10 szabály, amit be kell tartanod, ha mentálisan erős akarsz lenni

2017.március.19.

Azt már pontosan tudjuk, milyen súlyt kell megemelnünk ahhoz, hogy formás izmaink és jó állóképességünk legyen, azonban arról ritkábban esik szó, hogy mit kell tenni a mentális erő megszerzéséhez. A mentális kiegyensúlyozottság három részből áll – gondolatokból, érzelmekből és a viselkedésből – , és mind a három tényezőt tudatosan kell vizsgálni és irányítani ahhoz, hogy sikeres eredményt kaphassunk. Íme 10 tipp, ami segít ebben.

Semmi szükség egészségtelen versengésre, hiszen ahányan vagyunk, annyiféle képességgel és vággyal rendelkezünk. Ezeket lehetetlen és felesleges összehasonlítani. Tűzd ki a saját céljaidat, és határozd meg te magad, mit jelent számodra a siker. Haladj a célod felé minden nap egy kicsit, és csakis a saját kvalitásaidhoz mérd az eredményt.

Akár arról van szó, mennyire vagy türelmes szülő, akár arról, hogy mennyire sakkozol ügyesen, minden nap újabb és újabb kihívásokkal kell szembenézned. Minden nap tegyél meg apró lépéseket a célod felé, és ne problémának, hanem megoldandó feladatnak fogd fel a kihívásokat.

A cél elérése érdekében fontos az önreflexió. Vizsgáld meg a fejlődési folyamatod, gondold át, min kell még javítanod, és mi az, amit jól csináltál.

Legyen az szégyen vagy szomorúság, a gyengeség érzete ugyanúgy része egy egészséges ember jellemének, ahogy a pozitív érzelmek. Ne bújj maszk mögé, vállald fel az adott érzelmi állapotod – hiszen az is te vagy - , viszont mindig legyél tisztában azzal, hogy a pillanatnyi lelki állapotod hogyan befolyásolja a viselkedésed és a döntéseidet.

Senkinek sem kell megfelelned saját magadon kívül. Ne azért viseld el a fájdalmat, hogy bebizonyítsd másoknak, hogy képes vagy rá, viszont ha a célod eléréséhez át kell esni egy-két kellemetlenebb momentumon is, szorítsd össze a fogad!

Az idő és az energia véges, a forrásainkat pedig okosan kell felhasználnunk. Hajlamosak vagyunk olyan dolgokon stresszelni, amik a hatáskörünkön kívül esnek, és egyértelmű, hogy nem tudunk változtatni rajtuk. Az ezeken való rugózás értelmetlen, és rengeteg energiánkat emészti fel – tanulj meg elengedni, és olyan dolgokra fordítani időt, amikre érdemes.

Erősnek és kiegyensúlyozottnak lenni nem azt jelenti, hogy nincsenek korlátaid és gyengeségeid. Fontos, hogy ezeket felismerd, és merj segítséget kérni, ha valamiben elakadsz.

A már meglevő képességeink folyamatos edzése éppen olyan fontos, mint az új lehetőségek felfedezése. Bátran vágj bele olyan dolgokba is, amikben elbukhatsz, és fejleszd azt, ami még nem tökéletes. Az esetleges bukás is az út része!

Minden tettünknek lesz valamilyen következménye, és legyen az pozitív vagy negatív, vállalnunk kell. Fontos mindig előregondolkodni, számolni a várható hatással, és annak fényében dönteni az adott kérdésről.

Fontos, hogy rendelkezz egy alapvető értékrenddel, ami meghatározza a döntéseidet. Nem szabad csőlátásúnak lenni, és irreális elvárásokat felállítani, de az egészséges elvek betartása segíthet a nehezebb helyzetek elbírálásában.

Ez is érdekelhet

Receptek, amik segítenek túllendülni a szakításon

Receptek, amik segítenek túllendülni a szakításon

Szépség

Sosem gondolnád, milyen extra előnyei vannak még a lézeres szőrtelenítésnek!

Sosem gondolnád, milyen extra előnyei vannak még a lézeres szőrtelenítésnek!

GLAMOUR Horoszkóp

Ez a luxusmárka passzol hozzád a csillagjegyed alapján

Ez a luxusmárka passzol hozzád a csillagjegyed alapján