Valóra válik Epres Panni álma: íme, a Numéro P!
Saját márkával jelentkezik Epres Panni. A Numéro P darabjai a manöken stílusát tükrözik, minden egyes modellt ő maga is boldogan viselne. A kezdeményezés olyan finom és tudatos, mint Panni maga: kicsiben, minőségben és hosszú távon gondolkodik.
Ezeket láttad már?
Epres Panni nekünk mesélt elsőként a Numéro P indulásáról, arról, hogyan jutott el az egykor a nagymamájával varró kislány addig, hogy saját márkában gondolkodjon. Leültünk, és még nem is kérdeztünk, már azonnal a közepébe is csapott.
„Próbálom ezt az egészet úgy csinálni, hogy közben ne legyek látható. Azt érzem, hogy így kicsit olyan, mintha magamnak csinálnám. Boltban egyelőre nem merek gondolkodni, akinek tetszik egy modell, az online veheti meg” - mondja nevetve Epres Panni.
Ez már az interjú?
Ez már az. (nevet.) De kérdezz!
Hogyan jutottál ide? Hogy legyen egy márkád.
Csak azt szeretném, hogy aki megvesz egy-egy darabot, az jól érezze magát benne. Nem azért csinálom, hogy az legyen a hír, hogy kijött egy kollekcióm. Nincs kollekcióm. Vannak ruhák, amik tetszenek, és ha neked is tetszik, legyél abban. Nem gondolom magam divattervezőnek, nem is vagyok. Ez egy ízlésformálás a részemről.
Epres Panni az önkifejezésről: „Mindenki fél attól, hogy kiből milyen véleményt vált ki”
Nagyon előre szaladtunk.
Nem tudom megmondani pontosan, hogy mikortól álmom, vágyam, hogy csináljak saját ruhákat. Talán kislánykoromtól. A nagymamám ruhákat varrt nekem, és én találtam ki, hogy milyenek legyenek. Iszonyúan élveztem, hogy anyukámmal megvesszük hozzá az anyagot, majd kigondolom, hogy mi legyen belőle. Inspirált, amit az újságban vagy a tévében láttam, a ruhákat pedig a saját ötleteim alapján megvarrattam a nagymamámmal. Nagyon szerencsés voltam, hogy ő ezt meg tudta csinálni, hobbiszinten készített magának és a családnak is ruhákat.
Valószínűleg a vágy, hogy ezzel is foglalkozzak, már akkor megszületett bennem. Biztos, hogy sokat formált az ízlésemen, hogy a divatszakmába kerültem, és bemutattam a gyönyörűbbnél gyönyörűbb, hordhatatlan ruhákat. A gardróbom nagy százalékát – a magyar tervezők munkái mellett – nekem is a fast fashion ruhák adják ki, nyilván, mert egy kényelmes megoldásról van szó. Szerintem én ugyanúgy gondolkodom az öltözködésről, mint bárki más, akinek fontos az, hogy mit visel. A ruházat egy azonnali közvetítés, nagyon sok üzenete van annak, hogy épp miben vagy.
Az elmúlt húsz évben egyre erősödött bennem a gondolat, hogy milyen jó lenne saját márkát létrehozni. Nagyon sok kiváló szakemberrel dolgozom és dolgoztam együtt, emiatt gyakran az járt a fejemben, hogy talán nem vagyok erre alkalmas. Milyen jogon terveznék ruhákat, amikor valaki ezt évtizedeken át tanulta, gyakorolta, és a szakma minden apró részlete a kisujjában van? Talán pont ezért vagyok óvatos ezzel kapcsolatban.
Nem szeretnék nagy dolgokat megvalósítani, nem gondolom, hogy dizájner lettem. Egyszerűen csak, ha az én stílusomat szereti valaki, és tetszik neki, amit kínálunk, akkor megveheti. Szerencsére megengedhetem magamnak, hogy ezt kicsiben csináljam. Van egy szakmai hátterem, Pálffy Szilvi, aki segít nekem, ő mindent tud arról, amit az előbb kifejtettem.
Mi mindent?
Az elmúlt huszonöt évben sokat dolgozott külföldön tervezőként, illetve a magyar cégek gyártását intézte világszerte, ennek köszönhetően a teljes nemzetközi divatipar működését átlátja. Szilvi az, aki az én álmaimat engedi szabadon szárnyalni, vagy éppen féken tartja, ha valami nem megvalósítható. A harminc év alatt már többször dolgoztunk együtt, most pedig kiváló alkotói társra leltem benne.
Epres Panni világsztárokat megszégyenítő ruhában vonult végig a vörös szőnyegen, a lélegzetünk is eláll a látványtól
Hány modellel indultok?
Tizenöttel. Bennem él az aggodalom, hogy a ruháimat senki sem fogja megvenni... De talán ezzel minden induló cég így van, nem tudom felmérni, mennyire lesz rá kereslet.
Minden modell olyan, amit te is felvennél?
Ebben olyan vagyok, mint a karácsonyi vagy szülinapi ajándékozásban. Csak olyan meglepetést veszek, ami tudom, hogy kedves lesz a másiknak, de nekem is tetszik. Ilyen téren szigorú vagyok.
Évek óta nem létezett olyan tökéletes farmer trend, mint amit 2025-től kaptunk
Fekete, fehér, bézs a fő vonal?
Bár a legtöbbször feketében látnak az emberek, egyetlen fekete darab sincs az induló modellek között. A sötétkék az én színem, ez jellemzi őket leginkább, egy kis fehérrel, világoskékkel. És a csíkok.
Hogy indul a márka? Lesz valami esemény, vagy megnyomjátok a gombot és startol a webshop?
Majd tíz év múlva lesz egy esemény, ha sikeres lesz a márka. (nevet.)
Fura gondolat ez ebben a szakmában. Elindítasz egy márkát, és tíz évig nem tervezel mondjuk egy bemutatóval.
Lesz Insta-oldal, de nem rövidtávú sikert szeretnék. Legyen hosszútávú, lassú építkezéssel, akár piciben, nem kell, hogy nagyban működjön.
Ariana Grande álomszép medúzának, Nicole Kidman mindenki főnökének öltözött: íme 12 felejthetetlen ruha a Critics Choice Awards díjátadóról
Testvéred, Judit mit szólt a ruhákhoz?
Ő a minta, a manökenünk, tökéletes 36-os méret. Rám is levarrattunk mindent, 38-as a méretem, de nem átlagos az alkatom. A nővérem a „próbababánk”. Neki tetszik, de nem ugyanaz a stílusunk. Van, amire lecsapott, de nem mindenre.
Hipp-hopp, és itt a tavasz. Jön a GLAMOUR Women of the Year gála. Numero P-ben érkezel?
Ám legyen! Megpróbáljuk.