Helyes táplálkozás elfoglalt startupereknek: hogy még többet hozhass ki magadból

2021.május.10.

A Glamour x Female Founders cikksorozat főszereplői fiatal, női startupper vállalkozók, akik azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy segíteni és bátorítani fogják azokat a nőket, akik még nem kezdtek bele a saját vállalkozásuk megalapításába, vagy nagyon az elején járnak. Tippeket, tapasztalatokat osztanak meg veletek, hogy könnyebben vegyétek az akadályokat!

Helyes táplálkozás elfoglalt startupereknek: hogy még többet hozhass ki magadból
Fotó: GettyImages, Motázs: Glamour

Ebben a cikkben a Pure Vital alapítója,Pásztor Edinaoszt meg velünk néhány tippet a helyes táplálkozásról!

Sok helyen halljuk, hogy fontos az egészséges életmód és táplálkozás, hiszen nem elhanyagolható az, milyen üzemanyaggal töltjük fel szervezetünket. A rohanó életmódban sajnos pont a táplálkozás csúszik a legutolsó helyre, pedig ahhoz, hogy erősek és egészségeseket maradjatok, ennek kellene az első helyen szerepelnie, hiszen egy rosszul működő szervezettel minden munka sokkal nehezebben teljesíthető. Hoztunk nektek pár tippet ahhoz, hogy kevesebb időráfordítással még többet hozhassatok ki magatokból!

Szedj megfelelő vitaminokat!

Mivel az ételek vitamin- és ásványi anyag tartalma jelentősen csökkent, így szervezetünket minden nap el kell látni megfelelő vitaminokkal. Az A és B-vitaminok többsége kedvezően hat az idegrendszerre, így nyugodtabbak lehettek a napi munkátok során és jobban fogjátok bírni a stresszt. B-vitaminokban gazdag táplálékok például a rizs, köles, tojás, zöldleveles zöldségek (káposzta, spenót), halak, A-vitamint tartalmaz a máj, spenót, édesburgonya, fodros kel és kelkáposzta. Építsd be ezeket az ételeket a heti menüdbe és látni fogod jótékony hatásukat.

Készítsd el pár napra előre ételeidet!

Ha van egy nyugodt órátok, akkor tervezzétek meg, hogy miket fogtok enni jövő héten. Otthon főzni nem csak költséghatékonyabb, de így pontosan tudni fogjátok, hogy milyen alapanyagokból készülnek ételeitek. A rohanó életmód egyik hozadéka a gyorséttermi étkezés, amikor csak kiszaladtok a legközelebbi étkezdébe és megveszitek azt, ami éppen menüben van. Ezzel az a baj, hogy könnyen egyoldalúvá válhat az étkezés. Én sokszor több napra előre főzök, így nem kell minden este a konyhában robotolnom egy fárasztó nap után.

Vegyél nagyobb mennyiségben alapanyagokat!

Nem szükséges mindennap boltba járni, hiszen amellett, hogy elveszi az időtöket, sokkal többet is fogtok költeni mert mindig landol majd valami plusz a kosaratokban, amire nincs szükségetek. Ha van egy nagyobb fagyasztós hűtőtök akkor vásároljatok be jó minőségű húsból, zöldségekből illetve könnyen fagyasztható, egészséges alapanyagokból és mindig lesz mihez nyúlni, ha szeretnétek főzni egy finomat.

Figyeljetek a zsír-szénhidrát arányra!

Nagyon fontos szabály, hogy a napi étkezésnél vagy az egyik, vagy a másik legyen túlsúlyban, tehát, ha több szénhidrátot eszel akkor kevesebb zsír vigyél be, hiszen könnyen feljöhetnek a plusz kilók, amik élettanilag negatívan befolyásolhatnak titeket.

Mozogjatok legalább napi fél órát!

Tudom, tudom, elcsépelt dolog, hogy mindenki a mindennapi testmozgásra buzdít titeket és elhiszem, semmi kedvetek egy hosszú nap után, viszont azt tudnotok kell, hogy csak a mozgás hatására indulnak el azok a hormonális változások, amik jótékony hatással vannak szervezetetekre.

Ez is érdekelhet

Egy galaktikus színpadon, űrlénynek öltözve zenélt a Freakin’ Disco Walters Lilivel

Egy galaktikus színpadon, űrlénynek öltözve zenélt a Freakin’ Disco Walters Lilivel

GLAMOUR Horoszkóp

Ma szerelem lebeg a levegőben: Napi horoszkóp, június 12.

Ma szerelem lebeg a levegőben: Napi horoszkóp, június 12.

Monitor

Programajánló: Elstartolt a tízéves Margó Irodalmi Fesztivál!

Programajánló: Elstartolt a tízéves Margó Irodalmi Fesztivál!