A környezettudatosság és a magyar tervezők ünnepe! Ott voltunk a Fashion Diffusion Hungary és a Zoé Showroom közös divatbemutatóján

2021.október.8.

Nagyon rég nem volt lehetőség egy olyan nagyszabású rendezvény megteremtésére, mint amilyet a Fashion Diffusion Hungary-nek sikerült összedobnia szombat este a Stopper Úszóházon.

A környezettudatosság és a magyar tervezők ünnepe! Ott voltunk a Fashion Diffusion Hungary és a Zoé Showroom közös divatbemutatóján
Fotó: Török András @ndrs.trk

A teltházas rendezvényen 23 hazai divattervező mutatta be ruháit, ékszereit, táskáit, többféle stílusban, így a street style kedvelői, valamint a báli szezonra készülő nézőknek is volt miből ihletet merítenie.

A divatbemutatók nemcsak az új kollekciókról szóltak, hanem az első kollekciókról is, ugyanis néhány tervező itt debütált a valaha tervezett legelső kollekciójával. Németh Janka, a JANKA készítője első ruhakollekcióját mutatta be, amely letisztultságával és egyedi stílusával tökéletes a minimalista, könnyen variálható darabok kedvelői számára. Az eseményen debütált a Playame és a BPFight kollaborációjából született női és férfi sportruha kollekció is.

Fotó: Török András @ndrs.trk
Fotó: Török András @ndrs.trk

A street style és a kifinomult ruhadarabok kedvelőinek készült még a Lise.the.brand, a KLOTH 1969, a Simple On You, aSimply Cynthi, a NESSANA, valamint a La Gitanilla Flamenca színes és vidám kollekciója. A kifutón megjelenő SAINT AURORA ruhák a hagyományos kézműves haute couture és a street style ötvözésének jegyében születtek, így bárki könnyedén beépítheti a ruhatárába a tervező különleges darabjait.

A Lucidité csodás menyasszonyi kollekciója mellett, a KRIVANICS ÁGNES, az OBALOGH, Elizabeth S Stark és a Magdolna Veronika Haute Couture ruhákból biztosan kapott inspirációt, aki alkalmi ruhára vágyik. A szaténselyem, a tüll, az élénk színek és precíz szabásvonalak kavalkádjában nem vonult fel olyan ruha, amitől ne ámult volna el a közönség.

Fotó: Török András @ndrs.trk

Természetesen mindez csodás táskákkal kiegészülve. A Be Different Designer Leather Goods márka kollekcióját az utazás inspirálta, így élénk színek és praktikus formák sokaságát láttuk a kifutón felvonulni. A VALBONA különleges darabjait igazi nőknek szánta a tervező, így táskáit “Wonder Woman” és “Ruler” feliratú pólókat viselő modellek vonultatták fel a “girl power” jegyében. A Panota Leather Goods karakteres, bőrből készült táskái a Charmina stílustanácsadó és tervezéssel foglalkozó csapata által megálmodott elegáns, színes és nőies ruhatárat kiegészítve kerültek a kifutóra. Az eseményen a Husew márka is bemutatta vadonatúj táskáit.

Fotó: Török András @ndrs.trk
Fotó: Török András @ndrs.trk

Ékszerekből sem volt hiány! A Magdolna Veronika Haute Couture ruhákat statement DeLine Jewellery ékszerek egészítették ki. A Lucidité menyasszonyi kollekció mellé a Héria Enamel biztosította az ékszereket, de a KONYSSA és a ByNewAccent márkák kézzel készült, egyedi ékszerei is bemutatkoztak a kifutón.

Fotó: Török András @ndrs.trk
Fotó: Török András @ndrs.trk

Az esemény egyik szervezője Tóth Anita Zsanett, a Fashion Diffusion Hungary magyar divatmenedzsment megálmodója és a Zoé showroom egyik tulajdonosa volt, aki büszkén mesélt a divatbemutatók végén az esemény sikeréről: “Az eseményt abból a célból rendeztük meg, hogy a magyar tervezőket közelebb hozzuk a célközönségükhöz és ezek mellett pedig fontosnak tartjuk a közösség építését és, hogy a tervezők is megismerjék egymást. Valamint lehetőséget akartunk adni mindazoknak, akik régóta álmodtak egy ilyen eseményről. Amúgy fantasztikus volt és nagyon jól éreztem magam, hiszen teltházas volt a Stopper, amire nagyon büszke vagyok. Még egyelőre fel sem tudom fogni, hogy mit alkottunk, de szeretnénk folytatni, és már a tervezők is kérték a következő bemutató időpontját. Egy ilyen esemény több szempontból fontos, hiszen nem mindenki teheti meg, hogy a saját márkájának legyen egy divatbemutatója. A másik nagyon fontos dolog az, hogy ahhoz hogy fellendítsük a magyar divatipart és a tervezőket jobban megismerje a közönség, kellenek ilyen események, illetve ezekkel nemcsak mi, hanem a tervezők is sokat tanulnak.”

Csikia Anita, a Zoés Showroom és a Fashion Diffusion Hungary másik tulajdonosa elárulta, hogy az esemény nemcsak a magyar tervezőkről, hanem a környezettudatosságról is szólt, hiszen a dekoráció és bizonyos elemek elkészítéséhez újrahasznosított anyagokat és maradékokat használtak fel: “A cél az volt, hogy egy olyan bemutatót szervezzünk, ahol a tervezői összefogás megjelenik. Több olyan bemutató is volt, ahol több tervező is megjelent egyszerre. Nagyon fontosnak és kommunikatívnak tartjuk azt, ha egy tervező be meri vállalni, hogy egy tőle stílusában picit eltérő másik tervezővel összefog, mert szerintem ez egy nagyon nagy előrelépés a magyar divatiparban. Szeretném még megemlíteni, hogy több helyen olyan dekoráció látható, amely nem tűnik hagyományosnak, mint a backstage-et eltakaró műanyag függöny is, amit festőktől szereztünk be, akik már nem használták, nekünk viszont tökéletes volt. A fotófalhoz is maradék alufóliát használtunk, így akartuk a környezettudatosságra és a “zero waste”-re felhívni a figyelmet a rendezvénnyel. Ezekhez a Bree Virág készített egyedi dekort.”

A teltházas eseményen a szervezők azoknak a márkáknak is helyet biztosítottak egy pop-up shopban, akik nem vonultak végig a kifutón, de szerették volna különleges kollekcióikat a nagyközönség számára is bemutatni. A Stopper Úszóház egy éjszakára tényleg a magyar divat központjává változott, amelyről senki nem ment haza élmények nélkül!

Szerző: Pongrácz Dóra

Ez is érdekelhet

10 szépségápolási trend a '90-es évekből, ami visszatérni látszik

10 szépségápolási trend a '90-es évekből, ami visszatérni látszik

G-Test

Az apácák körében tényleg gyakoribb a mellrák?

Az apácák körében tényleg gyakoribb a mellrák?

GLAMOUR-napok reloaded 2021

A GLAMOUR-napok applikációban már elérheted a GLAMOUR-napok Reloaded kuponokat!

A GLAMOUR-napok applikációban már elérheted a GLAMOUR-napok Reloaded kuponokat!