Sztártervezővel nyitott a budapesti divathét

2019.november.8.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Milyen egy igazi fenegyerek, egy felforgató divatguru? Nos, a vártnál sokkal visszafogottabb, még akkor is, ha ránézésre nem annak tűnik, még úgy sem, hogy a leopárdmintás nadrágjához ezúttal csakis visszafogott cuccokat passzintott Henry Holland, aki alig egy évtizede robbant be a köztudatba, és azóta a londoni divatélet sztárja.

Henry Holland
Fotó: Getty Images

A Budapest Central European Fashion Week felvezető társrendezvényének szánt egésznapos Budapest Fashion & Tech Summit nemzetközi előadókat hozott a MOME kampuszára. Az alapvetően a divat és dizájn területéről érkező előadók sok-sok különféle szempontot vetettek fel, amely a márkaépítéshez, a fenntartható divat megteremtéséhez, és a digitális technológiák hasznosításához adtak ötleteket, tippeket, inspirációkat a közönségnek, akik között sok hazai divattervezővel is lehetett találkozni.

Kétségkívül Henry Holland volt a legnagyobb név az előadók között, hiszen a szinte rajzfilmfigurákhoz illő kefefrizurát viselő dizájner a londoni szcéna szupersztárjának számít. Igazi fenegyereknek tartják, aki tinimagazinok divatújságírójaként kereste a kenyerét egészen addig, amíg egy napon élénk színű, inkább a divatvilág iránti fricskának szánt feliratokkal díszített, általa készített pólóira fel nem figyeltek a legnagyobb tervezők. Holland ezekkel a pólókkal katapultált a divatvilágba, és úgy debütált a londoni divathéten a pólóira igazított kollekciójával, hogy először az sem tűnt fel neki, hogy valójában téli ruhadarabokat mutatott be rajta kívül mindenki. A fotókon vagy az Instagramon igencsak extravagánsnak tűnő Henry Holland, aki a saját márkájának egyik legfontosabb arca is egyben, előadóként egyáltalán nem tűnt sem olyan túlmozgásosnak, amilyennek évek óta látszik, egocentrikusnak meg aztán pláne nem. El is mondta, hogy nem szereti, ha divattervezőnek aposztrofálják, mert ő maga technikai értelemben nem tervező, nem ismeri az anyag, a szabás-varrás, modellezés rejtelmeit, ő egy kreatív vezető, aki rengeteg munkát tesz bele abba, hogy a profi munkatársai segítségével létrehozzák azt a világot, amit a leginkább a sajátjának érez. Holland munkamódszerének egyik legfontosabb eleme kezdetektől, hogy rengeteg kollaborációban vesz részt a Levi´stől a Debenhamsen át most éppen a Speedóig, rengeteg márkával készített közös kollekciót, ami bevallása szerint sokat segített neki és a csapatának is abban, hogy új dolgokat tanuljanak meg. Henry Holland legfontosabb üzenete az volt, hogy befektetett munka, a vízió és az önazonosság tényleg meghozhatja a sikert.

Mennyibe kerül valójában egy divabemutató?

Mennyibe kerül valójában egy divabemutató?

A Budapest Fashion & Tech Summit nagy témája volt a fenntarthatóság, aminek többféle aspektusát járták körbe az előadók. Muchaneta Kapfunde fashnerd.com alapító-főszerkesztője egy sor remek példát mutatott arra, hogy milyen sokféle megközelítés lehetséges a divatmárkák részéről, ahhoz, hogy fenntartható módon működhessenek, kezdve az újrafelhasználástól egészen az alapanyagok fenntartható forrásból való beszerzéséig. Leslie Holden az amszterdami divatintézet vezető tanára arról beszélt, hogy már a képzés során hogyan kell egészen más szemlélettel tanítani a jövő dizájnereit ahhoz, hogy a technológia használata és a fenntarthatósági szempontok már alapvetésnek számítsanak nekik. Lone Design Club alapítója, Rebecca Morter pedig egy olyan üzletmodellt mutatott be, ami képes a kisebb márkáknak lehetőséget adni ahhoz, hogy találkozhassanak az igazi vásárlóikkal, és az adás-vétel ne személytelenül jöjjön létre, hanem a vásárlók egyúttal megismerjék az általuk választott darabok, dizájnerek egyedi történeteit.

Az előadási blokkokat a nemzetközi előadók kerekasztal-beszélgetése zárta:

Quinn Gormley, az Ultrafabricstól megmutatta, hogy miként lehet magas minőségű anyagokkal helyettesíteni például a bőrt, úgy, hogy a legmodernebb technikákat használják fel, ráadásul egyúttal egy olyan márka történetét mutatta be, ami a kezdetektől a környezetvédelem mellett tette le a voksát. Kétségkívül nagyon izgalmas volt találkozni a Footshop alapítójával. Peter Hajduček egy olyan márkát hozott létre, ami a sneakerek szerelmesei számára nálunk, és a térségben is megkerülhetetlen. A Kristóf téren található üzletük igazi találkozási pont azok számára, akiket megbűvölt a dropok és raffle-ök világa. Peter Hajduček Hollandhoz hasonlóan kiemelte, hogy a sikerének az egyik alapja a sneakerek iránti szenvedély, és hogy felvillantsuk a jövőt, illetve az egésznapos konferencia másik nagy témáját, a digitalizáció hatásait, azt is elárulta, hogy a másik fontos összetevő a keresőoptimalizálás. Tény, hogy mivel egyre többen és többet vásárolunk online, ezért kulcsfontosságú, hogy a divat az informatika, az adatelemzés terén is képben legyen. Aki ellátogatott a Budapest Fashion & Tech Summit minden területről, így erről is kapott érdekes és inspiráló történeteket. Tökéletes felvezetés volt a divathéthez és reméljük a szervezők, a Magyar Divat & Design Ügynökség törekvésének megfelelően hagyománnyá válik majd ez a rendezvény.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Idegesítő fejfájással ébredsz? Ez a magyarázat

Idegesítő fejfájással ébredsz? Ez a magyarázat

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője