A közel-keleti piac egyértelműen nyitott a magyar divat- és designtervezőkre

2021. december 5.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A Dubaji Világkiállításon az Expo 2020 Magyarország által megvalósított Magyar Pavilon mellett egy kreatív héttel hívta fel a figyelmet a magyar kreatívipari tehetségekre a Magyar Divat & Design Ügynökség. A Budapest Select Fashion Show-n hét magyar divattervező vonultatta fel kollekcióját, akik konkrét ajánlatokat is kaptak a bemutatókon résztvevő buyerektől. A Dubai Design Week egyik központi eseménye, a Downtown Design pedig tíz magyar designmárka számára biztosított lehetőséget, hogy bemutassák formabontó alkotásaikat a viszonteladók és érdeklődő nagyközönség előtt.

A közel-keleti piac egyértelműen nyitott a magyar divat- és designtervezőkre
Fotó: HFDA / The Sparkle Content

Magyarország számos programmal és eseménnyel csatlakozik a 2021. október 1. és 2022. március 31. között megvalósuló Dubaji Világkiállításhoz. Az Expo 2020 által megvalósított programok között kaptak helyet a Magyar Divat & Design Ügynökség eseményei, melyeken a hazai kreatívipart és annak kiemelkedő tehetségeit ismerhették meg a látogatók.

"A pandémia okozta helyzetet követően végre újra lehetőségünk nyílt arra, hogy bemutatkozzunk a világ minden tájáról érkezett vendégek, szakemberek előtt, mindemellett pedig új piacok ismerhették meg a magyar tervezők alkotásait. A Dubaji Világkiállítás alatt megvalósított eseményeink során fantasztikus visszajelzéseket kaptunk, amelyekből arra következtethetünk, hogy az ottani piac kifejezetten értékeli a magyar tehetségeket. Dubaj a világ egyik legfontosabb kereskedelmi szereplője, így a bemutatkozással rendkívül pozitív hatást gyakorolhatunk az országimázsra és hazánk turisztikai vonzerejére"emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

Fotó: HFDA / The Sparkle Content

November 8-12. között valósult meg a Downtown Design – a Dubai Design Week egyik központi eseménye –, amely keretében 10 hazai formatervező mutatta be designtárgyait az egységes magyar standon. A megjelenés kapcsán egyértelműen pozitív visszajelzések érkeztek, a szervezők kiemelték, hogy a Budapest Select stand messze kiemelkedett a többi kiállító közül, annak formavilágával és egyediségével. A nyitvatartási idő alatt folyamatosan voltak érdeklődők a formatervezett tárgyak körül, a látogatók nagy része pedig nem csak megtekinteni szerette volna a kiállított termékeket, hanem már konkrét vásárlási igényekkel és kérdésekkel fordultak a tervezők felé.

November 9-én került sor a Budapest Select Fashion Show-ra, ahol 7 hazai márka mutatta be kollekcióját és a magyar tervezők kreativitását. A divatbemutatóra összesen 200 szakmai vendég és újságíró, valamint influencer és buyer látogatott el, hogy megismerhessék a divattervezők legújabb kollekcióit. A bemutatót követően közel 10 viszonteladói lánccal és showrommal indultak el a tárgyalások, akik ajánlataikkal visszaigazolták, hogy a magyar tervezők kollekcióira, szín és formavilágára kifejezetten nagy igény lenne ezen a piacon.

Vitathatatlan a tény, hogy Dubajban ismét egyedülálló lehetőség nyílt a tervezők számára a nemzetközi bemutatkozásra. A divattervezők szintén az Ügynökség egységes ernyőmárkája, a Budapest Select márka alatt vonultak fel, melynek célja, hogy a tehetséges hazai tervezők egyéni márkajegyeiket megtartva, de egységes kommunikáció által nagyobb figyelemben részesüljenek a nagyszabású nemzetközi megjelenések alkalmával.

A szakmai párbeszéd erősítése érdekében az Ügynökség egy kerekasztal-beszélgetést is szervezett a Dubaji Világkiállítás Woman’s Pavilonjában. November 10-én regionális és helyi női vezetők osztották meg személyes gondolataikat és tapasztalataikat a divat jövőjével, a női vezetők szerepével és a fenntarthatóság fontosságával kapcsolatban. A résztvevők név szerint Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója; Camille Boyer, az Austrian Fashion Association társalapítója; valamint Daria Marusyk, az ukrán divathét kommunikációs és fenntarthatósági vezetője voltak, akikhez Lama Jouni helyi divattervező is csatlakozott. A beszélgetés az alábbi linken visszanézhető:https://master-world-expo.vercel.app/listen-watch/events/new-rules-of-fashion

Fotó: HFDA / The Sparkle Content

Az Ügynökség egyik legfőbb célkitűzése a magyar divat- és designipar nemzetközi ismertségének és elismertségének növelése, ehhez pedig nagyban hozzájárult a Dubaji Világkiállítás alatt megvalósított programokon való szereplés. Európa után végre a Közel-Keleten is bemutatkozhattak a tehetséges alkotók, akiknek kreációin keresztül a látogatók megismerhették hazánk hagyományait, múltját, természeti kincseit és kultúráját.

A Budapest Select Fashion Show résztvevői: ABODI, Elysian, Kata Szegedi, Katti Zoób, Maison Marquise, MERO és Sentiments.

A Dowtown Design -on bemutatkozó formatevezők: ERROR N’ MORE, Forms Design, Zsuzsanna Horvath, Leits Miklós, Loomiosa, Oleant, Paper Up!, Planbureau, POSITION Collective és sarakele

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

A nők elleni erőszak felszámolását kell, hogy képezze az online bántalmazás megakadályozása is

A nők elleni erőszak felszámolását kell, hogy képezze az online bántalmazás megakadályozása is

Így segíts egyetlen díszgömbbel másokon idén karácsonykor (x)

Így segíts egyetlen díszgömbbel másokon idén karácsonykor (x)

Nyerj az osztályodnak profi sminket a szalagavatótokra! (x)

Nyerj az osztályodnak profi sminket a szalagavatótokra! (x)

Nincs ajándékötleted? Így lesz a bizonytalanságból tökéletes karácsonyi meglepetés (x)

Nincs ajándékötleted? Így lesz a bizonytalanságból tökéletes karácsonyi meglepetés (x)

A dolog, amiről senki sem beszél szülés után – pedig minden anyát érint (x)

A dolog, amiről senki sem beszél szülés után – pedig minden anyát érint (x)