Váratlan, de a Bottega Veneta lett 2019 legsikeresebb márkája

2019.december.20.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Klasszikusok, mint a Gucci, vagy a Dior? Olyan feltörekvő titánok, mint az Off-White, vagy a Vetements? Nem, 2019 legsikeresebb márkája egyértelműen a Bottega Veneta volt. Hogy lépett szintet váratlanul egy több mint 50 éves márka?

Az olasz márkát 1966-ban alapították (a márka neve velencei boltot jelent), és első sorban minőségi bőrárut készítettek, a fonott, kockás bőranyag volt, és ma is ez a Bottega Veneta védjegye. A táskáikat sztárok viselték, például Jacqueline Kennedy Onassis, a nyolcvanas években igazán népszerűek voltak a kiegészítőik, még olyan nagyágyúkkal is dolgoztak együtt, mint Andy Warhol. A kétezres évek elején a Gucci felvásárolta a márkát, ami visszatért a gyökereihez, és a kicsit langyosabb kilencvenes évek után újra közkedvelt kiegészítőmárkává válták, majd 2005-ben elindították a női, nem sokkal később a férfi ruhakollekciót is.

A Bottega Venetát a kiegészítőpiacon mindig is nagyágyúnak tartották, és a potenciál végig megvolt benne, de a legnagyobbaktól azért messze volt, arra pedig végképp nem látszott sok esély, hogy menővé váljanak, és megszólítsák a fiatalokat. Ebben az évben azonban minden szinten eljött az áttörés, történetük során először kerültek a 20 legértékesebb márka közé, és utoljára ekkora növekedést a népszerűségben, és értékben az Off-White volt képes felmutatni a divatvilágban.

A hihetetlen növekedésnek egy tökéletes vezetőválasztás az előzménye. A márka tulajdonlását időközben átvevő Kering konglomerátumot vezető, François-Henri Pinault 2018 nyarán új kreatív igazgatót állított a márka élére, Daniel Lee személyében. A dizájnert az egyik legtehetségesebbnek tartják a kortársai közül, eddig mégsem kapta meg a nagy lehetőséget. Lee stílusa tökéletesen ötvözi a klasszikust a merészen újítóval, jól mutatja a sokoldalúságát, hogy korábban olyan eltérő karakterű és stílusú márkánál dolgozott korábban, mint a Maison Margiela, a Balenciaga és a Céline. Pinault a kinevezéskor kiemelte, hogy Daniel Lee szinte megszállottként, rengeteg energiával dolgozik, és nagyon szigorú elvárásokat támaszt saját maga, és az általa létrehozott termékek felé is. Nos, úgy tűnik, hogy telitalálat volt a harmincas évei elején járó tervezőre bízni a Bottega Veneta jövőjét, ugyanis egy év alatt a legnagyobbak közé vezette a márkát. Négy díjra jelölték az idei Fashion Awards-on az olasz divatházat, és mindet meg is nyerte, köztük például Az év márkája, vagy Az év kiegészítőtervezője díjat is.

A siker kovácsa: Daniel Lee a Bottega Veneta vezető tervezője, és Rosie Huntington-Whiteley topmodell tetőtől-talpig a márka termékeiben:

Bottega Veneta kampány

Személyiségtipológia: most megtudhatod, melyik parfüm illik hozzád leginkább

Személyiségtipológia: most megtudhatod, melyik parfüm illik hozzád leginkább

Szinte minden újításuk ült, és a vásárlók szétkapkodták az olyan kiegészítőiket, mint a steppelt szandáljuk, ami a legkeresettebb volt a luxustermékek piacán idén, vagy a The Pouch névre keresztelt, mókás kisebb kézitáskájuk, amit nem véletlenül cipelt magával Rihanna mindenhová 2019-ben. A The Pouch volt az a luxusdarab, amire a legnagyobb előjegyzés volt a luxusholmik közül idén. De ezeken kívül is, a fonott kazetta-táska, vagy a másik szandáljaik úgyszintén elképesztően népszerűek voltak.

A The Pouch az év legnépszerűbb kiegészítője:

Bottega Veneta The Pouch táska
Fotó: Getty Images

Rihanna többször a Bottega Veneta The Pouch névre keresztelt táskájával bukkant fel 2019-ben:

Rihanna egy The Pouch Bottega Veneta táskával
Fotó: Northfoto

A Bottega Veneta az új tervezővel változtatott a hirdetési stratégiáján is, és az év első felében a közösségi médiában elképesztően sikeresek. A márka első sorban azt akarja hangsúlyozni, hogy egy Bottega Veneta darabot nem egy szezonra vásárol valaki, hosszú távon fektet minőségi termékbe, aki tőlük vásárol. A lecserélhető, állandóan az újdonság kényszerébe szorult, az évi 6-8 szezonváltással dolgozó divatiparban ők abba az irányba próbálnak menni, hogy időtálló, és valóban nagyon magas minőségű darabokat állítsanak elő, amelyek nem pusztán a rájuk nyomott logó miatt lesznek értékesek. Az egyes kollekciók is azt sugallják, hogy egy Bottega Veneta darab kilép a szezonalitáson, vagy a menőségen, és időtálló, örök klasszikus lesz. És úgy tűnik, hogy erre a szemléletre igenis egyre nagyobb az igény. Sokan máris arról beszélnek, hogy a hihetetlen népszerűség nem pusztán egy 53 éves márka váratlan felemelkedése, hanem a egy új gondolkodásmód megjelenése, ami hamarosan az egész piacot átformálja majd, és akár egy tisztulási folyamatot hozhat el, amelyben az őrült tempó helyett, a hosszú távú minőségen lesz a hangsúly. Kíváncsian várjuk, hogy a Bottega Veneta csak egyszezonos csoda lesz, vagy valóban egy csendes forradalmár a túlhajszolt divatiparban.

A márka szandáljai is slágertermékek voltak, a bal oldali Padded volt a legtöbb keresést generáló luxustermék 2019-ben:

Bottega Veneta szandálok
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Benes Anita, a Daalarna tervezője: „Nem tudok másképpen reagálni a világ nehézségeire, minthogy megpróbálok valami szépet és különlegeset létrehozni”

Benes Anita, a Daalarna tervezője: „Nem tudok másképpen reagálni a világ nehézségeire, minthogy megpróbálok valami szépet és különlegeset létrehozni”

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője