Ezek voltak 2016 legnagyobb divattrendjei, és jövőre talán már mosolyogni fogsz rajtuk

2016.december.23.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Minden évben árgus szemekkel nézzük a nemzetközi kifutókat és megpróbáljuk kitalálni, hogy a tengernyi sok bemutatón látható ruhák, összeállítások közül mi lesz az a néhány, ami tényleg meghatározza majd az aktuális öltözködési trendeket.

Az évente kétszer jelentkező Trendbiblia mellékletünkben szezonról-szezonra gyűjtjük össze, hogy várhatóan mik lesznek a legéletképesebb, legizgalmasabb trendeket. Minden szentnek maga felé hajlik a keze, ahogy a mondás is tartja, de általában jó eséllyel rá is hibázunk. Igaz, minden korábbinál jobban demokratizálódott a divat, és minden korábbinál gyorsabban lehet reagálni az új őrületekre. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy-egy trend viharos hódítása ma már nem csupán a divattervezőkön, márkákon múlik, hanem azon is, hogy a közösségi média, illetve annak sztárjai mi mellett teszik le a voksukat. Most összeszedtük 2016 legnagyobb trendjeit, amelyekre talán még a divatszakértők sem mertek volna voksolni egy éve.

Az idei évben minden tinédzser megtanulta az Iron Maiden nevét, azt nem tudjuk, hogy vajon maximumra tolják-e a hangerőt és együtt üvöltik Bruce Dickinsonnal, hogy: "Six Six Six the Number of the Beast/Six Six Six the One for You and Me". Nem valószínű, de hogy a pólóikat felveszik az biztos.

Lady Gaga szerint is metál az ész:

Metálpóló Lady Gagán
Fotó: Northfoto

Hiszen Justin Bieber Slayer pólóban rohangált, Gigi Hadid Metallica felsőben flangált az utcán. A ´80-as és ´90-es évek kemény zenekarai a pólókon tarolnak, elég csak bemenni a H&M üzleteibe és a Headbangers Ball című régi MTV műsor sztárjainak pólói között válogathatsz. A metálesztétika pedig teljesen begyűrűzött a mainstreambe, ami betűkészletet illeti mindenképpen.

A szögletes, eredetileg fenyegetőnek számító betűk ma elég cukik ahhoz, hogy mondjuk Ariana Grande pulóverén láthassuk. A trend egyébként az olyan feltörekvő, félig underground, félig luxusmárkákhoz kötődik, mint a Vetements, innen emelték a tömeggyártásba a popsztárok, amire gyorsan regáltak a divatmárkák.

Van még benne potenciál? A trend húzóereje a nosztalgia és a fiatalabb generációnak az újdonság hatása. A Stranger Things következő évada még tolhat egyet a metálesztétikán. Itthon hatalmas lehetőségek kínálkoznak, a BP Shopban ugyan lehet kapni Akela pulóvert, de egyelőre fájóan hiányoznak a Pokolgép, Ossian, Ómen pólók az utcákról, a magyar Miley Cyrus pedig csakis egy Totális metál felsőben lenne az igazi!

Autentikus magyar darab a metalbolt.hu-ról:

Pokolgép Totális metál póló
Fotó: metalbolt.hu

Szorosan az előző trendhez tartozik, hogy ha már metálbetűkkel operál Kanye Westtől Justin Bieberen át mindenki, mindezeket rajongói darabokra tegyék. A merchandising a metálzenekaroknak régebben is remekül ment. Ha már ott voltál a Saxon koncertjén, megvetted a turnépólót is, ha megjelent az Anthrax új lemeze nemcsak azt, hanem a borítóval díszített pólóra is fájt a fogad.

Kanye West indította el, nem kis sikerrel, a merchandising őrületet:

Kanye West rajongói kollekciója

Persze, a popzenekarok is éltek ezzel, de azért az élő koncertturnékon világot járó zenészeknek sokkal fontosabb bevételi forrás volt ez, és valahogy az ilyen pólók, pulóverek, felvarrók sokkal jobban hozzátartoztak a metálosok identitásához. Nos, idén ezt a meglehetősen régi marketingeszközt fedezte fel magának a popipar. Kanye West új albumának, félbeszakadt turnéjának is külön merchandising kollekciója volt, amiért órákat álltal sorba az emberek. Justin Bieber egyenesen a H&M-mel fogott össze, hogy a Purpose turnéjának darabjait eljuttassa a rajongóihoz.

Ariana Grande is rajongói kollekcióval rukkolt elő:

Ariana Grande pólóver

Van még benne potenciál? Bizony van, egyszerűen azért, mert a zenészek régen a lemezeladásból és a jogdíjakból éltek. Mivel a lemezeladás csökken, a zenei rádiók, tévék szerepe szintén visszaszorulóban van, így aztán új bevételi forrásra van szükség, a ruha, az egyéb merchandising remek menekülőútvonalnak látszik.

A choker, azaz a nyakörvszerű nyakpánt idén abszolút a kiegészítők egyik első számú sztárja volt. Tény, hogy már a kifutókon is felbukkant és a sztárok imádják. Nem új dologról van szó, hiszen ciklikusan felbukkan, aztán újra eltűnik.

Bella Hadid minden valamirevaló trendet kipróbált idén:

Bella Hadid nyakpántban
Fotó: Northfoto

A choker mostani sikerét sokan annak tulajdonítják, hogy a BDSM-kultúrában a nyakörv, vagy az azt jelképező szoros nyaklánc mindig is fontos kiegészítő volt. Mondani sem kell, hogy A szürke ötven árnyalata óta mindez nagyobb figyelmet kap a mainstreamben is.

A virágba borulás, vagy a vég, ha Sharon Stone is viseli?

Sharon Stone chokerben
Fotó: Northfoto

Van még benne potenciál? Nos, a triológia második része hamarosan mozikba érkezik, úgyhogy még egy kis ideje biztosan van, de arra azért nagyobb összegben nem fogadnánk, hogy 2017 második felében is a legnépszerűbb kiegészítők között lesz.

Az egész azzal kezdődött, hogy divat lett, hogy felülre vegyük, amit eredetileg alul hordanánk. A melltartó elkezdett felsőként funkcionálni, ahogy például Palvin Barbin is láthatjuk, mindez ma is virális trend, de közben igény volt a további variációkra. A body egy ideje szépen lassan visszaszivárog, az egyébként szexi alsóneműt sokan macerásnak tartják, talán ezért tűnik el hirtelen időnként. Mostanában azonban kifejezetten divatosnak mondható és nem kell a fél várost feltúrnod, hogy valahol beszerezz egyet.

A Kardsahian-Jenner család sokat tett a body-eladások növeléséért:

Khloé Kardashian bodyban
Fotó: Northfoto

Természetesen minden jel abba az irányba mutatott, hogy ebből az alsóneműből is divatdarab válhat. A sima szabású, hosszú ujjú, esetleg garbós darabok egyértelműen működhetnek felsőként is, de egyre inkább trend az olyan body-k viselése, amik kifejezetten kihangsúlyozzák, hogy body-k.

Rita Ora majdnem fürdőruhája:

Body Rita Orán
Fotó: Northfoto

Van még benne potenciál? Tekintve, hogy a body megítélése nagyon hullámzó, sokan tényleg inkább kényelmetlennek tartják, ezért a diadalútja is viszonylag rövidebb ideig szokott tartani. Szóval, ha te kifejezetten szereted, akkor most szerezz be néhány remek darabot, mert lehet, hogy egy év múlva megint lejárhatod a lábat, ha szeretnél egyet.

Aki idén nem szerzett be egy nadrágból kilógó gumiszegélyű bugyit, amelyen valamelyik 90-es években menő márka logója kandikált, akkor átaludta 2016-ot. A Calvin Klein és a Tommy Hilfiger is rájátszott a nosztalgiahullámra, egy kicsit mindenki lehet Marky Mark.

Marky Mark, ma már Mark Wahlberg, de a trend még a régi:

Mark Mary Mark Wahlberg Calvin Klein hirdetése

A metál mellett a legnagyobb nosztalgiatrend amúgy a ´90-es évek márkáihoz kapcsolódott. Az olyan logók, mint a Fila vagy a Wrangler idén újra kifejezetten menőnek számítottak.

Mutasd a logód, megmondom, menő vagy-e:

Nagy logós Tommy Hilfiger alsónemű

Van még benne potenciál? Talán. Ha továbbra is virágzik majd a ´90-es évek-mánia, akkor még erősödhet is a nosztalgialáz és lehetnek még nagy visszatérők. Igaz, a hatalmas lógók mániáját rögtön ezeknek a teljes elutasítása követte, úgyhogy lehet, hogy jövő ilyenkor már senki nem akarja majd reklámozni, hogy hol vette a ruháját.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Te észrevetted? Csak szemfülesek szúrták ki az édes részletet Lajos herceg szülinapi fotóján!

Te észrevetted? Csak szemfülesek szúrták ki az édes részletet Lajos herceg szülinapi fotóján!

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője