Lékai-Kiss Ramóna, Lakatos Márk és Cinthya Dictator - ők voltak a legstílusosabb vendégek a BCEFW magyar divathéten
Befejeződött a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) által szervezett 14. Budapest Central European Fashion Week (BCEFW), amely a közép-európai régió egyik legfontosabb divateseményévé nőtte ki magát. Az esemény minden eddiginél nagyobb érdeklődést váltott ki: több mint 5000 divatrajongó volt kíváncsi az SS25 szezon bemutatóira, és a Fashion Hub programok is telt házzal zajlottak.
Ezeket láttad már?
A 2024. augusztus 26. és szeptember 1. között megrendezett BCEFW divathét több mint 60 tervező munkáját vonultatta fel Budapest szívében. A hazai és nemzetközi közönség előtt bemutatott kollekciók nemcsak a kreativitást és innovációt, hanem a fenntarthatóságot is előtérbe helyezték, amely a mai divatvilág egyik legfontosabb irányelve.
Fenntarthatóság, nemzetközi figyelem, kollaborációk
Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója és a kreatívipar fejlesztéséért felelős miniszteri biztos, kiemelte az idei BCEFW sikerét: „Az idei esemény messze túlszárnyalta az eddigi éveket mind látogatottságban, mind pedig a szakmai érdeklődés tekintetében. Ez a megnövekedett figyelem lehetőséget adott számunkra, hogy hangsúlyosabban foglalkozzunk olyan fontos kérdésekkel, mint a fenntarthatóság és a szakmai együttműködések.
A régiós márkák rekordszámban mutatkoztak be, amihez jelentősen hozzájárultak a Slovak Fashion Council, a Ljubljana Fashion Week, a Belgrad Fashion Week és az Ukranian Fashion Week szervezeteivel kötött hosszú távú megállapodások. Ezek a nemzetközi együttműködések kulcsfontosságúak a BCEFW jövőbeli sikere szempontjából, hiszen célunk, hogy Budapest a régió divatközpontjává váljon, és összekötő híd legyen a közép-európai divatipar szereplői között.”
A rendezvény több mint 40 helyszínen zajlott, ahol a divatbemutatók és prezentációk mellett különféle kísérőesemények is helyet kaptak. A Millenárison megrendezett hétvégi programok keretében catwalk show-k, interaktív workshopok és szakmai beszélgetések gazdagították a kínálatot.
A helyi és régiós tervezők kollekciói mellett a feltörekvő fiatal tehetségek is bemutatkoztak, így a látogatók átfogó képet kaphattak a közép-európai divat világáról. A bemutatók jelentős számban vonzották a közönséget, több mint 3500 egyedi látogató érkezett a Millenárisra, és az online közvetítések révén még több érdeklődő követhette élőben az eseményeket.
Párbeszéd veled
A BCEFW egyik kiemelt témája idén a fenntarthatóság volt. A rendezvény külön figyelmet fordított arra, hogy a divatipar környezettudatos törekvései is teret kapjanak. A Conscious Fashion Initiative keretrendszere mentén létrehozott „Conscious by BCEFW” kategória olyan márkákat gyűjtött össze, amelyek megfeleltek a fenntartható üzleti gyakorlatokra vonatkozó szigorú kritériumoknak. A rendezvény ideje alatt kihelyezett textilgyűjtő konténerek is a fenntarthatóság fontosságára hívták fel a figyelmet, amelyek révén közel 400 kg használt ruhadarabot gyűjtöttek össze újrahasznosítás céljából.
A divat több mint egyszerű öltözködés; meghatározza a társadalmat, kifejezi kultúránkat, értékeinket, és irányt mutat a jövő számára. A BCEFW nemcsak a legújabb trendeket hozta el a közönség számára, hanem lehetőséget biztosított a társadalmi párbeszédre is, amely során a fenntarthatóság, az innováció és a kreatívipar jövője került középpontba.
A Magyar Divat & Design Ügynökség célja, hogy Budapestet a régió divatfővárosává tegye, és vonzó desztinációvá alakítsa a divat és design iránt érdeklődő utazók számára. A BCEFW ennek szellemében platformot kínál a hazai és régiós tehetségek számára, hogy bemutathassák munkáikat, kapcsolatokat építhessenek és nemzetközi láthatóságot nyerhessenek. Az idei szezonban a régiós márkák erős jelenléte is ezt a célt szolgálta, hiszen Budapest egyre inkább a közép-európai divatipar központjává válik, hidat képezve a nemzetközi divatszíntér és a régió tehetségei között.