20 éves a JYSK és a Magyar Élelmiszerbank Egyesület – közös akcióval segítenek a rászorulóknak

2025. szeptember 17.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A JYSK és a Magyar Élelmiszerbank Egyesület idén ősszel együtt ünnepli fennállásának 20. évfordulóját, és ezt egy nem mindennapi kezdeményezéssel teszik emlékezetessé. A két szervezet közös adománygyűjtő akciót indít, hogy minél több élelmiszercsomag juthasson el a leginkább rászoruló családokhoz, idősekhez és gyermekekhez. A vásárlók is aktívan bekapcsolódhatnak a kampányba, így egyszerű módon járulhatnak hozzá a nélkülözés enyhítéséhez.

A JYSK és a Magyar Élelmiszerbank Egyesület jubileumi kampánya több tízezer élelmiszercsomag eljuttatásával segíti a rászorulókat
A JYSK és a Magyar Élelmiszerbank Egyesület jubileumi kampánya több tízezer élelmiszercsomag eljuttatásával segíti a rászorulókat
Fotó: Shutterstock

A jubileumi kampány nemcsak az elmúlt két évtized sikereiről szól, hanem a jövőbe mutató felelősségvállalásról is. A JYSK 101 magyarországi áruházával és több mint 1300 munkavállalójával jelentős munkaadó és társadalmi szereplő, míg az Élelmiszerbank évente tízmillió kilogramm élelmiszer-felesleget juttat el a nélkülözőknek. Most közösen szeretnék bebizonyítani, hogy az összefogás ereje hatalmas változásokat hozhat.

Közös jubileum és adománygyűjtő akció

2025 szeptemberében mind a JYSK Magyarország, mind a Magyar Élelmiszerbank Egyesület ünnepli 20 éves fennállását. A JYSK 2005-ben nyitotta meg első magyarországi üzletét, azóta pedig dinamikusan fejlődött, mára 101 üzlettel és egy hatalmas, 210 ezer raklap tárolására alkalmas regionális elosztóközponttal rendelkezik Ecseren. A vállalat tavaly 76,5 milliárd forint árbevételt ért el hazánkban, és mindig is fontos szerepet vállalt a társadalmi felelősségvállalás területén.

Számos korábbi kezdeményezése is rászorulókat, közösségi projekteket vagy környezettudatos programokat támogatott, de mostani akciójuk a jubileumhoz méltóan nagyszabású és országos lefedettségű.

A Magyar Élelmiszerbank Egyesület szintén 2005 óta dolgozik azon, hogy az élelmiszer-pazarlást csökkentse és az így megmentett élelmiszereket a nélkülözőkhöz juttassa. Az elmúlt húsz évben több mint százmillió kilogramm élelmiszert mentettek meg a megsemmisítéstől, és ezekből több mint százmilliárd forint értékű támogatás jutott el rászoruló emberekhez. Az Élelmiszerbank jelenleg egy több mint 600 szervezetből álló országos karitatív hálózatot működtet, amely évente negyedmillió ember életében jelent kézzelfogható segítséget.

Munkájuk nemcsak szociális, hanem környezeti szempontból is jelentős, hiszen az élelmiszermentés hozzájárul a pazarlás okozta ökológiai terhelés mérsékléséhez.

„A lányom azt vigye magával az életben, hogy szerethető, és úgy jó, ahogy van” - Hallgass bele Gyurkó Szilvia gyermekjogi aktivista és Szily Nóra beszélgetésébe

„A lányom azt vigye magával az életben, hogy szerethető, és úgy jó, ahogy van” - Hallgass bele Gyurkó Szilvia gyermekjogi aktivista és Szily Nóra beszélgetésébe

A közös kampány 2025. szeptember 3. és október 14. között zajlik, és célja, hogy 3 millió forint támogatást gyűjtsenek össze az Élelmiszerbank számára. Ez az összeg 24 000 élelmiszercsomag elkészítését teszi lehetővé, amelyek így ugyanennyi rászorulóhoz juthatnak el. A vásárlók részvétele egyszerű: minden megvásárolt Fossflakes Royal Nordic párna után a JYSK hozzájárulást ad az Élelmiszerbank munkájához. Ezáltal minden egyes párnavásárlás egy lépéssel közelebb visz valakit ahhoz, hogy étel kerüljön az asztalára.

Minden megvásárolt Fossflakes Royal Nordic párna után a JYSK támogatást nyújt a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájához, így a vásárlók is hozzájárulhatnak a rászorulók megsegítéséhez

A JYSK kommunikációs vezetője, Szilvási Krisztina hangsúlyozta, hogy a cég büszke arra, hogy húsz éve van jelen Magyarországon, és ezt az évfordulót egy olyan partnerrel ünnepelheti, akivel valódi társadalmi értéket tudnak közösen teremteni. Mint mondta, a kampány célja, hogy minél több emberhez eljusson a segítség, és hogy a vásárlók is könnyedén bekapcsolódhassanak ebbe a fontos ügybe. Nagygyörgy András, az Élelmiszerbank külső kapcsolatokért felelős igazgatója hozzátette, hogy az elmúlt húsz év alatt több százezer embernek nyújtottak segítséget, és külön öröm számukra, hogy a jubileum alkalmával egy ilyen kézzelfogható együttműködés jöhetett létre a JYSK-kel.

A JYSK dán gyökerei egészen 1979-ig nyúlnak vissza, amikor Lars Larsen megnyitotta első boltját Dániában. Azóta a cég 50 országban, több mint 3500 áruházzal és 31 ezer munkatárssal van jelen, a legutóbbi gazdasági évben pedig 41,4 milliárd dán korona forgalmat ért el. Magyarországi tevékenysége révén nemcsak a lakberendezési piac meghatározó szereplője, hanem munkaadóként és felelős vállalatként is kiemelkedő jelentőségű.

A JYSK és a Magyar Élelmiszerbank Egyesület közös jubileumi kampánya keretében több tízezer rászorulóhoz juttatnak el élelmiszercsomagokat az ország egész területén.

A Magyar Élelmiszerbank Egyesület szintén számos vállalati partnerrel és civil szervezettel dolgozik együtt, hogy az élelmiszer-feleslegek ne a kukában, hanem a nélkülözők asztalán kössenek ki. A szervezet tevékenysége egyedülálló Magyarországon: egyszerre nyújt közvetlen segítséget a nehéz helyzetben lévőknek és csökkenti a környezetterhelést azzal, hogy több ezer tonna élelmiszert ment meg a megsemmisítéstől. Ezzel az akcióval a JYSK is hozzájárul ahhoz, hogy az élelmiszerpazarlás és a nélkülözés egyszerre csökkenjen.

A mostani közös kampány jól példázza, hogyan tud két, eltérő területen működő, de hasonló értékeket képviselő szervezet összefogni egy közös cél érdekében. A vásárlók részvétele kulcsfontosságú: minden megvásárolt párna egy újabb lehetőség arra, hogy egy család vagy egy idős ember élelmiszercsomaghoz jusson. Ez a kezdeményezés nemcsak a rászorulóknak jelent segítséget, hanem mindannyiunknak emlékeztető arra, hogy apró tettekkel is hatalmas változásokat érhetünk el. A JYSK és a Magyar Élelmiszerbank Egyesület közös jubileumi akciója így egyszerre ünnep és társadalmi küldetés, amely hosszú távon is példát mutathat más vállalatoknak és szervezeteknek a felelős működésről és az összefogás erejéről.

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

A Netflix bearanyozza a karácsonyt, ezeket a sorozatokat mind az ünnepekre kapjuk

A Netflix bearanyozza a karácsonyt, ezeket a sorozatokat mind az ünnepekre kapjuk

Nyerj az osztályodnak profi sminket a szalagavatótokra! (x)

Nyerj az osztályodnak profi sminket a szalagavatótokra! (x)

Így segíts egyetlen díszgömbbel másokon idén karácsonykor (x)

Így segíts egyetlen díszgömbbel másokon idén karácsonykor (x)

Friss, szenvedélyes, misztikus: merész Versace illatok ajándékba (x)

Friss, szenvedélyes, misztikus: merész Versace illatok ajándékba (x)

Ezekkel pillanatok alatt elérhető a 'flash effect' bőrápolási trend (x)

Ezekkel pillanatok alatt elérhető a 'flash effect' bőrápolási trend (x)