A magyarok átlagosan 2,6 csésze kávét isznak naponta!

2017. szeptember 21.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A Lavazza kutatásából megismerhetjük a tipikus magyar kávéfogyasztót. Hogyan szeretjük, mikor isszuk, mennyire függünk tőle- minderre a Lavazza válaszol.

A magyar felnőtt társadalom mintegy 85%-a napi rendszerességgel iszik kávét és többségüknek elképzelhetetlen, hogy a reggeli kávé rituális elfogyasztása nélkül indítsa a napját. A legtöbben, a kávéfogyasztók közel fele a kávéfőzős megoldást preferálja az otthoni kávéja elkészítéséhez. És ez csak egy példa a sok közül. A Lavazza kutatásában számos hasonló szokásra világított rá a magyar kávézási kultúra kapcsán: szemes, instant vagy őrölt? Tejjel vagy anélkül? Ebéd után vagy elég reggel? Mi már mindent tudunk a hazai kávé fanokról.

Az Euromonitor által nemrég készített Report on Coffee felmérés szerint a meleg italok világpiaca jelenleg 137 milliárd dolláros értéket képvisel, ennek több mint fele (79 milliárd dollár) a kávéból származik. Ha a mennyiségi adatokat vizsgáljuk, világszinten nagyságrendekkel több teát fogyasztunk (321 milliárd liter) mint kávét (172 milliárd liter), viszont bevétel tekintetében az utóbbi sokkal többet hoz a forgalmazóknak. Ez fejenként 36 liter tea és 18 liter kávé elfogyasztását jelentette 2016-ban.

Ami a magyarokat illeti, a Lavazza kutatásában 2000 főt kérdezett meg a kávézási szokásairól. A felmérésből többek közt kiderült, hogy vásárláskor a fogyasztók több mint fele már a boltba érkezés előtt tudja, hogy milyen márkát fog választani, míg 26%-uk rendszerint az üzletben dönti el, milyen kávét szeretne. A választásban a magyarokat leginkább az ár befolyásolja (állította a kávéfogyasztók 60%-a), ezt követően az íz és a minőség a legmeghatározóbb tényező.

A kutatás arra is rámutatott, hogy Magyarországon a Lavazzát tartják a legjobb minőségű "autentikus olasz kávénak". A 120 éve indult kávépörkölő vállalkozás Olaszország legismertebb és legnépszerűbb kávéfajtáit kínálja, mint például a legfinomabb, 100%-ban Arabica szemekből készült Arabica kávét, a Qualità Oro-t. Ez a könnyed, kissé gyümölcsös, aromás ízű kávé mára mondhatni az olaszok napi szükségletévé vált, de ugyanúgy elérhető a magyar piacon is szemes és őrölt formában is.

A magyar kávéfogyasztók átlagosan naponta 2,6 csésze kávét fogyasztanak, amit javarészt otthon készítenek el, hagyományos "kotyogós" kávéfőzővel (48%) vagy instant kávé formájában (19%).

A rendszeres kávéfogyasztók persze nem korlátozzák magukat az otthoni kávézásra. A 68%-uk a munkahelyére érkezéskor is iszik egy csészével; legtöbben semmi pénzért sem hagynák ki a munkahelyi napindító kávét. A megkérdezettek 73%-a leginkább reggel kávézik, 52%-uk közvetlenül ebéd után is, illetve az álmos délutáni órákban (46%) szokott egy adag aromás, erősítő kávéhoz nyúlni. Az olaszokkal ellentétben Magyarországon a többség tejjel issza a kávét, tejeskávé vagy cappuccino formájában.

A kávé a mindennapok szerves részét képezi mind a magyarok, mind az olaszok számára. A Lavazza ezt a töretlen hagyományt és az autentikus olasz kávéélményt igyekszik az emberek mindennapjaiba átvinni úgy Olaszországban, mint a világ bármely táján. A Lavazza új nemzetközi hirdetési kampánya, a "Born Social in 1895" következő állomásaként nemrég a magyar közönséget szólította meg.

„Az új nemzetközi kommunikációs kampányunkban a kávé iránti szenvedélyről beszélünk, illetve arról, hogy a kávé milyen egyedülálló szociális kapcsolódásokat tud létrehozni” – mondta Carlo Colpo, a Lavazza reklám és média megjelenésekért felelős igazgatója. „A ’Born Social in 1895” kampányunkkal annak a 27 milliárd csésze kávénak a történetét szeretnénk elmondani, amelyet az elmúlt egy évben fogyasztottunk el világszerte és amelynek fantasztikus közösségi élményeket köszönhetünk: nem túlzás, ha azt állítjuk, a Lavazza az igazi világháló, ami 1895 óta összeköt minket.”

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Katy Perry először posztolt közös fotót új szerelmével, le sem tagadhatnák, mennyire imádják egymást

Katy Perry először posztolt közös fotót új szerelmével, le sem tagadhatnák, mennyire imádják egymást

Nyerj az osztályodnak profi sminket a szalagavatótokra! (x)

Nyerj az osztályodnak profi sminket a szalagavatótokra! (x)

A fa alá és magadnak: az élmény, ami minden pillanatot ragyogóvá tesz (x)

A fa alá és magadnak: az élmény, ami minden pillanatot ragyogóvá tesz (x)

A dolog, amiről senki sem beszél szülés után – pedig minden anyát érint (x)

A dolog, amiről senki sem beszél szülés után – pedig minden anyát érint (x)

Nincs ajándékötleted? Így lesz a bizonytalanságból tökéletes karácsonyi meglepetés (x)

Nincs ajándékötleted? Így lesz a bizonytalanságból tökéletes karácsonyi meglepetés (x)