 2026-os tavaszi-nyári kifutóján mutatta be új kollekcióját, amely hatalmas sikert aratott. A bemutatón a klasszikus matyó motívumok, a retró hangulat és az elegáns gipsy-vonal mellett a magyar építészeti örökség is főszerepet kapott. A márka ezzel ismét megerősítette elköteleződését a hazai kulturális értékek iránt, miközben friss és izgalmas irányokkal gazdagította a magyar divatvilágot.

Inspiráció: a hazánk és a hagyományaink

A Sugarbird márka a Budapest Central Europe Fashion Week SS26 eseményén is bizonyította elköteleződését a magyarországi népviselet iránt, legyen szó például a matyóról vagy a roma viseletekről. De ezúttal a hazai építészeti örökség is erősen foglalkoztatta a tervezői csapatot, amelynek tagjaival – Jagasics v. Csonka Hedvig kreatív vezetővel, Horváth Gazsó Adrienn képzőművésszel, K. Barbara grafikussal és Baranyi Ádám tervezővel a bemutató után beszélgettünk.

Milyen vízió alapján készült a mostani kollekció?

Jagasics v. Csonka Hedvig: Idén négy fő irányból indultunk: a klasszikus matyó motívumokból, egy retro hangulatú válogatásból, Adrienn grafikáiból és festményeiből, valamint egy elegáns gipsy-vonalból. Nem tudunk egyetlen témánál leragadni – túl sokrétű az érdeklődési körünk és túl sok minden inspirál bennünket. A Sugarbird show időutazás is volt: a Csárdáskirálynőtől az Illésig.

Jagasics V Hedig a Sugarbird kreatív vezetője és tulajdonosa mindig is böszke volt arra, hogy a Viharsarokból származik, számtalan kreatív projektet szentelt a régiónak
Fotó: Sugarbird

Hogyan állt össze a koncepció?

J. v. Cs. H.: Kicsit olyan volt a hangulat a kifutón, mintha egy vasárnap délelőtt otthon lennénk (ehhez az a körülmény is hozzátesz, hogy Hedvigék bemutatója az idei Fashion Weeken vasárnap délelőttre esett – a szerk.). Sül a konyhában a rántott hús, a Sokol rádión először operett szól, aztán valaki átteker az Illésre, majd Koós Jánosra. Ez a zenei ív határozta meg a kollekció dramaturgiáját.

Exluzív interjú Jagasics Majával, akinek az egyiptomi esküvője egy teljes Sugarbird kollekciót inspirált

Exluzív interjú Jagasics Majával, akinek az egyiptomi esküvője egy teljes Sugarbird kollekciót inspirált

Adrienn, a tollrajzos minták különösen feltűnőek voltak. Milyen inspiráció mentén valósultak ezek meg?

Horváth Gazsó Adrienn: Klasszikus építészeti elemekből indultam ki: szerepel a Parlament, a Bazilika, a Halászbástya, de ott van Tihany és a Balaton is. Ezeket egy blondel keretbe foglaltam, mintha festmények lennének. Mindebben többünk személyes kötődése is megjelenik: Hedvig, Barbara és én a Viharsarokból származunk, a környékünkön található Wenckheim-kastély is megjelenik az anyagon. Nem kifejezeten népi motívumokat akartam visszahozni, hanem a magyar képzőművészet és építészet hagyományaiból merítettem.

A SUGARBIRD-nek van egy ikonikus darabja, ami most sem maradhatott ki.

Baranyi Ádám: Igen, a Queen-kabát, más néven: Deleko. Ez már a névjegyünké vált; mindig része a finálénak, a közönség várja is. Mellette viszont minden más ruha új, amelyek egyben a következő szezon kollekcióinak a gerincét is adják.

Kollaborációban olyan híres brandekkel dolgoztatok már, mint a Disney vagy a Coca-Cola. Van újabb együttműködésetek?

J. v. Cs. H.: Kilátásban van egy új kollaboráció, de az még titok, viszont egyéb kapszula együttműködést már itt is bemutattunk; az említett tollrajzos grafikával terveztük meg egy számunkra kedves sörféle “ruháját”, azaz a csomagolását, és ez a sör limitáltan, a kollekcióval együtt piacra kerül.

Mit üzen a SUGARBIRD a ruhadarabjain keresztül?

K. Barbara: Azt, hogy büszkén viseljük magunkon a kulturális örökségeinket, bárhol is legyünk a világban!

true
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Károly király és Kamilla királyné karácsonyi képeslapja jóval intimebb, mint vártuk

Károly király és Kamilla királyné karácsonyi képeslapja jóval intimebb, mint vártuk

Nincs ajándékötleted? Így lesz a bizonytalanságból tökéletes karácsonyi meglepetés (x)

Nincs ajándékötleted? Így lesz a bizonytalanságból tökéletes karácsonyi meglepetés (x)

Nyerj az osztályodnak profi sminket a szalagavatótokra! (x)

Nyerj az osztályodnak profi sminket a szalagavatótokra! (x)

Így segíts egyetlen díszgömbbel másokon idén karácsonykor (x)

Így segíts egyetlen díszgömbbel másokon idén karácsonykor (x)

Ezekkel pillanatok alatt elérhető a 'flash effect' bőrápolási trend (x)

Ezekkel pillanatok alatt elérhető a 'flash effect' bőrápolási trend (x)