Látványos bőr felületek, izgalmas színkombinációk – ismerd meg a GabriellaVeszpremi márkát

2021.október.5.

Veszprémi Gabriella bőr kiegészítői összetéveszthetetlenek, a dizájner munkáját követők könnyen felismerik az általa kitalált, látványos rétegezős technikát. Az egyedi módszer nemcsak Gabi látványos védjegye, egyedi részlet tárgyain, de környezettudatos is: a szabásnál lehulló darabokból hozza létre. A tervezőt a különleges felületről, inspirációról, a márka életéről és a hamarosan megjelenő őszi darabokról kérdeztük.

Mesélj kicsit magadról, hogy lett belőled dizájner? Hogy született meg a márkád?

Az alkotás és a kézzel készítés szeretete mindig is megvolt bennem már gyerekként is, mindkét nagymamámtól tanultam valamit: hímezni, varrni, kötni. Mindig csodáltam, hogy lesz a semmiből valami egészen csodálatos. Komolyabban viszont csak jóval később kezdtem el ezzel foglakozni. Szerencsém volt mert a szüleim végig támogattak, viszont nálunk alapvető elv volt, hogy ha csinálunk valamit azt csináljuk a lehető legjobban. Ezért jelentkeztem a MOME-ra, ahol végül 2017-ben diplomáztam, bőrösként.

Már az ott töltött évek alatt is dolgoztam tervezőként több márkának, de a saját brandem alapját főként a diplomakollekcióm adta. Ott találtam meg igazán azt az utat, ami érdekel és eléggé inspirál ahhoz, hogy egy márkát építsek rá. Az egyetem utolsó évében egy speciális technológiával kezdtem foglalkozni, ami lehetővé teszi számomra, hogy a szabás után visszamaradó bőr darabokat is felhasználjam. Amellett, hogy már maga az elv is izgalmas szerintem, egy rám igazán jellemző felület jön ezzel létre, színes, játékos, esetleges.

Mi inspirál?

Jelenleg főként ez a technológia, hiszen tervezőként is nagyon izgalmas egy ilyen felülettel kísérletezni és egyre újabb és újabb megvilágításba helyezni. Illetve szerintem viselőként is szép, hogy egy olyan tárgyat hordasz, ami egyrészt megismételhetetlen másrészt pedig története van minden szegletének. Persze emellett minden kollekció előtt születik egy moodboard, ami a tárgyak gondolati hátterét adja és ami segít a végleges formák, színek és funkciók megtervezésében.

Mesélj kérlek a márka mindennapjairól. Hogy születik meg egy-egy darabod?

Nincs két egyforma nap, ami talán a legizgalmasabb benne. Az évek alatt rájöttem, hogy én igazán akkor tudok a legproduktívabb lenni, ha egyszerre több dolgot csinálok párhuzamosan, hiszen akkor nincs lehetőség a halogatásra, intézni kell mindent. Ezt minden esetben szeretem is, kivéve a szezon tervezésének a legelejét, akkor általában szükségem van egy hét nyugalomra, amikor átgondolom mit is szeretnék csinálni és ekkor születnek meg a kollekció alapjai. Ezután jöhet az egész napos műhelyezés, kísérletezés. Először megszületnek az alapformák , makettek és ez után készítem el a mintadarabokat már a végleges alapanyagokból.

Ahogy említetted is, a diplomakollekciódnál kialakított rétegezős technika azóta a védjegyeddé vált, gyakran visszaköszön a termékeiden. Mesélnél róla kicsit?

Amikor elkezdtem a diplomámon gondolkodni, hogy mit kéne csinálni, mi az ami tökéletesen lezárná a MOME-s éveket, viszont megalapozhat egy karriert, akkor egyetlen dolog lebegett a szemem előtt: hogy egyértelműen hozzám köthető legyen ami készül. Vagyis bárki látja meg a kollekciót, illetve az erre épített későbbi darabokat, egyértelműen egy tervezőhöz tudja kötni. Éppen ezért szerettem bele ebbe a technológiába és kezdtem vele komolyabban a fejlesztésébe.

Azóta is nagyon izgalmas, hogy merre tudom formailag tovább vinni, milyen lehetőségek rejlenek benne. Ráadásul több tervező is megkeresett, hogy adna nekem szabászati maradékot, ami plusz élmény, hogy tényleg kezemben a lehetőség ezeknek az anyagoknak hosszabb életutat adni és nem a szemétben végzik.

Mivel készülsz az őszi-téli szezonra?

A márka alapvetően követi a szezonokat, viszont kicsit újragondoltuk ezt. Minden szezonra készül egy új, hagyományos értelemben vett kollekció, képanyaggal, viszont ezek inkább a korábbi kollekciók tovább gondolásai. Keresem a tökéletes fazonokat, és ha megvan akkor azt több szezonon át viszem és tökéletesítem. Mindig is nagyon fontos volt számomra a vizualitás, mindig feltűnő és egyedi kiegészítőket hordtam én magam is, ezt most a saját márkámnál is viszem tovább. Hiszek abban, hogy bármilyen szettet fel tudnak dobni, illetve át tudnak alakítani a kiegészítők. De ahhoz, hogy azok a kiegészítők tényleg tökéletesek legyenek, iszonyú fontos a funkció. Minden tárgyamat úgy tervezem, hogy az hordható és szerethető legyen. Éppen ezért most őszre is a nyár sláger darabjait viszem tovább, kicsit új köntösben , új hangulatban. Alig várom, hogy megmutathassam őket.

Fenntartható brandként definiálod a márkádat. Ez a gyakorlatban mit jelent? Mit gondolsz a divatipar környezetre gyakorolt hatásáról, a gyakran felmerülő etikai kérdésekről?

Ez egy nagyon összetett és nehéz kérdés. Röviden azt mondanám, ami szerintem a legfontosabb, hogy törekszem arra, hogy minél kisebb ökológiai lábnyommal csinálhassam azt, amit imádok. És ezáltal másnak is választási lehetőséget ajánlok fel. Szerintem fontos, hogy tudjuk, hogy baj van és változtatni kell az eddig megszokott vásárlási szokásainkon, viszont én hiszek a fokozatosságban. A leggyakoribb kérdés, amit megkapok a bőr használatával kapcsolatos. Én szeretem ezt az alapanyagot a tulajdonságai és a teherbírása miatt , éppen ezért a legnagyobb tisztelettel nyúlok hozzá. Ebből alakult ki a LAYERS technológia is, hiszen nem dobtam ki a szabászati maradékot és ott várt arra, hogy felhasználjam. Viszont egy idő után nincs kisebb tárgy, ami készülhet belőle, így megoldást kerestem erre a problémára, végül ez lett belőle.

Ha valaki vásárolni szeretne tőled hol és hogyan teheti? A karácsonyi szezonra készülsz valamivel? Mit javasolsz azoknak, akik tőled szeretnének ajándékot beszerezni?

A márka egyik nagyon fontos eleme, hogy nálunk nem csak lehetőség van az egyedi megrendelések leadására, hanem bátorítjuk is az érdeklődőket erre. Egyrészt így koordinálni tudjuk a készlet méretét és nem gyártunk feleslegesen, másrészt pedig így tudnak megszületni a tökéletesen személyre szabott darabok , amik tényleg a viselőjük személyiségét és stílusát tükrözik. A lényeg, hogy nem szezonokra készítjük a tárgyainkat, hanem hosszútávra.

Jelenleg a The Garden Studioban találhatók meg a tárgyaink, de nagy örömünkre már készül a webshopunk is, úgyhogy az ősz folyamán már ott is elérhetőek lesznek a darabjaink. Illetve addig is megtalálnak minket a különböző online felületeken, ahol lehetőség van egyedi megrendelésekre.

Mik a terveid? Vannak célkitűzéseid, amiket a közeljövőben el szeretnél érni a márkával?

Célok mindig kellenek és vannak is. Az elmúlt időszakban minden lelassult kicsit, mi is sok mindent újragondoltunk, de itt vagyunk és dolgozunk tovább. Jelen pillanatban az új kollekció és a webshop van a listánk élén, de reméljük ezeket hamarosan kipipálhatjuk és mehetünk tovább.

Szerző: Dózsa Kamilla

Ez is érdekelhet

Ezek a legviccesebb fotók a királyi család tagjairól

Ezek a legviccesebb fotók a királyi család tagjairól

Tedd & Ne tedd

Rihanna kristályos kismama szettje a legbrutálabb dolog, amit ma látni fogsz

Rihanna kristályos kismama szettje a legbrutálabb dolog, amit ma látni fogsz

Sztárhírek

Lady Szomjas a címlapon, Lakatos Levente új regénysorozatának első részével megjelent a júniusi GLAMOUR

Lady Szomjas a címlapon, Lakatos Levente új regénysorozatának első részével megjelent a júniusi GLAMOUR