Carrie Bradshaw esküvői ruhájának igaz története, amit csak nagyon kevesen ismernek
A 2008-as Szex és New York mozifilm egyik fontos karaktere volt, pedig egyetlen sort sem kapott, tekintve, hogy nem ember. Ennek ellenére annál ikonikusabb szereplővé vált Carrie Bradshaw legendás Vivienne Westwood esküvői ruhája. A különleges kreáció később visszatért a folytatásban is, méghozzá a jobb és okosabb kihasználhatóság jegyében. De gondoltad volna, hogy ez a meseszép darab kis híján be sem került a sorozat univerzumába?
Ezeket láttad már?
Bizonyára emlékszel még arra a részre, amikor Carrie a Vogue különleges menyasszonyi ruha fotózásán a Carolina Herrera, Christian Lacroix, Dior és Oscar de la Renta kreációk után magára ölti a Vivienne Westwood ruhát, amit a Szex és New York forgatókönyve szerint később meg is kap ajándékba a tervezőtől, miután meglátja az elkészült fotókat. Ám azt kevesen tudják, hogy egyes elképzelések szerint Carrie nem ezt viselte volna a végül elmaradt esküvőjén, hanem egy olyan darabot, ami sokkal plasztikusabban kifejezi a Biggel való se veled, se nélküled típusú, meglehetősen összetett kapcsolatát.
Patricia Field jelmeztervező eredetileg azt a fekete, Zac Posen által tervezett ruhát szánta volna Carrie-nek, amit végül Charlotte viselt koszorúslányként, mondván, sokkal frappánsabb ábrázolása a két karakter, Carrie és Big szerelmi dinamikájának. (Illetve sok esetben atipikusak is a kapcsolódásuk, emlékezz csak vissza, hogy Big végül egy Manolo Blahnik cipővel kéri meg Carrie kezét, a második mozifilmben pedig egy fekete gyémántgyűrűvel erősítették meg a házasságukat.)
A Szex és New York csiszolt gyémántja
De térjünk vissza a mesebeli ruhához, ami mégis bekerült a filmbe, később pedig a folytatásként készült És egyszer csak... című sorozat második évadának nyitó epizódjában is feltűnt. A 2008-ban vetített film bemutatásakor olyannyira újdonságként hatott a ruha, hogy Vivienne Westwood 2007-es őszi/téli kollekciójában debütált, és egy különleges gyémántcsiszolási technika ihlette.
Brigitte Stepputtis, a Vivienne Westwood couture részlegének vezetője azt is hangsúlyozta a Vogue cikkében, hogy a couture és a mennyasszonyi kollekciók is mindvégig hűek maradtak Vivienne Westwood azon szilárd elképzeléséhez, miszerint a nőiesség egy olyan dolog, amit ünnepelni kell.
Kvíz: Most kiderül, ki lennél a Szex és New Yorkból a személyiséged szerint
A filmben a ruha végül sosem vonulhatott oltár elé, Carrie ugyanis egy elegáns, ám jóval szerényebb kosztümöt viselt alternatívaként, ám 15 évvel később visszatért, méghozzá az És egyszer csak... Met-gálás részében. Ez volt ugyanis az a ruha, amit kék köpenye alatt viselt B-tervként, miután nem készült el időre a számára tervezett darab. És kapaszkodj: valóban az eredeti, Vivienne Westwood archívumból származó ruháról van szó, ami aprócska munkálatok után tökéletesen mutatott Jessica Parker színésznőn.
Stepputtis úgy véli, a teakék kiegészítők egyszerre voltak képesek aktualizálni Carrie megjelenését, miközben a pezsgőszínű menyasszonyi ruha egyfajta barokk pompát árasztott magából kékkel párosítva. A divatház couture részlegének vezetője továbbá azt is megjegyezte, hogy ez a fajta megközelítés (újrafelhasználás, kihasználhatóság hangsúlyozása) egybecseng Westwood megközelítésével is. Vásárolj kevesebbet, válassz jól és tedd tartósabbá
– idézi Stepputtis, aki azt is hozzátette, hogy az újrahasznosítás, a megosztás és az újraformálás a kulcsa pazarlás megszüntetésének.
Csillag Szilvia, a GLAMOUR divatszerkesztője elárulta, milyen apró, de annál fontosabb módszerekkel figyelhetsz arra, hogy a ruháid és a kiegészítőid sokáig gyönyörűek maradjanak. „A táskákat tartsd porzsákban, a cipőket a dobozaikban, a gyapjúból készült pulóvereket és a zakókat pedig minden esetben bízd profikra és vidd tisztítóba. De az is fontos, hogy külön mosd a farmert a fehértől. És ha már farmer: tíz felvételenként mosd, szigorún kifordítva.”