A földönkívüliek már rég megszállták a divatvilágot

2021. május 5.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Az indie-tervezőktől a luxus megabrandekig a divatközösség már régóta keresi inspirációját az intergalaktikus szomszédságban. Már a 60-as évek óta szivárognak be a divatba az űrkor hatásai, de csak az elmúlt évtizedben szállták meg idegen csapatok az ipar minden szegletét, a kifutóktól kezdve a nagyobb hirdetési kampányokig.

A földönkívüliek már rég megszállták a divatvilágot
Fotó: Gettyimages.com
HIRDETÉS

A földönkívüli utalások nem csak arra korlátozódnak, amit a divathéten látunk. Hannah Rose Dalton és Steven Raj Bhaskaran, a Fecal Matter mögött álló kanadai duó számára a másvilági lények látványa teljesen beágyazódott az életmódjukba. "Mindig is az volt az álmunk, hogy ne csak a divatiparba, hanem a társadalomba is beszivárogjunk és megváltoztassuk az emberek érzékletét magukkal kapcsolatban, úgy hogy alternatív változatokat mutatunk be a gyönyörűségről.” - mondták korábban.

Sasha Velour, a RuPaul's Drag Race 9. évadának győztese egyike annak a kevés királynőnek, akik megtestesítik a földönkívüli csillogást. (Ki tudná elfelejteni "Alien Eve" koronázási megjelenését - egy ijesztően lenyűgöző kezeslábas kristályokkal, kövekkel és a kiegészítőként viselt kígyóval.)

Az alien vonal visszatérő motívum a drag kultúrában.

Olyan tervezők mint Rick Owens, Jeremy Scott és Alessandro Michele is mind kísérleteztek sci-fi elemekkel. A nagyszerű Thierry Mugler még az egyik parfümjét is "Alien"-nek nevezte el, ami minden idők egyik legkelendőbb illata lett.

Gareth Pugh és Alexander McQueen pedig még azelőtt adtak platformot ezeknek az űrlényeknek, mielőtt divatossá váltak volna.

Körülbelül ekkor kezdett az idegen szépség, mint fogalom gőzerővel tombolni az Instagramon. A sminkesek egy csoportja kreativitást talált a kísértetiesben és a sötétben, ami egyre nagyobb figyelmet kapott a közösségi médiában és olyan rajongókat vonzott magához, akik elutasították a klasszikus szépségideált.

Összegyűjtöttük az elmúlt néhány év legnagyobb földönkívüli-divat pillanatát!

Gucci 2017-es őszi kampány

Alessandro Michele vintage sci-fi tévéműsorokra gondolt (különös tekintettel a Star Trekre), amikor a 2017-es őszi Gucci kampányát megálmodta. A Glen Luchford által készített retro-futurisztikus képek az ufóktól a teheneken át az idegen-humanoid modellekig mindent bemutattak. A márka Instagram-fiókjában közzétett meghallgatási klipjei teljes földönkívüli ruhába öltözött modelleket mutattak be, miközben egy zöld képernyő előtt állva olvastak fel giccses sci-fi szövegeket.

Rick Owens 2019-es őszi bemutató

A Rick Owens hírhedt, 2019. őszi modelljei olyan elbűvölő idegenekre emlékeztettek, amelyek testmódosítással egészültek ki, mint az arcnyúlványok és a sötétített kontaktlencsék. Salvia Instagram művész társult a projekthez, aki a kísérteties sminket garantálta.

Fecal Matter's teljes készlete

2016-ban a montreali székhelyű pár, Hannah Rose Dalton és Steven Raj Bhaskaran az Instagramon mutatta be a Fecal Matter nevű brandet. A duó furcsa külseje gyorsan kultusszá vált és azóta űrlényes elképzeléseiket nemcsak megvalósították, hanem olyan partnerekkel működnek együtt, mint a Depop.

Moschino 2018-as őszi bemutató

2018 őszére a Moschino kreatív igazgatója, Jeremy Scott különböző, 60-as évek ihlette modelleket és Jackie Kennedy hasonmásokat küldött a kifutóra. Néhányat zöld és kék testsmink borított. A márka bemutatta "Alien Nation" kampányát olyan neves modellekkel, mint Gigi Hadid és Kaia Gerber, akik űrlény szereplőként vettek részt a kampányban. Scott szerint ennek a célja az volt, hogy felhívja a figyelmet az amerikai kormány "illegális külföldiek" elleni kemény politikájára.

GettyImages-922461722

Sasha Velour: "Alien Eve" koronázási kinézete

Amikor Sasha Velour uralkodó királynőként tért vissza a RuPaul's Drag Race 10. évadának fináléjára, a földönkívüli ihletésű outfitje akaratlanul is ellopta a show-t.

Egy embernél is több idegen istennő fantáziáját akartam megtestesíteni, egyfajta furcsa fantáziavilágot egy új világért, a fantáziadús furcsa előadókért, akik túlmutatnak az emberiségen.

- mondta Sasha

Gareth Pugh 2016-as tavaszi bemutató

Gareth Pugh második show-ján a hosszú lábú idegen lények Val Garland bohócszerű bankrabló maszkokat és Malcolm Edwards élénk színű parókákat viseltek. Pugh úgy jellemezte a modellek kinézetét, hogy

egy kicsit Lindsay Kemp, egy kicsit isteni, egy kicsit Leigh Bowery és egy kicsit beteg és csavaros.

Fotó: Gettyimages.com

Alexander McQueen 2010-es tavaszi bemutató

Míg Alexander McQueen ikonikus "Platón Atlantisz" kollekcióját főként a víz alatti témák és a hüllő motívumok ihlették, az űrszerű/tengeri lények és a furcsa szem sminknek köszönhetően nem kerülhette el a földönkívüli hatást sem.

Fotó: Gettyimages.com

Szendrei Alexandra

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Básti Juli: Azért lettem színész, hogy a traumáim túléljem

glamour plusz ikon Básti Juli: Azért lettem színész, hogy a traumáim túléljem

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Ezért őrül meg most mindenki az Etele Plázáért: nézd meg, mi vár rád! (x)

Ezért őrül meg most mindenki az Etele Plázáért: nézd meg, mi vár rád! (x)

Katy Perry és Michele Morrone káprázatosak az új Dolce&Gabbana kampányfilmben (x)

Katy Perry és Michele Morrone káprázatosak az új Dolce&Gabbana kampányfilmben (x)

Fájdalmas együttlét - mutatjuk, mi állhat a háttérben (x)

Fájdalmas együttlét - mutatjuk, mi állhat a háttérben (x)

Ezt neked is látnod kell: itt a Kazar új őszi-téli kollekciója (x)

Ezt neked is látnod kell: itt a Kazar új őszi-téli kollekciója (x)