A Budapest Central European Fashion Week népszerűbbé teszi a magyar divattervezőket a világban

2022. február 24.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A Magyar Divat & Design Ügynökség idén a négy nemzetközi divathetet megelőzve – Milánó, London, Párizs és New York előtt - mutatta be több mint harminc magyar és régiós tervező legújabb kollekciójának limitált válogatását a Budapest Central European Fashion Week-en.

Az Aeron kifutóját továbbra is a pasztell árnyalatok utalták
Az Aeron kifutóját továbbra is a pasztell árnyalatok utalták
Fotó: BCEFW

Az előrehozott időpont hátterében stratégiai döntés állt, melynek köszönhetően a magyar márkák versenyelőnybe kerültek a nagykereskedelmi értékesítési lehetőségeik terén. A három napon át tartó divatbemutatókat a vírushelyzet miatt csökkentett létszámmal tartották meg, melyeken keresztül kétezerötszáz vendég, köztük nagykereskedők, hazai és nemzetközi újságírók, valamint véleményvezérek ismerhették meg a 2022-23-as őszi-téli darabokat a főváros ikonikus helyszínein. Az online sugárzásnak köszönhetően volt olyan show, melyet több mint százötvenezer néző követett a közösségi média csatornákon keresztül élőben.

A Nubu kifutóján a japán minimalizmus keveredett a sportos technikai anyagokkal, elegáns, bárhová viselhető darabokkal
Fotó: BCEFW

A Magyar Divat & Design Ügynökség által kilencedik alkalommal megrendezett Budapest Central European Fashion Week egy teljes héten át várta a divat iránt érdeklődő közönséget január 31-e és február 6-a között. A rendezvény divatvárossá változtatta Budapestet, melynek köszönhetően egymást érték az izgalmas, tematikus programok. A divatbemutatók már pénteken elkezdődtek a Királyi Lovarda épületében, majd szombaton és vasárnap a Szépművészeti Múzeumban ismerhették meg a nagykereskedők, az újságírók, valamint a divatipari szakemberek a kortárs divatmárkák 2022-23-as őszi-téli darabjait.

„Rengeteg visszajelzést kaptunk, miszerint sikerült az idei BCEFW-t egy új, magasabb szintre emelni mind a rendezvényszervezés, mind az értékesítésösztönzés terén. Emellett sikerült a külföldi vendégeink számára Budapest páratlan szépségét is megmutatnunk, hiszen fővárosunk emblematikus helyszíneire kalauzoltuk őket. Úgy gondolom, az ilyen rendezvények kiváló lehetőséget adnak a divat és a turizmus meglévő kapcsolódásainak tudatos kiaknázására, illetve a magyar turisztikai vonzerő fejlesztésére”- emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

„Az idei BCEFW Pre-Fall Collection számos korábbi célkitűzésünkhöz járult hozzá, így régi vágyunk teljesült a mostani divathéttel. Közel egy hónappal korábbra hoztuk az eseményt, mely hatalmas kihívást jelentett a tervezőink számára, hogy időben elkészüljenek az új kollekciókkal, viszont nagyon büszkék vagyunk rá, hogy sikerrel vették az akadályt. A nemzetközi nagy divathetek előtt megtartott bemutatók elérték a céljukat: a nemzetközi viszonteladók és forgalmazók, - akik többek között Olaszországból és Oroszországból érkeztek, hogy megnézzék a show-kat - még a teljes beszerzési keretük felett rendelkezve adhatták le rendeléseiket a magyar kollekciókra. Ez hatalmas versenyelőny a márkáknak, mely teljesen új gondolkodásmódot kívánt meg tőlük” – tette hozzá Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgató-helyettese.

Az Ügynökség idén számos lehetőséget biztosított a tervezőknek, így a ruhamárkák mellett különféle kiegészítőket és ékszereket tervező márkák is bemutathatták alkotásaikat. A Fashion Street-en található Deák Palotában kiemelt kísérőprogramként öt, míg – a bemutatók helyszíneként is ismert – Szépművészeti Múzeumban hét hazai márka kiállítása volt megtekinthető.

A Cukovy szétszedhető, variálható pufidzsekijei ikonikussá váltak az elmúlt szezonokban, tulajdonképpen mindenkinek rajta van a kívánságlistáján egy ilyen darab
Fotó: BCEFW

A huszonegy – köztük tizenkilenc magyar és két lengyel – divatbemutatót élőben kétezerötszáz látogató követte, köztük a nemzetközi sajtó neves képviselői közül az olasz, ukrán és lengyel Vogue munkatársai, illetve olyan híres véleményvezérek, mint Doina Ciobanu vagy Richard Biedul. Számos viszonteladó nézte a helyszínen a bemutatókat Oroszországtól Olaszországig, akikkel a tervezők a kollekciók bemutatása után személyesen is egyeztethettek és a megrendelésekről tárgyalhattak.

A side eventek eközben a fővárost töltötték meg a divatprogramokkal: kerekasztal-beszélgetések, showroom látogatások, workshopok és egyéb izgalmas események sora várta az érdeklődőket. A bemutatók iránt nemcsak a szakemberek érdeklődtek, hanem a divatrajongók a kísérőrendezvények mellett a catwalk show-kat is szívesen látogatták. A jegyértékesítésből befolyt közel egymillió forintot az Ügynökség idén is az Ökumenikus Segélyszervezet számára ajánlotta fel. Az MDDÜ emellett törekedett arra is, hogy a jövő divatipari reménységei, vagyis a szakoktatásban és felsőoktatásban résztvevő diákok, hallgatók is részei legyenek az eseménynek. Összesen közel száz tanuló és tanár érkezett a különböző intézményekből, akik első kézből szerezhettek szakmai élményeket. A BCEFW iránti érdeklődés az online térben is megmutatkozott, ahol a legújabb trendek iránt érdeklődők a BCEFW hivatalos Facebook oldalán, illetve Tiktok csatornáján követhették az eseményeket. A catwalk show-król, illetve az esemény izgalmas pillanatairól készült felvételek hatalmas sikert arattak: a legtöbb bemutató nézettsége 100 ezer fölötti volt, egyes show-kat pedig százötvenezren néztek élőben a Tiktok felületén.

A nézősorok mellett a kifutókon is sorra jelentek meg a nagy nevek: a show-k keretében láthatta a közönség Epres Pannit, illetve olyan magyar hírességeket, mint Verrasztó Evelyn, úszónő vagy Wolf Kati, énekesnő. A szervezők emellett kiemelt figyelmet fordítottak a diverzitásra és a pozitív testkép hangsúlyozására is. Az idei bemutatók további különlegességet is tartogattak, több márka számára jelentett jubileumi megjelenést a BCEFW. Volt olyan márka, aki tizedik, míg más a huszonötödik évfordulóját ünnepelte az eseményen.

Az Abodi kollekciójáról mindenki tudja, hogy ez lesz a "hab a tortán". A divattervezőnő most sem okozott csalódást: többek közt a bőrt, mint alapanyagot emelte a fókuszba
Fotó: BCEFW

A divatügynökség az új technológiai megoldásokat a BCEFW-vel kapcsolatban már második alkalommal aknázta ki, hiszen a Metaverzum digitális világában egy virtuálisan felépített üzlettel kínált vásárlási élményt az érdeklődők számára. A magyar kortárs darabok itt egy kattintással közvetlenül elérhetővé és megvásárolhatóvá váltak a Budapest Select Concept Store oldalán.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Ez lenne a bosszú? A királyi család ismét cserben hagyta Meghan Markle-t és Harry herceget

Ez lenne a bosszú? A királyi család ismét cserben hagyta Meghan Markle-t és Harry herceget

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Nem is gondolnánk, milyen sok embernek segíthetünk plazmaadással (x)

Nem is gondolnánk, milyen sok embernek segíthetünk plazmaadással (x)

Hazai kikapcsolódásra vágysz? Mutatunk egy rejtett gyöngyszemet (x)

Hazai kikapcsolódásra vágysz? Mutatunk egy rejtett gyöngyszemet (x)

C-vitamin tippek – Így szedd, hogy fittebb légy (x)

C-vitamin tippek – Így szedd, hogy fittebb légy (x)

Ez az új illatpáros hihetetlenül érzéki - próbáljátok ki Ti is! (x)

Ez az új illatpáros hihetetlenül érzéki - próbáljátok ki Ti is! (x)