Ezek voltak 2016 legnagyobb divattrendjei, és jövőre talán már mosolyogni fogsz rajtuk

2016.december.23.

Minden évben árgus szemekkel nézzük a nemzetközi kifutókat és megpróbáljuk kitalálni, hogy a tengernyi sok bemutatón látható ruhák, összeállítások közül mi lesz az a néhány, ami tényleg meghatározza majd az aktuális öltözködési trendeket.

Az évente kétszer jelentkező Trendbiblia mellékletünkben szezonról-szezonra gyűjtjük össze, hogy várhatóan mik lesznek a legéletképesebb, legizgalmasabb trendeket. Minden szentnek maga felé hajlik a keze, ahogy a mondás is tartja, de általában jó eséllyel rá is hibázunk. Igaz, minden korábbinál jobban demokratizálódott a divat, és minden korábbinál gyorsabban lehet reagálni az új őrületekre. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy-egy trend viharos hódítása ma már nem csupán a divattervezőkön, márkákon múlik, hanem azon is, hogy a közösségi média, illetve annak sztárjai mi mellett teszik le a voksukat. Most összeszedtük 2016 legnagyobb trendjeit, amelyekre talán még a divatszakértők sem mertek volna voksolni egy éve.

Az idei évben minden tinédzser megtanulta az Iron Maiden nevét, azt nem tudjuk, hogy vajon maximumra tolják-e a hangerőt és együtt üvöltik Bruce Dickinsonnal, hogy: "Six Six Six the Number of the Beast/Six Six Six the One for You and Me". Nem valószínű, de hogy a pólóikat felveszik az biztos.

Lady Gaga szerint is metál az ész:

Metálpóló Lady Gagán
Fotó: Northfoto

Hiszen Justin Bieber Slayer pólóban rohangált, Gigi Hadid Metallica felsőben flangált az utcán. A ´80-as és ´90-es évek kemény zenekarai a pólókon tarolnak, elég csak bemenni a H&M üzleteibe és a Headbangers Ball című régi MTV műsor sztárjainak pólói között válogathatsz. A metálesztétika pedig teljesen begyűrűzött a mainstreambe, ami betűkészletet illeti mindenképpen.

A szögletes, eredetileg fenyegetőnek számító betűk ma elég cukik ahhoz, hogy mondjuk Ariana Grande pulóverén láthassuk. A trend egyébként az olyan feltörekvő, félig underground, félig luxusmárkákhoz kötődik, mint a Vetements, innen emelték a tömeggyártásba a popsztárok, amire gyorsan regáltak a divatmárkák.

Van még benne potenciál? A trend húzóereje a nosztalgia és a fiatalabb generációnak az újdonság hatása. A Stranger Things következő évada még tolhat egyet a metálesztétikán. Itthon hatalmas lehetőségek kínálkoznak, a BP Shopban ugyan lehet kapni Akela pulóvert, de egyelőre fájóan hiányoznak a Pokolgép, Ossian, Ómen pólók az utcákról, a magyar Miley Cyrus pedig csakis egy Totális metál felsőben lenne az igazi!

Autentikus magyar darab a metalbolt.hu-ról:

Pokolgép Totális metál póló
Fotó: metalbolt.hu

Szorosan az előző trendhez tartozik, hogy ha már metálbetűkkel operál Kanye Westtől Justin Bieberen át mindenki, mindezeket rajongói darabokra tegyék. A merchandising a metálzenekaroknak régebben is remekül ment. Ha már ott voltál a Saxon koncertjén, megvetted a turnépólót is, ha megjelent az Anthrax új lemeze nemcsak azt, hanem a borítóval díszített pólóra is fájt a fogad.

Kanye West indította el, nem kis sikerrel, a merchandising őrületet:

Kanye West rajongói kollekciója

Persze, a popzenekarok is éltek ezzel, de azért az élő koncertturnékon világot járó zenészeknek sokkal fontosabb bevételi forrás volt ez, és valahogy az ilyen pólók, pulóverek, felvarrók sokkal jobban hozzátartoztak a metálosok identitásához. Nos, idén ezt a meglehetősen régi marketingeszközt fedezte fel magának a popipar. Kanye West új albumának, félbeszakadt turnéjának is külön merchandising kollekciója volt, amiért órákat álltal sorba az emberek. Justin Bieber egyenesen a H&M-mel fogott össze, hogy a Purpose turnéjának darabjait eljuttassa a rajongóihoz.

Ariana Grande is rajongói kollekcióval rukkolt elő:

Ariana Grande pólóver

Van még benne potenciál? Bizony van, egyszerűen azért, mert a zenészek régen a lemezeladásból és a jogdíjakból éltek. Mivel a lemezeladás csökken, a zenei rádiók, tévék szerepe szintén visszaszorulóban van, így aztán új bevételi forrásra van szükség, a ruha, az egyéb merchandising remek menekülőútvonalnak látszik.

A choker, azaz a nyakörvszerű nyakpánt idén abszolút a kiegészítők egyik első számú sztárja volt. Tény, hogy már a kifutókon is felbukkant és a sztárok imádják. Nem új dologról van szó, hiszen ciklikusan felbukkan, aztán újra eltűnik.

Bella Hadid minden valamirevaló trendet kipróbált idén:

Bella Hadid nyakpántban
Fotó: Northfoto

A choker mostani sikerét sokan annak tulajdonítják, hogy a BDSM-kultúrában a nyakörv, vagy az azt jelképező szoros nyaklánc mindig is fontos kiegészítő volt. Mondani sem kell, hogy A szürke ötven árnyalata óta mindez nagyobb figyelmet kap a mainstreamben is.

A virágba borulás, vagy a vég, ha Sharon Stone is viseli?

Sharon Stone chokerben
Fotó: Northfoto

Van még benne potenciál? Nos, a triológia második része hamarosan mozikba érkezik, úgyhogy még egy kis ideje biztosan van, de arra azért nagyobb összegben nem fogadnánk, hogy 2017 második felében is a legnépszerűbb kiegészítők között lesz.

Az egész azzal kezdődött, hogy divat lett, hogy felülre vegyük, amit eredetileg alul hordanánk. A melltartó elkezdett felsőként funkcionálni, ahogy például Palvin Barbin is láthatjuk, mindez ma is virális trend, de közben igény volt a további variációkra. A body egy ideje szépen lassan visszaszivárog, az egyébként szexi alsóneműt sokan macerásnak tartják, talán ezért tűnik el hirtelen időnként. Mostanában azonban kifejezetten divatosnak mondható és nem kell a fél várost feltúrnod, hogy valahol beszerezz egyet.

A Kardsahian-Jenner család sokat tett a body-eladások növeléséért:

Khloé Kardashian bodyban
Fotó: Northfoto

Természetesen minden jel abba az irányba mutatott, hogy ebből az alsóneműből is divatdarab válhat. A sima szabású, hosszú ujjú, esetleg garbós darabok egyértelműen működhetnek felsőként is, de egyre inkább trend az olyan body-k viselése, amik kifejezetten kihangsúlyozzák, hogy body-k.

Rita Ora majdnem fürdőruhája:

Body Rita Orán
Fotó: Northfoto

Van még benne potenciál? Tekintve, hogy a body megítélése nagyon hullámzó, sokan tényleg inkább kényelmetlennek tartják, ezért a diadalútja is viszonylag rövidebb ideig szokott tartani. Szóval, ha te kifejezetten szereted, akkor most szerezz be néhány remek darabot, mert lehet, hogy egy év múlva megint lejárhatod a lábat, ha szeretnél egyet.

Aki idén nem szerzett be egy nadrágból kilógó gumiszegélyű bugyit, amelyen valamelyik 90-es években menő márka logója kandikált, akkor átaludta 2016-ot. A Calvin Klein és a Tommy Hilfiger is rájátszott a nosztalgiahullámra, egy kicsit mindenki lehet Marky Mark.

Marky Mark, ma már Mark Wahlberg, de a trend még a régi:

Mark Mary Mark Wahlberg Calvin Klein hirdetése

A metál mellett a legnagyobb nosztalgiatrend amúgy a ´90-es évek márkáihoz kapcsolódott. Az olyan logók, mint a Fila vagy a Wrangler idén újra kifejezetten menőnek számítottak.

Mutasd a logód, megmondom, menő vagy-e:

Nagy logós Tommy Hilfiger alsónemű

Van még benne potenciál? Talán. Ha továbbra is virágzik majd a ´90-es évek-mánia, akkor még erősödhet is a nosztalgialáz és lehetnek még nagy visszatérők. Igaz, a hatalmas lógók mániáját rögtön ezeknek a teljes elutasítása követte, úgyhogy lehet, hogy jövő ilyenkor már senki nem akarja majd reklámozni, hogy hol vette a ruháját.

Ez is érdekelhet

Tudtad, hogy Magyarország csokimikulás-nagyhatalom?

Tudtad, hogy Magyarország csokimikulás-nagyhatalom?

Tedd & Ne tedd

Emma Watson gyönyörű fehér csipkeruhában támogatja a bántalmazott nőket

Emma Watson gyönyörű fehér csipkeruhában támogatja a bántalmazott nőket

Tedd & Ne tedd

Ez ám a meglepetés! Blake Lively negyedik gyermekével várandós

Ez ám a meglepetés! Blake Lively negyedik gyermekével várandós