Letisztult formák, pasztell színek: ha hátizsákot keresel, a Zoe & Co-nál biztosan megtalálod az igazit

2021.szeptember.19.

Letisztult, geometrikus, finom formák, borítékra emlékezetető alak, hologramos felületek, pasztellszínek. Biztosan felkaptad már a fejed legalább egyszer egy ilyen hátizsákra Budapest utcáin. Vagy épp ellenkezőleg, hozzád mentek oda a metrón megkérdezni, hogy honnan van a táskád. A Zoe & Co jópár éve, korábban Zoe Phobic néven, látja el hazánkat megfizethető, praktikusan kitalált, mégis divatos táskákkal. Az új szezon közeledtével Szimon Ágnes tervezővel és Makai Máté értékesítési vezetővel beszélgettünk a brand mindennapjairól és a hamarosan megjelenő darabokról.

A Zoe & Co (korábban Zoe Phobic) régóta meghatározó szereplője a hazai designer-közegnek, a táskáitokkal rengetegszer találkozni az utcákon. Mi újság a márkával? A pandémia titeket is nagyon rosszul érintett?

Rosszul érintett minket is a tavalyi év, de szerencsére nem annyira, mint számítottunk rá. Szerettünk volna még 2020-ban elindítani egy kis workshopot mindenféle műhelymunkával, de a járvány ezt elsöpörte. Volt két kifejezetten nehéz hónapunk az üzletünk ideiglenes bezárása miatt és jó pár közepesen nehéz. Folyamatos ellenszélben kellett dolgoznunk, minden hónapban előállni valamilyen ötlettel, de a nehezén túl vagyunk. Az idei év második felében már újból tudunk fejlesztésre, növekedésre is koncentrálni.

Félévente szoktatok új kollekcióval jelentkezni, ha nem tévedek hamarosan esedékes a következő megjelenése. Elárulnátok erről pár részletet?

Igen, szeptember végén érkezik az új kollekciónk. Az inspirációt sokszor helyek, tájak hangulatából merítjük, a konkrét színeik és érzésviláguk miatt, idén is így lesz. Annyit elárulunk, hogy a mostaninak francia kötődése lesz. Több jól átgondolt fazon érkezik a már kiforrottabbak mellett, sok-sok ránk jellemző visszafogott, pasztelles árnyalattal, ezúttal többnyire földszínekkel.

A karácsonyi szezonra készültök valamivel?

Biztosan megjelentetünk pár limitált szériás, kollekciók közötti táskát. Szeretnénk újabb férfi, illetve unisex darabokat is készíteni, valamint tervezünk egy pop-up kitelepüléses vásárt az ünnepek előtt, ha a járvány is megengedi.

Milyen a márka mindennapi élete? Hogyan képzeljük el egy-egy terméketek megszületését?

A tervezés esetünkben sokszor inkább fejlesztés, kisebb ráncfelvarrással, emellett 2-3 merészebb, új darabbal. Sok fazonunk már kiforrott és látjuk, hogy van rájuk igény, ezeket nem nagyon piszkáljuk. Ezek mellett kísérletezni is nagyobb magabiztossággal tudunk. A színekkel is hasonló a helyzet. Fontos, hogy az utóbbiak, tehát az elérhető színek és anyagok nagyban befolyásolják a későbbiekben megszülető termékeket. Ez egy párbeszédszerű folyamat az ötleteink és lehetőségek között. Ezt követően készül több próbadarab, tesztdarab, és ha már elégedettek vagyunk, elkezdjük fotózni őket.

Korábban ruhákat is kínáltatok, hogy döntöttetek végül a táskák mellett? Tervezitek, hogy ismét más termékekkel is bővítitek a kínálatot?

Tavaly újra megjelentettünk egy nyári, kora őszi ruhakollekciót, csupa fentartható anyagból. Ezek a darabok már sajnos nem rendelhetők, de néháy közülük még elérhető az üzletünkben (Dubliners Design and Book Store- V. ker, Vitkovics u. 7.). Tehát nem mondtunk le teljesen a ruhákról. Ha az időnk is engedi, hamarosan készítünk újabb kollekciót, illetve télre vonatkozóan van már konkrét tervünk pár kiegészítőre. Az igazat megvallva, annak idején, már több, mint 10 éve, táskákkal indult a márka, így nem volt ez akkora váltás.

A táskáitok vegán bőrből készülnek, nem dolgoztok állati eredetű alapanyagokkal. Mesélnétek kicsit a döntés hátteréről?

Úgy gondoljuk, óriási szemléletbeli fordulatra lenne szükség a világban az állatokhoz és a természethez való hozzáállásunkban. Sokak még mindig az embernél alacsonyabb rendűként tekintenek az állatokra, pedig még csak kutatások sem kellenek hozzá, hogy tudjuk, éppen annyira érző, kötődő lények, mint mi. Akinek van kutyája, macskája az tudja, hogy ez mit jelent. Emellett tény, hogy az állattartás rendkívüli módon igénybe veszi környezetünket, ahogy egyébként az állati bőrök kikészítése is. A műbőr vagy vegán bőr sem „szent” anyag, abban a tekintetben, hogy van ökológiai lábnyoma, de óriási fejlesztések zajlanak ezen a téren. Tavaly elkezdtünk bevezetni például egy új, vízalapú vegán bőr anyagot, ami sokkal-sokkal kevesebb kémiai anyag felhasználásával készül és az állati bőrökhöz hasonló minőséggel rendelkezik. Ezeket egyelőre csak a PLANETA kollekciónkban használjuk. Ez a Zoe&co mellék projektje volt, most viszont már önálló márkaként tekintünk rá.

Mik a terveitek? Vannak célkitűzéseitek, amiket a közeljövőben el szeretnétek érni a márkával?

Idén nyáron költöztettük át az üzletünket az V. kerületi Vitkovics Mihály utcába és szerencsére már látjuk ennek pozitív hatásait. Kellemesebb, több embert megmozgató környezetbe, jó szomszédságba kerültünk. Emellett szeretnénk elérni a külföldi piacokat. Jelenleg is vannak rendszeres vásárlóink más országokból, de korántsem elég. Most kezdenek kiépülni azok a csatornák, amelyeken keresztül érdemes lehet a designer termékeket értékesíteni, és kezdjük mi is felfedezni ezeket. Izgalmas dolgok ezek, de látjuk, hogy komoly, mindennapos munkát kell fektetni abba, hogy tovább tudjunk lépni. Ezzel kapcsolatban befektetési formákon és más országba való kitelepülésen is gondolkodunk. A fő célunk, hogy évről-évre minél kevesebb kompromisszummal tudjuk megvalósítani az ötleteinket, amennyire lehet alkalmazkodni a kor követelményeihez, a fenntarthatósághoz, elkerülve a termékfelhalmozást, a fölösleges gyártást, ami most is az üzleti modellünk része.

Szerző: Dózsa Kamilla

Ez is érdekelhet

Napi horoszkóp: hagyd magad elcsábítani, ha kísértést érzel - október 24.

Napi horoszkóp: hagyd magad elcsábítani, ha kísértést érzel - október 24.

G-Food

Ősszel kihagyhatatlan recept: könnyed körtés saláta

Ősszel kihagyhatatlan recept: könnyed körtés saláta

Divathírek

6 megfizethető márka, amiért Katalin hercegné is rajong

6 megfizethető márka, amiért Katalin hercegné is rajong