Erős ideológia és a streetwear találkozása – ismerd meg az Unrealindustry-t

2022.május.16.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Az Unrealindustry megkérdőjelezi a teljes valóságunkat, a világot, amiben élünk és új gondolatiság felfedezésére invitál ruhák formájában. Az erős ideológiára épülő, a konvenciók lebontására ösztönző streetwear márkát Szili Tamás és Farkas Janó alapították.

Az alkotókkal a márka fejlődéséről, az aktuális kollekcióról, a Season 7-ről és terveikről beszélgettünk.

Meséljetek kicsit magatokról, a hátteretekről. Kik állnak a brand mögött?

Szili Tamás: Budapesten élek, az Unrealindustry alapítója, CEO-ja vagyok. Egész fiatal korom óta foglalkoztat a vállalkozás, mindig is szerettem volna olyan ruhákat csinálni, amiket nem árul senki. Amelyek egész gondolathálókat rejtenek magukban és csak arra várnak, hogy valaki kibogozza őket; emellett pedig megindítóan is néznek ki.

Farkas Janó: Én is Budapesten élek. Nem szeretnék kategorizálni, talán alkotóművésznek mondhatom magamat, aki éppen a divatban találta meg azt a helyet, ahol ki tudja magát fejezni és megalkothatja vízióit.

Hogyan született meg a márkátok?

2018-ban indult a brand azzal a céllal, hogy ellentmondjon a konvencióknak, és egy ideológiát megteremtve fény legyen kifürkészhetetlen világunkban. Az alapötlet után nagyon kevés pénzforrásból és sok baráti támogatásból született. Majd minden nap egyre jobbá vált és azóta is menetelünk, hogy napról napra jobb lehessen.

Az oldalatokon azt írjátok "An [UNREAL] product is never just a piece of clothing but a thought represented in a physical object". Meséljetek kicsit erről a gondolatról.

A kapcsok közötti hihetetlen valóságot jelenti, melyet veletek közösen teremtünk. A kódolt világot, mely arra vár, hogy kibontsátok.

Nemrég a BCEFW-en mutattátok be a Season7 kollekciót. Erről mit kell tudni?

Ez a hetedik szezonunk, aminek az inspirációja, hogy van-e élet a halál után? Erre a kérdésre a világon egyikünk sem tud biztos választ adni, mert egyáltalán, mi a halál? Úgy tűnik, hogy a halál egy fontos mérföldkő a lét és nemlét – vagy egy másfajta lét között. Bár a halál pillanata előtt és után testünk pontosan ugyanazokból az atomokból áll, de valami mégis megváltozik. Van, aki szerint a lelkünk csupán milliárdnyi idegsejtünk közötti elektromos kisülések végtelen sora, amik örökre elvesznek, mikor a testünk megszűnik működni. Mások azt vallják, hogy a lélek csak porhüvelyként használja a testet, és amikor annak lejár az ideje, kiszabadul, hogy új testet találjon. Mennyország, pokol, lélekvándorlás – vajon mi igaz mindezekből? Csak remény, hogy nem lehet „csak így” vége, vagy egy bepillantás a tökéletlen érzékeinkkel olyan mélységekbe és magasságokba, amit a tudományunk mai állásával még nem tudunk megmagyarázni? A halálközeli élmények leírása kultúrákon és korszakokon átívelően hasonló: homályos tudatok kitisztulása, megmagyarázhatatlan erőre kapás az utolsó órákra és percekre, a fényalagutak, amelyekből a végtelen és feltétlen szeretet sugárzik, a testen kívüli élmények. Vajon pusztán hallucinációról van szó? Vagy a szeretet ugyanolyan fizikai erő, mint a mágnesesség vagy a gravitáció? Mára a fizika is eljutott oda, amit a „józan eszünkkel” már nem tudunk megmagyarázni. Kvantumállapotok, ahol valami egyszerre lehet és nem lehet? Akkor hogyan beszélhetünk életről és halálról? Szeretjük magunkat, a térnek és anyagnak ezt a bőrünkkel lehatárolt részét különállónak tekinteni és azt gondolni, hogy ez külön entitás, de igazából sosem lehetünk kívül a mindenségen. Testünk atomjai csillagokban keletkeztek, anyabolygónk anyagából vétetnek és oda is térnek vissza. Nincsen hát élet és halál, csak a forma örök körforgása.

Mit gondoltok a divatvilágról, divatiparról? Hova helyezitek magatokat ebben a közegben?

Szerintünk kezd átmenni sok esetben egy olyan mókuskerékké, amely már túl gyorsan pörög és nem is a mókus hajtja azt, hanem fordítva. Azonban vannak még benne gyöngyszemek és tényleg a mai kollektív tudatot előrehúzó ruhákba vetett gondolatok, felszabadító értékek. Csak a kapitalista társadalom nem mindig veszi figyelembe ezeket.

Ki az, akin viszont látni egy darabotokat nagyon boldoggá tenne titeket? Van a márkának abszolút múzsája?

Janó: Playboicartin.

Szili: Elon Muskon

Mivel készültök a közeljövőben? Mit lehet majd leghamarabb látni tőletek?

Minden hónapban van új megjelenésünk: tavaszi kapszulák majd nyári kapszulák jönnek, aztán ősszel bemutatjuk a season 8-at, ami az időről fog szólni.

Mik a távlati terveitek

Szép lassan, lépésről lépésre szeretnénk nemzetközileg elterjedni, felépíteni mozaikjainkból univerzumunkat és világmárkává válni.

Szerző: Dózsa Kamilla

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

A fenntartható, hazai márkák támogatása a közös ügyünk!
WAMP x Fashion Revolution Hungary

A fenntartható, hazai márkák támogatása a közös ügyünk! WAMP x Fashion Revolution Hungary

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

A Dolce&Gabbana új illatpárosából árad a magabiztosság- Fedezd fel Te is! (x)

A Dolce&Gabbana új illatpárosából árad a magabiztosság- Fedezd fel Te is! (x)

Baj, ha össze-vissza menstruálsz? (x)

Baj, ha össze-vissza menstruálsz? (x)

A sok edzéstől lesérültél? Ettől biztosan hamar felépülsz! (x)

A sok edzéstől lesérültél? Ettől biztosan hamar felépülsz! (x)

Ezektől a vitaminos kozmetikumoktól ragyogó lesz a bőröd (x)

Ezektől a vitaminos kozmetikumoktól ragyogó lesz a bőröd (x)