Menő streetwear márka Budapest szívéből: Aarion

2016.november.24.

"Minimál és szexiség"- így foglalta össze az Aarion ars poeticajat a márka megálmodója, Márkus Dani. A streetwear és a highstreet között egyensúlyozó divatmárka instant szerelem, ha a te gardróbod is csak fekete szettekből áll, ráadásul még a hideg napokra is tartogatnak számunkra pár izgalmas ruhadarabot a srácok. Danival beszélgettünk az Aarion mindennapjairól, kollekcióiról, és jövőbeni terveikről.

Menő streetwear márka Budapest szívéből: Aarion
Fotó: VOIDFILLED

Eredetileg hárman indítottátok el az Aariont, azonban azóta rajtad kívül mindenki lecserélődött. Mesélj kicsit a csapatról!
Kiss Mátéval és Király Mártonnal indultunk eredetileg, Máté egy iszonyú jó grafikus, több generációs festő családból származik, ő álmodta meg az Aarion világát. Nagyon svéd, minimalista stílusa van, azóta is ebből az arculatból építkezünk. Marci amellett, hogy pénzügyi szakember, egy nagyon jó stílussal megáldott barátom, korábban együtt zenéltünk. Mindhárman zenészek vagyunk eredetileg, így állt össze a csapat. Máté másfél év után kiszállt, mert a grafikus karrierére szeretett volna koncentrálni, Marci pedig egy olyan céghez került, ahol rengeteg kihívást kapott, és azok mellé a zenét választotta kiegészítésként az Aarion helyett. Az ő helyükre kapcsolódott be egy barátom, Egri Viktor, aki minden fronton segít nekem.

Ki tervezi a ruhákat?
Én. Rajzolni csak minimális szinten tudok sajnos, a skicceimből és moodboardokból építem meg az elképzeléseimet. Mivel streetwear márkáról beszélünk, a Tumblr és az Instagram mellett az utca kultúrája a fő inspiráció: az előremutató embereket keressük. Például bulikban nagyon sok érdekes dolgot lehet látni, a budapesti éjszaka rengeteg dolgot rejt.

Van valamilyen ars poeticatok?
A minimál és a szexiség. A mi ruhánk nem túl sok, általában fekete, esetleg egy kis tüll díszíti. Az első évben fehérben utaztunk, de hamar váltottunk feketére, hiszen az egy még minimálabb szín.

Aarion
Aarion
Fotó: VOIDFILLED

A kollekcióitok nagy része nőknek szól. Milyen férfiként nőknek tervezni?
Azért fantasztikus, mert azt tervezem meg, amit látni szeretnék egy nőn – ezért a legtöbb szett szexi is. Persze lehetséges, hogy ami nekem tetszik, az nem feltétlenül fog a vásárlóknak is. Ami pedig a férfi kollekciókat illeti, látom, hogy én mit viselnék szívesen, így mindkettő oldalban megtaláltam önmagam. Egyébként eredetileg férfiaknak terveztünk nagy kivágású pólókat, de ezeket főként végül nők vették meg, így uniszex lett az Aarion, most már inkább a nők a célcsoportunk.

Milyen stílusba sorolnád az Aariont, kiknek szólnak a ruháitok?
Nem szoktam ezen gondolkozni… Talán a streetwear és a highstreet között valahol, de ezt inkább mondja meg egy kívülálló. A célcsoportunk 80%-ban streetwear arcokból áll.

Milyen alapanyagokat használtok?
A pólóknál és a bodyknál nagyon sok elasztikus anyagot, nekem annak az esése tetszik leginkább. Sokszor használunk elasztikus tüllt is. A longline bombernél pedig egy gumírozott réteg van a külső oldalon, ami eredetileg egy farmeranyag.

Mesélj kicsit a kollekcióitokról!
A SeasonXII-ben jelent meg a longline bomber, szakadt pulóverek, a háromrészes öltöny, színes blúzok – csak hogy meghazudtoljam a fekete minimált. Amikor ez a kollekció kijött, pont hamar bemelegedett az idő, így a bomberekre nem volt igazán igény, de most, az elnyúló őszes időben ismét rákaptak az emberek. Pont emiatt most csak egy kapszulakollekcióval jöttünk ki; egy body, egy férfi póló és egy uniszex sapka. Mind fekete egy kevés fehérrel, a body-n egy arany cipzárral.

Milyen jövőbeni terveid vannak?
Szeretnék külföld felé nyitni. Jelenleg három boltban lehet a webshopon kívül Aariont vásárolni; a Berlin Store Budapestben, a PSTR Store-ban, és a Pass Gutban, Ausztriában. Volt Zürichben is boltunk, oda szeretnék ismét egyet, és már van is egy nagyon jó streetwear érdeklődőnk, remélhetőleg meg tudunk egyezni velük. Szeretnénk megjelenni trade show-kon is, ezek hatalmas területű helyszínek több száz márkával berendezve. Berlinben a fashion week alatt akár hat ilyen show is megrendezésre kerül, ezek pár napig tartanak és több ezer embert vonzanak be. Innen ismernek bennünket az osztrákok is, és szuper lenne, ha más hasonló alkalmakon is megjelenhetnénk. Ezek a társaságok sokat tudnak segíteni bármelyik márkának, melegen ajánlom őket bárkinek, aki divat érdekeltségű!

Takács Dalma

Ez is érdekelhet

GlamDrop: Közeledik a nyár, frissítő, merész és csábító újdonságok várnak rád

GlamDrop: Közeledik a nyár, frissítő, merész és csábító újdonságok várnak rád

GLAMOUR Horoszkóp

A csillagjegyed elárulja, milyen anya leszel!

A csillagjegyed elárulja, milyen anya leszel!

Sztárhírek

Mesebeli szerelem: Lékai-Kiss Ramóna és Lékai Máté szerelmi történetével és ajándék szerelmes regénnyel megjelent a GLAMOUR júniusi lapszáma

Mesebeli szerelem: Lékai-Kiss Ramóna és Lékai Máté szerelmi történetével és ajándék szerelmes regénnyel megjelent a GLAMOUR júniusi lapszáma