Itt a bizonyíték, hogy a stílusos öltözködés és a fenntarthatóság nem zárják ki egymást
Szponzorált tartalom
Divatbemutatók, pop-up showroomok és inspiráló beszélgetések egy célért: hogy ruháinkban ne csak jól érezzük magunkat, hanem hosszú távon is gondoljunk rájuk és viseljük őket minél tovább. A Perwoll - Fenntartható Divat Napja idén is bebizonyította, hogy a stílusos megjelenés és a fenntarthatóság nem zárják ki egymást. Az immár hagyományosan megrendezésre kerülő esemény idén számos izgalmas programmal várta az érdeklődőket a Magyar Nemzeti Múzeumban.
Ezeket láttad már?
Egyre többen ismerik fel, hogy a minőségi, időtálló ruhák vásárlása a bolygónknak is jót tesz. A fenntartható divat alapelvei közé tartozik a környezetbarát anyagok használata, az etikus munkakörülmények, a hulladéktermelés minimalizálása, a transzparencia, és az időtállóság növelése. A Perwoll – Fenntartható Divat Napja inspiráló programjaival bizonyítja, hogy a divat és a fenntarthatóság kéz a kézben járhatnak, ha jó és tudatos döntéseket hozunk a gardróbunk felépítésekor.
Fenntartható divat a kifutón
A Perwoll - Fenntartható Divat Napja idén is fontos üzenetet közvetített: a divat nemcsak az önkifejezés eszköze, hanem komoly társadalmi és környezeti hatással is bír. A rendezvényen egymást váltották a divatbemutatók és a kerekasztal-beszélgetések, ahol Csalár Bence moderálásával hazai tervezők és szakértők vitatták meg, hogyan tehetjük fenntarthatóbbá a divatipart – mind tervezői, mind fogyasztói oldalról.
Borbala, Anna Daubner, Anna Amelie, Nora Sarman, és Virag Kerenyi divatbemutatója mellett egy vintage shopok által összerakott divatshow-t is láthattak az érdeklődök a teltházas eseményen. Színes, változatos és nagyon izgalmas bemutatókon bizonyították a tehetséges magyar designerek, hogy a divat igen is lehet fenntartható.
Divat, ami visszaad a Földnek – Mi az a regeneratív textilipar?
A ruha tovább él
A Perwoll célja egyértelmű: arra ösztönözni a embereket, hogy gondolják újra a divatfogyasztáshoz és ruhaápoláshoz való hozzáállásukat. Az idei esemény is rávilágított arra, hogy lehet a divat egyszerre stílusos és fenntartható.
Ahhoz, hogy érdemi változást érjünk el, nekünk, fogyasztóknak is át kell állítanunk a gondolkodásunkat, és a ruhákhoz való viszonyunkat. A rendezvény minden eleme, a sokoldalú, testre szabott darabokat felvonultató bemutatóktól a kerekasztal beszélgetéseken át a kiállítótérben helyet kapó pop-up showroomokig ennek az üzenetnek adtak teret: a tudatos divat nem kompromisszum, hanem lehetőség, amivel élni kell.
Hasznos beszélgetések
A divatbemutatók között zajló pódiumbeszélgetéseken a résztvevők gyakorlati példákat osztottak meg a fenntarthatóság, az időtálló darabok, örök érvényű emlékek, a stílus és önazonosság témájában. Szó esett még a ruhák életciklusának meghosszabbításáról, a túltermelés visszaszorításáról, és arról, hogyan mesélhetünk el történeteket a divaton és a ruhákon keresztül.
Pop-up kiállítók
Az izgalmas bemutatók és beszélgetések mellett a látogatók egy menő pop-up kiállítást is felfedezhettek, ahol olyan hazai tervezők munkáival találkozhattak, mint Vágó Réka, Thinwood, Goldenhour, MrCarterCo, és a Mittersisters.
Fenntartható divat: kihívások és újítások a textiliparban
A kiállítóknál stílusos ékszerek, cipők, táskák, szemüvegek és más izgalmas kiegészítők várták az érdeklődőket, és a Book kiadónak köszönhetően még Csalár Bence könyveit is kézbe vehették azok, akik mélyebben el szerettek volna merülni a divat világában. A rendezvényen a Fashion Revolution Hungary, a Fashion Revolution globális mozgalom magyarországi szervezete is képviseltette magát.
A Perwoll - Fenntartható Divat Napja nemcsak egy rendezvény, hanem egy felhívás is, amely fókuszba helyezi a környezettudatos gondolkodást a divatban. A teltházas rendezvény egyértelmű visszaigazolást adott arra, hogy a fenntartható divat iránti érdeklődés igenis jelen van.
