Hogy lélegzik a cipő? - Exkluzív interjú a Geox márka alapítójával

2016.február.5.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Néha a legegyszerűbb ötletekből születnek a leghasznosabb újítások. Mario Moretti Polegato talán soha nem akart igazán cipőmárka-tulajdonos lenni, de mára a világ egyik vezető divatcégének a vezetője, amely 100-nál is több országban van jelen, 1000-nél is több üzlettel. A Geox neve pedig fogalommá vált.

Nemrégen a hazánkban járt Polegato úr, és a hazai üzleti partnerei mellett időt szakított a GLAMOUR magazinra is. Nem véletlenül vártuk izgatottan a találkozást, hiszen a Geox nem csupán az egyik legnagyobb olasz divatcég, de egyben az egyik leginnovatívabb márka a piacon, aminek ráadásul mesébe illő a története is.

Mario Moretti Polegato, a Geox márka alapítója:

Az egész 1992-ben kezdődött, amikor a családi borászati vállalkozás amerikai terjeszkedésével kapcsolatban érkezett Amerikába Polegato úr, aki szabadidejében a nevadai sivatagban tett kirándulást egy tornacipőben. Az elviselhetetlen meleg adta a hirtelen jött ötletet a későbbi alapítónak, hogy a nála lévő svájci bicska segítségével lyukakat vágjon a lábbelije talpára. A drasztikus megoldás ugyan tönkretette a cipőt, de az ötlet működött.

Olaszországba hazatérve Polegato azonnal kísérletezni kezdett a lélegző cipővel, és a modern technikák, és például az űrkutatásban használt membrán segítségével sikerült kifejlesztenie egy forradalmian új talpmegoldást. Persze, ehhez az ötlet nem volt elég, kellett még hozzá némi technikai ismeret, és kísérletezőkedv: "Már a mezőgazdasági iskolába, ahol a felsőfokú tanulmányaimat végeztem, még jóval a Geox létrejötte előtt, azon dolgoztam, hogy olyan gépeket hozzak létre, amelyek megkönnyítik az aratást és a vetést. Feltaláltam néhány ilyen dolgot, de ezek végül mind csak papíron léteztek, nem valósultak meg" - mesélte nekünk Polegato úr.

Az aktuális tavaszi kollekció kényelmes és látványos darabjai:

Először nem is gondolt saját márka alapítására, levédette a találmányt, majd sorra felkeresett több nemzetközi céget, hogy bemutassa és eladásra felkínája a megoldást, de valahogy senki nem volt elég nyitott a lélegző cipőre. Mivel hitt a saját ötletében végül saját maga gyűjött csapatot és 1995-ben kezdődött a Geox cipők forgalmazása. "Anélkül, hogy tudtam volna, hogy merre visz majd az élet, mindig is érdekeltek a cipők. Emlékszem, az elsőre, amit magamnak vettem, ez még a The Beatles ideje volt, és én egy színes bőrből készült cipőt" - mesélte nekünk az alapító.

A márka nevében a Geo a Földet jelenti, míg az X - a haladásra, a technikai újítás iránti nyitottságra utal. A mikroporózus anyagokból készülő, egyedülálló légáteresztő és vízálló membránnal készült cipőik kényelme és prakikuma gyorsan népszerűvé lett, de a kísérletezéssek nem álltak le. "A márka számára nagyon fontos az innováció, a mai napig én vezetem a Geox kutatási részlegét, ahol 15 mérnökkel dolgozok együtt, és kapcsolatban vagyunk olasz, német és amerikai egyetemekkel, akiket bevonunk a munkánkba. Új anyagokat tesztelünk, és a cipők újfajta kialakításán kísérletezünk. Ez valóban nem csak egy munka, hanem szenvedély is számomra" - fejtegette Polegato úr. Egyébként a törekvéseik eredményességét mi sem bizonyítja jobban, mint az a tény, hogy mára 70 szabadalommal álltak elő.

A Geox cipő nemcsak lélegzik, de stílusos is:

A Geox lépésről-lépésre haladt, előbb az olasz piacon terjeszkedtek, majd lassacskán kinőtték Európát is, eljutottak Amerikában, és mostanában nagyon gyorsan terjeszkednek a Távol-Keleten is. Nem egyszerűen csak jelen vannak más piacokon, hanem aktívan keresik a lehetőségeket, hogy szorosabban együttműködjenek a helyi gazdaság szereplőivel. A Geox sikerének egyik titka a minőségi termékek mellett minden bizonnyal az, hogy mindig pontosan felmérik a helyi igényeket, és erre próbálják a legjobb megoldásokat megtalálni. "Az elsődleges dolgunk az, hogy megismerjük a magyar, a kínai, vagy akármilyen más nemzetiségű vásárlóink gondolkodását, igényeit. Hogy miként viszonyulnak a mi technológiánkhoz, hogy milyen színeket szeretnek, így tudunk a legjobban reagálni a helyi piac kívánalmaira. A magyar piacra a gyerekcipőkkel léptünk be, sokan így is ismerték meg a cégünket, de most nagyon sokat dolgozunk azért, hogy a női- és férfi vásárlóknál is elérjük ugyanazt, amit a gyerekcipőknél már elértünk" - beszélt a tulajdonos a magyar tapasztalatokról.

A márka nem hiába hisz abban, hogy a legjobb reklám az elégedett vásárló, a lélegző cipők elképesztően kényelmesek, és nem utolsó sorban teljes mértékben követik a legfrissebb trendeket, hiszen olyan dizájerekkel dolgoznak együtt, mint Yong Bae Seok, vagy a neves kanadai-brit Patrick Cox. Az innovatív megoldásokból a ruhák terén sem fogy ki a márka, a lélegző kabátok mellett letisztult, de trendi darabok alkotják a kollekcióikat.

Csajos darab a Geox 2016-os tavaszi kollekciójából:

Nagyon szimpatikussá teszi a márkát, hogy az egyik legnagyobb olasz vállalatként nagy figyelmet fordítanak a társadalmi felelősségvállalásra. Több programjukkal adnak lehetőséget hátrányos helyzetű fiataloknak arra, hogy részt vehessenek például a munka folyamatában. Létezik olyan speciális kollekciójuk, amelyeknek a díszítését Down-szindrómás fiatalok készítik. Az elv nem az, hogy pusztán pénzzel segítsenek, hanem sokkal inkább az, hogy a segítségre szorulók önbecsülését támogassák azáltal, hogy dolgoznak, kifejezik magukat. "A vállalat olyan, mint egy család, és egy családban figyelni kell egymásra. A Geox egy nagyvállalat, és ez még inkább arra kötelez bennünket, hogy a szociális felelősségvállalásból is kivegyük a részünket. Nekünk kötelességünk hasznossá válnunk a társadalom számára, nemcsak az a dolgunk, hogy a befektetőknek keresetet biztosítsunk, hanem az is, hogy a szociális tevékenységet is végezzünk. Ezt nem úgy tesszük, hogy pénzt adományozunk, hanem valóban részt veszünk a segítségnyújtásban teljes szívvel" - mondta Polegato úr.

A Geox márka darabjait több helyen is beszerezheted Magyarországon, például a Váci út 28. alatti üzletben.

Olasz sikk, tökéletes kényelem:

Horváth Gergő

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Az 54 éves Cate Blanchett istennőként tündököl a Vogue címlapján

Az 54 éves Cate Blanchett istennőként tündököl a Vogue címlapján

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője