A C&A az egyik legátláthatóbb divatcég! Most eláruljuk, hogy ez pontosan mit jelent!

2021.július.19.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A Fashion Revolution non-profit szervezet legújabb Fashion Transparency Indexe szerint a C&A a 4. helyet érte el, ami azt jelenti, hogy vezető és példamutató szerepet tölt be a divatiparban mutatott átláthatóságával!

A cég minden törekvését, eredményét, nyersanyagbeszerzésének a forrását, valamint ruhagyárainak a körülményeit közzé teszi és folyamatosan frissíti a legújabb információk szerint a vásárlók és szakértők számára.

A Fashion Rrevolution szervezet a világ 250 legnagyobb divatmárkáját vizsgálta meg az alábbi szempontok alapján a cégek által nyilvánosságra hozott információkból:

  1. Politika és Elkötelezettség
  2. Kormányzás
  3. Nyomonkövethetőség
  4. Ismerd, mutasd meg és javítsd ki: Beszállítói értékelés és kármentesítés
  5. Reflektorfénybe eső kérdések: Körülmények, Fogyasztások, Összetétel és Klíma

Az értékelést egy csoport, az iparban jártas szakértő végzi. Az átláthatósági indexet 2016 óta készítik el évente a legnagyobb globális divatcégek folyamatos változásainak megfigyelésével.

A 2021-ben publikált index szerint a C&A egy nagyon jól átlátható cég, ugyanis 65%-os pontszámával a világ vezetői közé került be.

Megemlítenék néhány dolgot a C&A weboldalán található, mindenki számára elérhető információkról a fenntarthatósággal kapcsolatban:

  • A divatcég közzé tette, valamint folyamatosan frissíti azoknak a gyáraknak a listáját, ahol a ruhák készülnek. 
  • A C&A weboldalán megtalálható az összes olyan anyag, amelyből a termékek készülnek és fenntarthatóvá teszik azokat, köztük a 100% fenntartható pamut.
  • A cég számára az is fontos, hogy nyersanyagaik - a pamut, a viszkóz és a poliészter - 67%-a fenntartható forrásból kerüljön ki.
  • Az anyagokat igyekeznek úgy felhasználni, hogy az el nem adott termékek ne hulladéklerakóba kerüljenek, hanem újrafelhasználhatóak legyenek.
  • A cég weboldalán az is megtalálható, hogy az üvegházhatást okozó gázok kibocsátása milyen mértékű volt

A lista még folytatódhatna, de ez már bőven elég meggyőző információ ahhoz, hogy megértsük, hogy miért ért el a C&A ilyen kiemelkedő helyezést az indexen.

“Az átláthatóság felelősségre vonhatósághoz vezet. A C&A-nál mi szeretnénk felvilágosítani a vásárlóinkat és az érdekelt feleket az információk közzétételével, hogy hogyan támogatjuk a dolgozóinkat és munkatársainkat az ellátási láncban és, hogy hogyan védjük meg a környezetünket a körforgásos gazdaság lehetővé tételével. Számos különböző digitális eszköz és forrás használatával biztosítjuk klienseink és partnereink számára az információkat, amelyeket bárhol és bármikor elérhetnek.”

- mondta Aleix Busquets Gonzalez, a C&A Globális fenntarthatósági igazgatója.

A Fashion Revolution egy 2013-ban alakult non-profit szervezet, a divatiparban ismert legnagyobb mozgalom, ami a Rana Plaza ruhagyár összeomlása után jött létre azért, hogy felhívja a figyelmet a fast fashion márkák által folytatott etikátlan gyártásra, a rossz szociális körülményekre, valamint a fast fashion cégek környezetre mért negatív hatásaira.

A mozgalom célja, hogy a divatcégek átláthatóak legyenek és mindenki számára elérhetővé tegyenek információkat arról, hogy milyen politikát folytatnak, hogyan csinálják ezt a gyakorlatban és milyen szociális és környezeti hatásai vannak tevékenységüknek, valamint az ezeken a területeken mutatott folyamatos javulást a fenntarthatóság irányába.

Ugyan a C&A átláthatósága egy követendő példa, de még így is rengeteg olyan divatcéggel találkozunk, ahol több ponton is hiányzik az információ, ami az ipar és a vásárlók számára is nehezíti a fenntarthatósági törekvéseket. Ennek ellenére továbbra is érdemes minél több információt megszerezni kedvenc divatmárkáink cégpolitikájáról és a fenntarthatóságért tett törekvéseikről!

Szerző: Pongrácz Dóra

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Nyilvános illemhely, mint művészeti alkotás? Kiss Miklós bebizonyította, hogy lehetséges

Nyilvános illemhely, mint művészeti alkotás? Kiss Miklós bebizonyította, hogy lehetséges

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője