Gőzerővel tör előre a magyar márka: ha környezetbarát darabokat szeretnél, meg kell ismerned

2019.február.8.

Idén tavasszal lesz egy éve, hogy létrejött egy igazán különleges magyar fürdőruhamárka, a Philomén. Letisztult darabjai környezetbarát eljárással készülnek, tartósak, magas klórálló és UV szűrő képességük mellett pedig gyönyörűek is. Sztárok is előszeretettel választják a márkát, legutóbb Péterfy Bori viselt egy csodás Philomén kreációt. A márka egyre jobban tör előre, ebben az évben jótékonysági programmal és nemzetközi webshoppal is készülnek. A megalakulásról, alkotásról, jövőbeli tervekről a márka tervezője és alapítója, Csabai Zita mesél.

Mikor alakult ki benned a divattervezés iránti szeretet?

Nagymamám szabó-varrónő volt, így a szakmai érdeklődésemet otthonról hoztam. Emellett gyerekként a rajzolás volt a szenvedélyem, főként női alakokat szerettem rajzolni és persze ruhába bújtatni. Később a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemre vezetett az utam, ahol, mint divattervező szereztem diplomám, és innen már nem volt menekvés.

Mikor jött létre a Philomén márka és miért éppen fürdőruhák?

A márkám 2018 tavaszán indult, és előtte bő fél évvel tudatosodott bennem igazán, hogy milyen szuper lenne, ha fürdőruhákat terveznék. Ugyanakkor már 2012-ben a Szent Gellért Termálfürdő fürdőruha pályázatára terveztem fürdőruhákat, ahol helyezést értem el velük. Mindig is vízimádónak tartottam magam, mégis valamiféle félelem miatt csak későn, 30 éves koromra sikerült megtanulnom úszni, ami addig bizony a nemezisem volt. Most, hogy belegondolok, tudat alatt szerintem ennek a gátnak a legyőzése is hatott rám.

Mi ihlet-egy-egy fürdőruhát?

Az ihletforrásom eddig nagyon személyes, egy hozzám nagyon közel álló személy inspirálta a tavalyi kollekciót. A nosztalgikus 90-es évek eleje-közepei gyerekkori időszakom ihlette, nővérem ekkor volt tinédzser, és előszeretettel viselte a korszakban uralkodó bikini fazonokat nyaranta. Én pedig mindig csodálattal figyeltem őt, hiszen kislányként ő volt az első példaképem.

Mitől különleges ezeknek a fürdőruháknak az elkészítése?

Márkanevemnek a Philomén-t választottam - melynek az ókori görög jelentése 'szeretett'. Fontosnak tartottam, hogy ez a jelentés magasabb értelmet nyerjen, tehát hogy mit képvisel a márka, amelyet létrehozok. Ezért lett a Philomén eco-friendly, fenntartható.
Újrahasznosított, minőségi olasz anyagból készülnek a termékek, melyeket óceáni halászhálók és egyéb műanyag termékek regenerálásával állítanak elő. Ez az anyag sokkal tartósabb is, mint egy átlagos fürdőruha anyag és a klórálló és UV szűrő képessége is rendkívül magas. Minden egyes fazont magam modellezek és tökéletesítek, illetve magyar varrónők által kerülnek kivitelezésre.

Kiket céloz meg a márka vásárlókként?

Főként a környezettudatos, modern gondolkodású nőket, akiknek a tágabb környezetük is fontos, és nem csak az aktuális trendekre fektetik a hangsúlyt.
Sajnos mára nem mehetünk el a globális környezeti problémák mellett, és úgy gondolom, mint terméktervező, felelősséggel tartozom ezért. Így alakult ki bennem a döntés, hogy eco-friendly márkát szeretnék építeni. Lehet, hogy ez most divatos is, de szükségszerű. Szeretnék jó irányt mutatni, de nem megmondó ember lenni, ebben a szituációban a türelem is nagyon fontos. Mióta a márkámon dolgozom és fejlesztem, magam is sokat változtam és váltottam. Például tipikusan vidéki magyar konyhán felnőve szépen fokozatosan húsmentes mindennapok köszöntöttek rám, emellett nem mindegy, mit és hogyan veszek meg a közértben sem, vagy hogyan szelektálom a hulladékaimat.

Mit lehet tudni a közelgő jótékonysági programotokról?

Szeretném, ha azt éreznék azok a nők, akik a Philomén termékeit választják, hogy tényleg tettek valamit azért, hogy a bolygónk újból tisztább és jobb legyen. Ezért a 2019-es fürdőruhadarabok webshopon történő megvásárlásával egy nemzetközi környezetvédő szervezetet is támogatnak.

Mikor lesz elérhető a nemzetközi webshopotok?


Áprilisban jön ki az új, 2019-es kollekció, amely budapesti designer üzleteken kívül online is rendelhető lesz, itthonról és külföldről is egyaránt.

Milyen új, különleges darabok várhatóak a 2019-es kollekcióban?

Aki már ismeri a Philomént, az szerintem nem fog csalódni az új kollekcióban sem. Szofisztikált, letisztult formavilág lesz fókuszba állítva. Szeretném, ha többféle alkat megtalálná a számára ideális fazont, tehát lesznek visszafogottabb- és kihívóbb fazonok is. Aki kíváncsi, kövessen bátran minket az Instagram oldalunkon, ahol mindig a legfrissebb információkat tudhatjátok meg rólunk és az aktuális kedvezményekről is tájékoztatunk titeket.

Interjú: Nyúl Debóra

Ez is érdekelhet

Pszichológia izgalmasan és közérthetően: különleges beszélgetés-sorozat indul a Várkert Bazárban

Pszichológia izgalmasan és közérthetően: különleges beszélgetés-sorozat indul a Várkert Bazárban

Divathírek

Meghan Markle szettjei egyre merészebbek New York-ban, mi pedig szóhoz sem jutunk tőle!

Meghan Markle szettjei egyre merészebbek New York-ban, mi pedig szóhoz sem jutunk tőle!

GLAMOUR Horoszkóp

Napi horoszkóp: Most megtudhatod, kik az igazi barátaid - szeptember 26.

Napi horoszkóp: Most megtudhatod, kik az igazi barátaid - szeptember 26.