Csodát tesz a testeddel ez a vitamin, ha nem alszol jól, és mindig fáradtnak érzed magad

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Van egy nagyszerű vitamin, amely óriási szerepet tölt be a szervezetünk energiafelhasználásában: a B-vitamin. Viszont az, hogy pontosan mi minden kötődik hozzá, már nem olyan könnyen átlátható, ugyanis nem kevesebb, mint nyolc fajtája van. Bár mindegyik elengedhetetlen a szervezet megfelelő működéséhez, ha mindig fáradtnak érzed magad és nem alszol jól, kettőről különösen érdemes többet tudnod.

Ez a vitamin segíthet, hogy pihentetőbben teljenek az éjszakáid
Ezek a vitaminok hozzájárulhatnak ahhoz, hogy pihentetőbben teljenek az éjszakáid
Fotó: Daniel de la Hoz/Getty Images

Való igaz, hogy minden vitamin szerepe hihetetlenül fontos az egészségünk megőrzése szempontjából, de ha a B-vitamin fajtái közül kiemelünk kettőt, a B1-vitamint, vagyis a tiamint, és a B2-vitamint, vagyis a riboflavint, és különösen odafigyelünk a megfelelő mennyiségű bevitelükre, akkor könnyen lehet, hogy két gyakori problémára, a rossz alvásra és az állandó fáradtságérzetre is megoldást találunk.

HIRDETÉS

Így segít a B1-vitamin

A B1-vitamin egyik legfontosabb feladata, hogy fokozza az energiatermelést. Amikor ugyanis a cukor B1-vitaminnal keveredik, a szervezet számára felhasználható energiává válik, és más enzimeket is támogat. Így hatalmas szerepe lehet abban, hogy mennyire érzed magad fáradtnak. Ha túl keveset viszel be belőle, akkor pedig a fáradtság mellé még fejfájás, ingerlékenység és hasi nyomásérzés is jelentkezhet.

Annak érdekében, hogy ezt elkerüld, érdemes jelentős mennyiségben B1-vitamint tartalmazó élelmiszereket fogyasztani, mint amilyen a bab, a diófélék, a baromfihús, a búzacsíra, a krumpli és a rizs. A B1-vitamin továbbá jó hatással lehet a vércukorszintünkre, segíthet leküzdeni különféle depresszióra jellemző tüneteket, és a vesénk, illetve a keringésünk működésére is pozitívan hathat. Sőt, még a koncentrálóképességünknek és a memóriánknak is kedvezhet.

Amire a B2-vitamin képes

A B2-vitamin, vagyis a riboflavin segíti a sejtjeink fejlődését és jó működését. Fontos, hogy a bélflóránkban lévő jótékony baktériumok is termelik kis mennyiségben, de a szervezetünknek többre van szüksége belőle. Ha ez adott, akkor a B2-vitamin csökkentheti a migrént, ami gyakori gátja a felhőtlen pihenésnek. De védi a látásunkat, és segít a vas felszívódásában is, így hozzájárulva a vérszegénység elkerüléséhez, egyes szakértők szerint pedig még bizonyos rákkeltő anyagok hatásai ellen is képes fellépni.

A tested ezzel a félelmetes tünettel is jelezheti, ha nincs minden rendben a bélflóráddal

A tested ezzel a félelmetes tünettel is jelezheti, ha nincs minden rendben a bélflóráddal

Ha eleget kap belőle a szervezetünk, akkor növekedhet az energiaszintünk, erősödhet az immunrendszerünk, de még a pattanások eltüntetésében és az izomgörcsök csillapításában is szerepet vállalhat. Ezért tojást, joghurtot, lazacot, gombát, spenótot, hüvelyeseket és dióféléket is megéri rendszeresen fogyasztanunk, illetve természetesen ezen élelmiszereknek sok más egyéb pozitív tulajdonsága is van.

Mennyire van belőlük szükségünk?

Ha a B-vitaminokról van szó, akkor legtöbbször együttesen ajánlott számolnunk velük, tehát arra érdemes figyelnünk, hogy mennyi B-komplexet fogyasszunk. Ez egyénenként eltérhet, de általában elmondható, hogy egy fiatal felnőttnek napi 400 mikrogrammra van belőle szüksége, szoptató anyukáknál ez a mennyiség 500 mikrogramm, míg várandós kismamáknál és idősebb felnőtteknél napi 600 mikrogramm.

Az adott mennyiséget sok esetben bevihetjük egy kiegyensúlyozott, egészséges étrenddel. Ha azonban bármilyen panaszunk van, mint például az állandó fáradtság vagy a nyugtalan éjszakák, érdemes kivizsgáltatnunk magunkat, és ha a háziorvosunk azt tanácsolja, hogy többet vigyünk be a B-vitaminokból, akkor (de tényleg csakis az ő vagy egy szakorvos tanácsára) érdemes B-komplex kapszulát szednünk.

Forrás: everydayhealth.com, webmd.com, health.clevelandclinic.org

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

„A trauma egyetemes és szinte mindannyiunkat érint”

glamour plusz ikon „A trauma egyetemes és szinte mindannyiunkat érint”

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

6 dolog, amit ha betartasz, elkerülheted az intim fertőzéseket (x)

6 dolog, amit ha betartasz, elkerülheted az intim fertőzéseket (x)

Melyik arcápolási rutin a legmegfelelőbb a Te bőrtípusodnak? Most megtudhatod (x)

Melyik arcápolási rutin a legmegfelelőbb a Te bőrtípusodnak? Most megtudhatod (x)

Nagyon fontos: ezt semmiképp se hagyd otthon, ha nyaralni mész (x)

Nagyon fontos: ezt semmiképp se hagyd otthon, ha nyaralni mész (x)

Eleged van a sötét karikákból? Elképesztő, mit tud ez a korrektor (x)

Eleged van a sötét karikákból? Elképesztő, mit tud ez a korrektor (x)