Kamu vagy sem a banándiéta?

2009.január.28.

A japán nők egyként vetették magukat a szupermarketek banánládáira - körülbelül azon a napon, amikor az ottani legnépszerűbb közösségi portálon megjelent a diéta leírása. Ennek eredményeként a mai napig kisebbfajta banánválság uralja az országot, a legnagyobb importőrök is ráncolt homlokkal nyilatkoznak a jelenségről a televízióban. Mit lehet enni? A diéta roppant egyszerű, ezért is szokták egy kézlegyintéssel elintézni a "szakértők": a legfontosabb része reggel egy (vagy két) banán szobahőmérsékletű vízzel elfogyasztva. Azonban ha megnézzük a többi, igazán könnyen betartható szabályt, rájövünk: egy ésszerű táplálkozásról van szó, és maga tény, hogy diétázunk, tudatosabb, egészségesebb választásokra ösztönzi a fogyni vágyókat. ? Reggelire egyél egy banánt. Ehetsz többet is, de csak akkor, ha tényleg éhes vagy. ? Mellé szobahőmérsékletű vizet igyál, és nem lehet tejet, kávét, joghurtot, narancslevet, vagy bármi mást fogyasztani. A többi étkezéshez is csak vizet ihatsz, kis kortyokban, a nap többi részében pedig zöld- és herbateát. Ha nagyon muszáj, egy kávé belefér, de szigorúan nap közben, nem reggel. ? Ebédelj és vacsorázz szokás szerint, csak ne edd túl magad. Nincsenek megkötések az elfogyasztott ételeket illetően, de a diéta követői közül sokan csökkentik a rizsfogyasztást, és az olajban sült ételek helyett is egészségesebb megoldást választanak. ? Desszertet nem lehet enni a diéta ideje alatt. Uzsonnakor fogyaszthatsz valami édeset, de az ne fánk vagy fagylalt legyen. Inkább egyél egy-két teljes kiőrlésű kekszet, pár kocka jó minőségű csokoládét, vagy olajos magot, gyümölcsöt. A lényeg, hogy légy mértékletes, de ne érezd magad megfosztva minden jótól. Szuperétel A banán úgynevezett ellenálló keményítőt tartalmaz, ami az emésztéskor létrejött melléktermékeivel gátolja bizonyos szénhidrátok metabolizmusát. A Colorado Egyetem tanulmánya szerint, ha az elfogyasztott szénhidrátok 5%-át ellenálló keményítőre cseréljük, az akár 30%-kal is megnövelheti a zsírégetést. A banánban rengeteg a mikrotápanyag. A tudomány mai állása szerint a vitaminok, ásványi anyagok és nyomelemek nem megfelelő bevitele legalább annyira hozzájárul az elhízáshoz, mint a kalóriatöbblet. Két banánnal viszont jól indul a szervezet napja: B6-vitaminból 50%-kát, C-vitaminból 40%-át, káliumból 26%-kát, míg rostokból 24%-át biztosítja a napi szükséges mennyiségnek, miközben 2 gramm tiszta növényi fehérjét is ad. A banán fogyasztása segít a szervezetnek a kalciumot jobban hasznosítani, a kálium megőrzi a test izomtömegét, és a C-vitamin bevitele is hozzájárul a fogyáshoz. http://nana.hu/index.php?apps=cikkcikk=41703

Ez is érdekelhet

Napi horoszkóp: Ne érjen váratlanul egy új, izgalmas feladat - december 3.

Napi horoszkóp: Ne érjen váratlanul egy új, izgalmas feladat - december 3.

GLAMOUR Horoszkóp

Napi horoszkóp:  Sor kerülhet kényszeres költekezésre, féltékenységre - december 2.

Napi horoszkóp: Sor kerülhet kényszeres költekezésre, féltékenységre - december 2.

Tedd & Ne tedd

Dakota Johnson összetalálkozott Kristen Stewarttal és egy pillanatra helyreállt a világbéke

Dakota Johnson összetalálkozott Kristen Stewarttal és egy pillanatra helyreállt a világbéke