10 tipp, hogy profin nézzen ki a közösségi média oldalad

Promóció

2018.március.8.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Eredetiség, tervezettség és hitelesség - ezek a profi social média oldal összetevői a népszerű hazai online véleményvezérek szerint. Nánási Pál, Pintér Adrienn és sikeres beauty bloggerek – Szilágyi Szilvi, Czene Kitti, illetve a Fifty Pairs of Shoes szerzője, Nagy Vivien - többszázezer követővel a hátuk mögött nap mint nap tesznek azért, hogy lépést tartsanak a legújabb trendekkel. A Huawei Akadémia aktuális állomásán együtt keresték a sikeres közösségi média oldal titkát, osztották meg tapasztalataikat és tippjeiket a felhasználókkal.

Szilágyi Szilvi
Fotó: Nánási Pál / Huawei

Tévhit, hogy közösségi médiaoldalt működtetni egyszerű dolog lenne, amit bárki, akinek van egy fotózásra alkalmas okostelefonja és egy profilja, könnyedén "kiráz" a kisujjából. A profik ugyanis hosszan tartó, tudatos munkával és tervezett aktivitásokkal építették fel több tíz, vagy százezres követőtáborukat. A Huawei Akadémián az online térben aktív hírességek és menő bloggerek osztották meg tapasztalataikat, tippjeiket arról, mitől lehet sikeres egy köztösségi média oldal. Nagy Vivien, a díjnyertes Fifty Pairs of Shoes blog szerzője például folyamatosan figyelemmel kíséri a nemzetközi és hazai online tér legmenőbb influencereit, akiktől néhány egyszerű trükköt is el tud lesni, Nánási Pál pedig a professzionális eszközökre esküszik.

Íme, a 10 leghasznosabb tipp profiktól kezdő közösségi oldal tulajdonosoknak:

1. Egy szuper Bio mindent visz
Az első dolog, amit a követőid látnak rólad, az a biográfiád. A profilképednek mindenképp tükröznie kell a személyiségedet és meg kell adnia az oldalad alaphangulatát. Fontos, hogy az emberek lássák, milyen csatornákon találnak meg téged, ezért tüntesd fel az összes social média profilodat, ahol többet olvashatnak rólad. Egy frappáns bemutatkozással könnyen kedvet csinálhatsz az oldalad böngészéséhez: legyen rövid, informatív és ne félj használni a humorod sem!

Pintér Ada
Fotó: Nánási Pál / Huawei

2. Pontosan határozd meg a célközönséged!
Nagyon fontos, hogy tudd, kikhez szeretnél szólni. Ha ismered a célközönséged ízlését és azt, mi számít menőnek a korosztályukban, mivel lehet felkelteni a figyelmüket, akkor hamar követni kezdenek téged. Nyugodtan meríts ötleteket a hasonló oldalakról, de sose koppints le másokat, a tartalmaid maradjanak olyanok, amilyen te magad vagy!

3. Találd meg a saját stílusod!
A sikeres social média profilok egyik legnagyobb erénye, az egyediség. Találd meg a saját hangod és legyen jól elkülöníthető a stílusod! Gondolkodj el rajta, hogy Te miben vagy különleges, mi az, amiben jobb lehetsz, mint mások. Ha ezt a "szuperképességet" sikerül megfelelően képviseled az oldaladon, akkor legjobb úton jársz ahhoz, hogy az emberek megjegyezzenek.

4. Tervezz!
Egy jól működő blog vagy vlog nem működhet előzetes tervezés nélkül. Nagyon fontos az időzítés, ezért alaposan gondold át mikor, mit és mennyit szeretnél posztolni. Facebook-on vagy Instagram-on általában heti 4-5 alkalommal érdemes megosztani valamilyen tartalmat, de Youtube-on akár már heti 1 tartalom is elegendő lehet. A követőid számára az oldaladnak megbízhatónak kell lennie, tudniuk kell, mire számítsanak tőled akár a posztok mennyiségét, akár tartalmát illetően. Ne változtass hirtelen és radikálisan az oldalad kinézetén, mert ezzel könnyen követőket veszíthetsz.

5. #Figyelj és tanulj!
Rengeteg külföldi és hazai példa van arra, hogyan kell sikeresen üzemeltetni egy social média oldalt. Bátran olvass a sikertörténeteknek, nézz utána már másoknál bevált megoldásoknak! Ha nagyobb közönséget akarsz elérni Facebook-on, érdemes most live közvetítéseket adnod, Instagram-on pedig használd a legmenőbb hashtageket, mert így sokkal több emberhez eljuthat a mondanivalód. A tavalyi év slágere itthon, a #mik (Magyar Instagram Közösség) még mindig népszerű. A nemzetközi rangsorban egyértelműen a #love a befutó, de a #fashion, #photooftheday, #photography, #art, #beautiful, #travel, #happy, #nature és #picoftheday címkék is a leggyakoribbak között vannak.

Láttad? 10 dolog, amire figyelj új telefon vásárlásakor

6. Minőségi tartalom mindenek felett
Mielőtt megosztanál valamit az oldaladon, gondold át, mit szeretnél vele közölni. Mindenképp figyelj oda arra, hogy csak hiteles forrásból származó információkat posztolj, hogy az oldalad megbízható legyen a követőid számára. A tökéletes képek és a jó felvételek, profi vágások ugyanannyira fontosak, mint a mondanivaló. A megfelelő beállítás eltalálása, a fényviszonyok és háttér kiválasztása is befolyásolja a végeredményt. Ha jó fotókat akarsz posztolni, akkor nagyon fontos a gyakorlás, de nem szégyen igénybe venni profik segítségét sem egy-egy tökéletes kép elkészítése érdekében. A közösségi médiában megjelenő képek szinte mindegyike átesik valamilyen korrekción. Használd a neked legmegfelelőbb filtereket, mert így akár 40%-kal növelheted az adott kép elérését.

Nagy Vivien
Fotó: Nánási Pál / Huawei

7. Nem mindegy, mi van a kezedben
A jó képekhez és videókhoz jó eszköz is kell: válassz olyan okostelefont, amellyel minőségi képeket és szelfiket tudsz lőni, így minden érdekes pillanatot megörökíthetsz bárhol, bármikor. A Huawei Mate 10 lite 4 kamerával rendelkezik, amellyel már a szelfiken is művészi "bokeh" hatást érhetsz el. Érdemes kísérletezni a beállításokkal, megkeresni a legelőnyösebb pózt, önarckép esetén pedig a megfelelő fejtartást. Ha a hátteret is láttatni akarjuk, nyúljunk nyugodtan a szelfibotunk után, nagy segítségünkre lesz a kép elkészítésében. Ha a telefonhoz állványt is használsz, akkor egészen profi videókat is készíthetsz.

8. Mutasd a legjobb arcod!
Tudtad, hogy más felhasználó szelfijét sokkal kevésbé szeretjük nézegetni, mint a sajátunkat? Ezek a képek általában nem is annyira népszerűek, mint a többi képes tartalom, épp ezért fontos, hogy, ha szelfit posztolsz, akkor a tiéd igényes és profi legyen, mert elsősorban ez lehet szimpatikus a követőidnek. Nyugodtan nézz a kamerába, amikor szelfit készítesz, mert a "képernyő bámulós" önarcképek természetellenes hatást keltenek. Jobban jársz, ha a beállításra is odafigyelsz: általában mindenkinél előnyösebb, ha a szelfik kicsit oldalról készülnek róla. Próbáld magad a kép közepére komponálni, hogy széles látószögű objektív esetén se torzuljon mögötted a tér. A mozdulataidnál törekedj a természetességre, a csücsörítős, vicsorítós képek ideje lejárt. Videók esetében pedig gyakorolj előre, próbálgasd a hangod, hanglejtésed és az arckifejezéseket a kamerán keresztül, hogy minél természetesebb legyen a végeredmény.

9. Melegíts be posztolás előtt!
A posztolásnak nagyon fontos része a megfelelő körülmények előteremtése. Fél órával azelőtt, hogy megosztanál valamilyen tartalmat, kezdj el a profilod számára releváns fiókokkal aktívan érintkezni. Ismerkedj, beszélgess az általad kedvelt profilok tulajdonosaival, mert sok hasznos információra tehetsz szert általuk. Az apró jócselekedetek nem maradnak viszonzatlanul az online térben sem: kommenteld a barátaid posztjait, oszd meg a példaképeid tartalmait és meglátod, idővel ők is ezt teszik majd. Szólítsd meg a követőidet, kezdeményezz beszélgetést az egyes posztjaid alatt! A social média felhasználók szeretik, ha odafigyelnek rájuk és kíváncsiak a véleményükre, ezért sokkal szívesebben látogatnak olyan oldalakra, ahol ezt érezhetik.

Czene Kitti
Fotó: Nánási Pál / Huawei

10. Frissítsd a követőid listáját!
A közösségi oldalak mögött álló algoritmusok sokat segítenek abban, hogy az üzeneteid a megfelelő emberekhez jussanak el. Ha ismered az oldalak működését, nagy elérést produkálhatsz egy-egy posztoddal. Korábban népszerű volt a "ha követlek, visszakövetsz" technika – azaz, amikor bejelöltél valakit arra számítva, hogy majd ő is hasonlóan tesz –, de ez ma már az like-ok számának növelésében nem működik jól, mert az ilyen "barátok" jellemzően nem maradnak aktívak. Mivel egy-egy poszt esetében átlagosan 2O százalékos organikus eléréssel számolhatunk, a lényeg az, hogy minél több aktív felhasználót érjünk el, hogy ezáltal több like és komment érkezzen a képeinkhez. Ezért fontos, hogy azokat a követőidet, akik régóta nem aktívak, vedd le követőid listájáról, hogy a tartalmaid valóban azokhoz jussanak el, akiket igazán érdekelnek. Ehhez nagy segítséget nyújthat az androidos telefonok esetében a Cleaner for Instagram nevű applikáció, ahol gyorsan és egyszerűen kiválaszthatod azokat, akikhez szólni szeretnél és azokat is, akik egy ideje már nem aktív követőid.

A Huawei Akadémia állomásain ismert fotósok és népszerű bloggerek havi rendszerességgel tartanak ingyenes workshopokat készüléktulajdonosaiknak, amelyeken megismerkedhetnek az okostelefonos fotózás alapjaival, és többféle fotózási technikával is. A tanfolyamokat az aktuális témától – tájkép, portré, szelfi vagy ételfotózás – függően, egyedi helyszíneken rendezik meg.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

8 alkalom, amikor Jennifer Aniston pont úgy öltözött fel, mint te

8 alkalom, amikor Jennifer Aniston pont úgy öltözött fel, mint te

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője