Szerezd be online Abodi Dóra fürdőruha-kollekcióját!

2011.május.11.

Nagy lépésnek tekinted-e, hogy egy nemzetközi cég, a Fashion Days úgy gondolta, te tervezz nekik fürdőruhákat?

Igen, ez egy óriási lehetőség és bár én eddig inkább ruhákat, táskákat valamint cipőket terveztem, de mindig vonzódtam a swimwear és a fehérneműk iránt. Az iskolában (MODART Művészeti és Divatiskola - a szerk.) volt fehérnemű tervezési blokk, így ez megfelelő előtanulmányt jelentett, ám a fürdőruhák tervezése kicsit más gondolkodásmódot igényel. Maga a gyártás és a prototípus készítés is egy nagyon jó tanulási folyamat volt, ezért vált számomra annyira izgalmassá ez a feladat. A lényeg az volt, hogy legyenek benne rám jellemző elemek, és ezeket kellett lefordítani a fürdőruha nyelvére.

Az kiderült, hogy miért pont téged kértek fel erre a feladatra?

A Fashiondays.hu online webáruház egy külföldön már népszerű és bevált kooperációs utat kívánt bejárni. Az ilyen jellegű együttműködési struktúra igen népszerű más, hasonló globális kereskedelmi hálózatok, valamint világhírű tervezők között, és ugyanarra az érdekszövetségre épül. Vásárlóik egy olyan márka által fémjelzett ruhadarabot vásárolhatnak meg megfizethető áron, amit a tervező saját luxus kollekciójából nem, vagy csak nagyon ritkán tehetnének meg. A fashiondays.hu felfigyelt arra a stílusra, amit képviselek, és ezért kerestek meg. Szerettek volna egy olyan fürdőruha kollekciót, ami elemeiben, vonalvezetésében, gondolatiságában, színeiben azt a glamúros világot jeleníti meg, amit a Dora Abodi brand képvisel. A Fashion Days korábban is dolgozott már együtt más közép-kelet-európai tervezőkkel, idén pedig szerettek volna egy magyar divattervezővel kooperálni.

200-abodi-dora-furdoruha-bikini-fashion-days-d0000C2DF93a55ff23a05.jpg
200-abodi-dora-furdoruha-bikini-fashion-days-d0000C2DF93a55ff23a05.jpg

Kattints a képre a teljes kampányért!

Mi inspirált a tervezésnél?

Engem az érdekelt, hogy a fürdőruha a nőről szól, a testről és annak hangsúlyozásáról, valamint a vidámságról, utazásról, nyaralásról. A régebbi időkből imádom Marilyn Monroe-t, a mai, modern nőideálok egyike pedig Dita Von Teese, aki a vintage és a modern stílust tökéletesen egyesíti. Ők nagyon különböző karakterek. Az egyik játékos, könnyed, a "gyönyörű gyermek", ahogy Truman Capote is fogalmaz. Egy szexi, szőke, kerekded, világos színekkel jellemezhető nő. Dita Von Teese pedig szintén szexi nő, de egy sötétebb világot képvisel, akinek stílusa már-már fétisbe hajló. Ezt a két ellenpólust próbáltam egy kollekcióban megjeleníteni. Így aztán a Marilyn darabok inkább fodrosak, kövesek, világos színűek. A Dita ruhák pedig sötétebb, csipkével és bondázs elemekkel jellemezhetőek. Az egész kollekciót áttekintve pedig azt akartam, hogy ha lehet, akkor inkább resort, elegáns, vagy mondjuk old hollywood hangulatuk legyen a fürdőruháknak, de nem az '50-es évek formavilágában, hanem inkább modern értelmezésben. Az exkluzivitás volt a másik kulcsszó a tervezéskor.

Az internet és ezen belül a webshopok mennyire vannak jelen a munkásságodban, életedben?

Baksa Zsófia stylisttal szervezzük a Fashion Video Festival -t, tehát az online platformokban abszolút látom a fantáziát. Az olyan webshopokban, mint amilyen a fashiondays.hu is, pedig épp az a jó, hogy demokratikusak és globálisak. Egy egyszerű regisztráció után bárki elérheti az oldalt és vásárolhat. Nem kell hozzá elutazni egy divat-nagyvárosba, a dizájner darabok a legeldugottabb kis faluból is megrendelhetőek. Ez abszolút vonzó. A saját márkámmal kapcsolatban például nem csinálok semmiféle marketing tevékenységet. Egyszerűen van egy honlapom, és hiszek abban, hogy a netes kommunikáció annyira kinyitotta a kapukat, hogy ezt tekinthetjük a jövőnek. Én 1996 óta gyakorlatilag net-függő vagyok. A net számomra olyan, mint a levegő vagy a víz.

Hogy kell elképzelni a fürdőruhák gyártását? Mert ez kicsit mindig misztikus terület egy kívülállónak.

Magyarországon a rendszerváltásig a textilipar nagyon meghatározó volt, de az akkori gyárak nagy része megszűnt, a szakemberek pedig szétszéledtek. Jelenleg az jelenti a nehézséget, hogy ha bármit is szeretnél gyártatni - legyen az ruha, cipő vagy táska -, meg kell találni azokat a szakembereket, akik értenek ehhez és gyári gyakorlattal is rendelkeznek. Ez nekem is nagy feladat volt, de mindent és mindenkit meg lehet találni, csak keresni kell.

Most, hogy túl vagy a fürdőruhákon, van-e olyan szegmense a ruhatervezésnek, amit még nem próbáltál ki, de szeretnél?

A női ruhán belül mindent csináltunk már, és csinálunk most is. Egy következő projektben ékszer mini-kollekciót kell terveznem. Ez például érdekes lesz. Aztán a távolabbi jövőben jó lenne majd férfi ruhákat kreálni. De hát az én kapacitásaim is végesek. Márkafejlesztés kérdése, hogy merre szeretnék menni, miket szeretnék csinálni.

200-abodi-dora-furdoruha-bikini-fashion-days-d0000C2DF93a55ff23a05.jpg
200-abodi-dora-furdoruha-bikini-fashion-days-d0000C2DF93a55ff23a05.jpg

Kattints a képre a teljes kampányért!

Te vagy a tervező, de most is, mint minden munkánál, egy csapat áll mögötted. Kik ők?

Ennek a munkának az volt az érdekessége, hogy a megrendelő egy nagy nemzetközi cég, a Fashion Days volt, akik megadták a feladatra vonatkozó irányelveleket, de a stáb összeállítását rám bízták. Szeretek új embereket bevonni fotózásokba, mert a frissítés szerintem jót tesz a projekteknek, az új emberekkel új inspirációk is jönnek. Emmer László fotózta a lookbook-ot, illetve a kampányt is. Vele még nem dolgoztam korábban, de nagyon tetszettek a munkái és a mostani képek szintén. A kreatív irányítást a lookbook-nál, a kampányfotózásnál és a videóknál Baksa Zsófia stylisttal együtt csináljuk. Fashion video rendezésben már nagy tapasztalattal rendelkezünk a Fashion Video Festival szervezése és a saját produkciós divatfilmek rendezése révén. A modellek nagyon fontosak. Nehéz olyan modellt találni itthon, aki nemzetközi arc. Az Icon Model Management-tel dolgoztunk már többször is. Egyik új arcuk Rebecca, akit ki is választottunk. Aztán elkértük a Face-től Olgát, aki egy lengyel lány és Líviát - így voltak ők hárman az image képek modelljei. A fodrász Barsi Balázs, a sminkes a lookbook-nál Vörös Renáta, az image fotózásnál pedig Kovalik Natasa és Nagy Dorottya volt. Video operatőr Maár András és Barna Bálint. A werk fotókat Kunos Roland és Barna Bálint készíti. A cipőket pedig a Bizánc Boutique-nak köszönhetjük, akik szebbnél szebb exkluzív cipőket bocsátottak a rendelkezésünkre a fotózáshoz.

Nézd meg a teljes fürdőruha-katalógust, kattints a képre!

200-abodi-dora-furdoruha-bikini-fashion-days-d0000C2DF93a55ff23a05.jpg
200-abodi-dora-furdoruha-bikini-fashion-days-d0000C2DF93a55ff23a05.jpg

Ez is érdekelhet

Mire is jó pontosan a szeméremszőrzet?

Mire is jó pontosan a szeméremszőrzet?

GLAMOUR Horoszkóp

Ma kerüld a drámázást - Egymondatos horoszkóp: május 18. kedd

Ma kerüld a drámázást - Egymondatos horoszkóp: május 18. kedd

Monitor

9 új könyv májusban, amit hiba lenne kihagynod

9 új könyv májusban, amit hiba lenne kihagynod