A 10 legnagyobb divatbotrány 2018-ból

2018.december.26.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Most, hogy 2018 már a vége felé közeledik, a legjobb alkalom arra, hogy visszatekintsünk az elmúlt évre, és felidézzük mindazokat az eseményeket a divatban, amelyek elég nagy port kavartak. Sajnos éppen elég ilyen helyzet merült fel, de itt az alkalom, hogy jövőre még jobban odafigyeljünk a környezetünkre, és még tapintatosabbak, még figyelmesebbek legyünk.

A 10 legnagyobb divatbotrány 2018-ból
Fotó: Rexfeatures

Melania Trump botrányos dzsekijétől kezdve a Dolce & Gabbana felháborító megnyilvánulásaiig, itt vannak 2018 legkellemetlenebb pillanatai a divat- és sztárvilágból:

Melania Trump Zara kabátja

Júniusban az amerikai elnök felesége, Melania a mexikói határ közelében található táborba látogatott el, ahol olyan gyerekeket szállásolnak el, akiket elszakítottak a családjuktól. Persze elsőre úgy tűnhetett, hogy az egykori modell legalább érdeklődik a gyerekek sorsa iránt, azonban kabátja valami egészen mást üzent. Az "Engem egyáltalán nem érdekel, téged igen?" feliratú dzseki rendkívül tapintatlan választás volt részéről.

A H&M majom pulcsija

Idén januárban hatalmas port kavart, amikor az H&M egy fekete kisfiúval reklámozta a "Legmenőbb majom a dzsungelben" feliratú pulcsiját. A majom kifejezés évszázadokra visszamenő rasszista sértés a fekete emberekre nézve, ezért nem véletlen volt a felháborodás. A divatmárka még azzal tett a tűzre, hogy a "Dzsungel túlélője" feliratú pulcsiját pedig egy fehér kisfiúval reklámozta, amivel csak ráerősítettek az előző rasszista és figyelmetlen promócióra. Állítólag a botrány után az H&M fel is vett egy diverzitás menedzsert.

A Dolce & Gabbana kínai botránya

A Dolce & Gabbanának idén is sikerült rengeteg embert maguk ellen fordítaniuk a tervezők illetlen megjegyzéseivel, azonban egyértelműen a legbotrányosabb tettük a sanghaji bemutatójukat megelőző ázsiai promóció volt a legízléstelenebb. A divatmárka olyan videókkal népszerűsítette magát Kínában, amiben a "tudatlan" kínaiakat tanították európai ételeket enni. A reklámok után olyan beszélgetésekre is fény derült, amelyekben Stefano Gabbana állítólag lenézően nyilatkozott a kínai népről. Később azt állította feltörték az Instagram-oldalát, és nem ő írta ezeket, majd kiadtak egy nyilvános bocsánatkérő videót.

Jennifer Lawrence Dior kampánya

A Diort is kulturális érzéketlenséggel vádolták nemrég, amikor legújabb hirdetéseikben, melyben a mexikói kultúrát ünnepelték egyetlen mexikói modellt sem mutattak. A 2019-es cruise kollekció kampányfotóin a divatház arca, Jennifer Lawrence szerepel, aki a mexikói lovas nők-inspirálta kollekció darabjait viselte. A Dior végül visszavont néhányat a fotók közül.

Stefano Gabbana és Selena Gomez

Fotó: Rexfeatures

Micsoda meglepetés, a D&G, vagyis Stefano Gabbana újabb pozíciót elfoglal 10-es listánkon a Selena Gomeznek címzett megnyilvánulásai miatt. Az olasz tervező egy instagramos oldalon fejezte ki kendőzetlen utálatát a popsztár iránt, de Gomez volt az, aki utoljára nevetett. Szeptemberben egy csillogó hajcsatot viselt, amin a "csúnya" szó volt jól látható, ezt pedig sokan a tervező gonosz szavaira utaló reakciónak vették.

A Guess tervezője lemondott

Fotó: Rexfeatures

Júniusban a Guess vezetője és alapítója, Paul Marciano felmondott, miután számos szexuális zaklatással kapcsolatos vád érte. Marciano botrányos távozásának a hírére akkor derült fény, miután felröppent a hír, hogy a márka nyomozókat bízott meg azzal, hogy felmérjék zaklatásos vádakat, majd közel 500 ezer dolláros egyezséget kötöttek az 5 vádlóval. Kate Upton modell is előállt a saját #MeToo történetével a Guess vezetőjével kapcsolatban.

Kendall Jenner megjegyzései a modellekről

Fotó: Rexfeatures

Kendall Jenner egészen félreérthető módon nyilatkozott modell kolléganőiről a Love magazinnak. A topmodell azt sugallta, hogy a többi modellel ellentétben ő sokkal jobban szelektál a kifutós munkák között, nem úgy, mint ők, akik "mi a f@szt csinálnak". Kendall később azt állította, hogy a magazin kiforgatta a szavait.

A Burberry elégeti a ruháit

Fotó: Rexfeatures

A Burberry elég nagy vihart kavart, amikor kiderült, hogy az angol divatház elégeti az el nem adott darabjait annak érdekében, hogy megakadályozza a fekete piacon való visszaélést, és megőrizze a márka exkluzivitását. Állítólag egy évben több mint 28 millió fontnyi ruhát égetnek el, és az elmúlt 5 évben több mint 90 millió fontot égettek el.

A Topshop vezére is #MeToo botrányba került

Fotó: Rexfeatures

A brit parlamenti képviselő és milliárdos üzletember, Sir Philip Green oknyomzó újságírók és szexuális zaklatási vádak kereszttüzébe került. Az Arcadia Group vezetőjét, ami alá a Topshop és a Topman üzletek tartoznak, zaklatással, megfélemlítéssel és szexuális bántalmazással vádolják.

A Revolve túlsúlyos embereket sértegető pulóvereket árul

A Revolve webshop kérdéses döntést hozott, amikor egy olyan pulóvert árusított az oldalon, aminek az elején ez a felirat állt: "Kövérnek lenni nem szép, hanem kifogás". A márka állítólag ezzel akart szembe menni a túlsúlyos embereket érő sértéseknek, ugyanis ezt a mondatot egy plus-size modellnek mondták egyszer, azonban azzal, hogy egy vékony modellel népszerűsítették a pulcsit eléggé rosszul sült el.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Friss hírek a rákbeteg Katalin hercegnéről

Friss hírek a rákbeteg Katalin hercegnéről

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője