Így született a GLAMOUR-napok – egy nő, egy ötlet és egy korszak, ami örökre megváltoztatta a magyar vásárlást
Azt hiszem, mindig is éreztem, hogy figyelni kell a világ rezdüléseit. Ahogy az embereket, a reklámokat, az apró változásokat néztem, sokszor előbb tudtam, mi jön, mint hogy bárki kimondta volna. Azt viszont soha nem gondoltam volna, hogy egyszer a saját ötletemből lesz Magyarország legnagyobb vásárlási eseménye – a GLAMOUR-napok.
Ezeket láttad már?
Amikor 2004-ben elindítottuk a GLAMOUR magazint Magyarországon, bennem valami mély, ösztönös hit volt abban, hogy a nőknek több jár: több figyelem, több lehetőség, több inspiráció. Azt akartam, hogy a magazin ne csupán trendeket mutasson, hanem életérzést adjon, hogy a nők felismerjék a bennük lévő erőt. És így, teljesen váratlanul, ebből a hitből nőtte ki magát a GLAMOUR-napok története is.
Ahogy minden elkezdődött
Amikor visszagondolok a kétezres évek elejére, szinte látom az első budapesti pláza, a WestEnd fényeit, a siető nők mozdulatait, akik, ahogy beléptek egy üzletbe, egyszerre váltak ragadozóvá és álmodozóvá. Én is köztük voltam, stylistként, cipekedve, válogatva, mindig figyelve. Láttam, hogyan változik meg valaki arca, tartása, amikor megtalálja azt a ruhát, amiben jobbnak, erősebbnek, szebbnek érzi magát. Innen indult bennem a felismerés: a shopping nem felszínes időtöltés, hanem önismereti utazás.
Aztán jött egy pillanat, amit sosem felejtek. Egy nagy drogérialánc vezetője, egy koktélpartin, a barátnőmhöz fordult, és mosolyogva megkérdezte: „Ugye te is szeretsz shoppingolni?” Olyan lekezelően, olyan régi világból maradt tónusban, hogy bennem elpattant valami. Mert tudtam, hogy a nők vásárlása nem gyengeség, hanem döntés. Hatalom. És ezt az erőt valahogy meg akartam mutatni.
Amikor Stella McCartney évekkel később kimondta, hogy a nők vásárlóereje a világ egyik legnagyobb hatalma, csak megerősített abban, amit már akkor éreztem. Hogy a vásárlás több, mint fogyasztás – a nők ezzel irányt is mutathatnak: mire költünk, mit támogatunk, mit utasítunk el.
A GLAMOUR-napok születése
A GLAMOUR-napok ötlete egy születésnapi gondolatból pattant ki. A magazin első évfordulóját ünnepeltük, és nem akartam, hogy ez önünneplés legyen. Nem magunkat akartam megajándékozni, hanem az olvasókat. Azt gondoltam, miért ne adhatnánk kedvezményt azokra a márkákra, amikről amúgy is írunk, amiket ajánlunk? Miért ne lehetne ez a nap az olvasóké – a nők napja?
Elvittem az ötletemet az akkori vezetőség elé: kuponokat adjunk a magazinban, amikkel olcsóbban lehet vásárolni. Abban az időben ez forradalminak számított. Többen kinevettek, néhányan csak értetlenkedtek: „Szezonban húsz százalék kedvezményt? Megőrültetek?” De én tudtam, hogy működni fog. A divatot, a szépséget, az inspirációt akartam kézzelfoghatóvá tenni.
2005 októberében megszületett az első GLAMOUR-nap. Harminchat márkával indultunk. Nem tudtam, mi lesz belőle, csak hittem benne. Akkoriban egyébként életem egyik legboldogabb időszaka volt: abban az évben, a tavasz első napján, megszületett a fiam is. Valahogy minden összekapcsolódott – az élet, a nőiesség, az alkotás, a jövőbe vetett hit.
És aztán – egyik pillanatról a másikra – a GLAMOUR-napok robbant. A nők özönlöttek az üzletekbe, kezükben a magazin, benne a kuponokkal. Egyszerre vált ünneppé a shopping. Egy kollektív, örömteli, női rítussá. Azt éreztem, megérte minden küzdelem, kitartás az ötletem mellett.
7 elképesztő szépségtermék, ami 2000 Ft alatt a tiéd lehet GLAMOUR-napok ideje alatt
Egy ötlet, amit a világ is átvett
Nem sokkal később, egy nemzetközi GLAMOUR-konferencián odajött hozzám a német kiadás főszerkesztője, és megkérdezte: „Mi ez a GLAMOUR-nap, amit csináltok?” Elmondtam. Figyeltek, bólogattak, majd továbbmentek. Egy évvel később elindították a GLAMOUR Shopping Weeket Németországban – ugyanazzal a koncepcióval. És elképesztően sikeres lett.
Őszintén? Nem bántam. Sőt, valahol büszkeséggel töltött el. Egy magyar ötlet, egy vidéki lány fejéből, bejárta a világot.
Sokszor, amikor konferenciákon ültem, és mások prezentálták a GLAMOUR Shopping Week „nemzetközi sikerét”, mindig mosolyogtam magamban. Tudtam, hogy honnan indult. Egy gondolatból, ami arról szólt, hogy ünnepeljük a nőket, ami egyébként nem csak ezzel az eseményével, hanem minden egyes mondatával, videójával, cikkével, képével, eseményével megtesz a magyar GLAMOUR magazin.
Csapj le az 5 legmenőbb őszi cipőtrendre, méghozzá arcpirítóan jó áron!
Az igazi üzenet
A GLAMOUR-napok számomra sosem a kedvezményekről szóltak. Hanem arról, hogy a nők merjenek magukért tenni. Hogy tudatosak legyenek, hogy válasszanak, hogy legyenek önazonosak.
Ma, amikor mindenki online platformokon versenyez a figyelemért, még fontosabbnak tartom ezt az eredeti szellemiséget. Mert a vásárlás, ha jól csináljuk, nem üres gesztus, hanem önkifejezés. Egy kis pillanat, amikor visszanyerhetjük az irányítást a saját életünk felett.
És hogy én mit tanultam ebből az egészből? Hogy soha, de soha ne higgyük el, hogy kicsik vagyunk. Egyetlen ötlet, ha őszinte szívből születik, világokat mozdíthat meg.
Amikor ma látom, hogy nők ezrei járják a plázákat a GLAMOUR-napokon, látom bennük azt a lányt, aki valaha én voltam – aki cipelte a ruhákat, álmodott, hitt, és soha nem adta fel. És ha csak ennyit elértem, már megérte minden.
Boldog GLAMOUR-napokat!
Galéria