Mit csinálnál most, ha tudnád, hogy biztosan nem fogsz elbukni? ´Mi a Briefly-t építenénk!´

2020.augusztus.19.

Egy évvel ezelőtt Tassonyi Csenge és Bittera Réka hallgattak a belső hangjukra, és full-time alkalmazottból full-time vállalkozók lettek. Belevágtak a vállalkozásépítésbe úgy, hogy fogalmuk sem volt róla, hogyan kell egy céget vezetni, de hittek benne, hogy a dolgokat nem csak egyféleképpen lehet csinálni. Bár hosszú utat kell még megtennünk ahhoz, hogy elérjék az összes céljukat, soha nem kérdőjelezzük azt a döntésünket, hogy kiléptek az alkalmazotti létből és létrehozták a Briefly-t.

Bittera Réka és Tassonyi Csenge Ruhák: Áeron
Bittera Réka és Tassonyi Csenge Ruhák: Áeron

Mesélnétek kicsit a vállalkozásotokról?
A Briefly egy szabadúszó platform, ahol olyan cégeket kötünk össze szabadúszó csapatokkal, akik az online marketing által szeretnének növekedni. A Briefly pontosan a szabadúszó platformok és a reklámügynökségek között áll, hiszen mi nem csak összekötjük az ügyfeleinket egy-egy szövegíróval vagy grafikussal, ahogy a nagyobb nemzetközi platformokon, hanem ennél egy magasabb színvonalú szolgáltatást nyújtunk teljes minőségellenőrzéssel, melyet a szintén szabadúszó projektmenedzserek biztosítanak. Ezáltal az ügynökségeknél rugalmasabban és költséghatékonyabban tudunk működni. A Briefly-vel a marketinget mindenki számára elérhetővé tesszük, hiszen ügyfeleinknek nem kell marketing szakembereknek lenniük, nem kell érteniük a szakmához. Missziónk, hogy részt vegyünk a munka határtalan jövőjének alakításában, megreformáljuk a reklámszakmát és fenntarthatóvá tegyük a szabadúszó életmódot.

Mi volt számotokra a legnagyobb motiváció, ami miatt belevágtatok?
Csengével megtapasztaltuk a startup légkört, amikor az Uber-nél elkezdtük a karrierünket, utána pedig mindketten a reklámszakma felé vettük az irányt. Itt mindketten tapasztaltuk azokat a hiányosságokat, melyek megnehezítették a munkánkat. Bár szerettük a szakmánkat, a körülményeket nem feltétlenül. Láttuk, hogyan lehetne hatékonyabb az ügyfelekkel való együttműködés mindkét oldalon. Sokat segített számunkra az Uber-nél szerzett tapasztalatunk, hogy láttuk, mennyire hatékonyan és rugalmasan tud működni egy egész városra kiterjedő operáció egy kis csapattal is. A végső döntés viszont abszolút belülről jött. Éreztük, hogy képesek vagyunk arra, hogy létrehozzunk valamit közösen, és innovációt hozzunk arra a piacra, amit a legjobban ismerünk. Amikor belevágtunk, még fogalmunk sem volt arról, hogy mi vár ránk, a lelkesedésünk és a motivációnk viszont megvolt hozzá.

Szerintetek milyen tulajdonságokkal kell mindenképp rendelkeznie annak, aki saját vállalkozást szeretne?
Ahogy előző cikkünkben említettük, mi mindenkinek azt javasoljuk, hogy ezt a 3 kérdést tegyen fel magának, mielőtt belevág, mi is ezt tettük, és nekünk sokat segített.
A legfontosabb azonban szerintünk, hogy olyan vállalkozásba vágj bele, amelynek a missziója fontos számodra, mert ez fog átsegíteni a nehéz időszakokon, emiatt várod majd a hétfőket és az új kihívásokat.
Először ne a terméken vagy a szolgáltatáson gondolkozz, hanem amazon, hogyan képzeled el a jövőd, hogyan fog kinézni egy átlagos napod vagy heted, hol szeretnél élni, hogyan szeretnél dolgozni és milyen értékek fontosak számodra. Írd fel az az 5 alapértéket, amelyeket nem tudsz elengedni semmilyen körülmények között. Mi Rékával minden nap azon dolgozunk, hogy minél több embernek adjunk lehetőséget arra, hogy a munkájukat igazítsák az életükhöz és nem fordítva, mivel mi is így tettünk, és bár még bőven nem a babérokat aratjuk, a kemény munka is sokkal könnyebben megy úgy, hogy a saját értékeink mentén dolgozunk olyan mindennapokat teremtünk meg, amilyet elképzeltünk magunknak.


Gyakorlatban hogyan zajlott a vállalkozásotok elindítása?
Azt nagyon fontos elmondanunk, hogy sokkal könnyebb volt belevágni és elkezdeni felépíteni a Briefly-t, mint gondoltuk volna. Visszagondolva azt érezzük, sokkal korábban is belevághattunk volna. Ez nem azt jelenti, hogy nem voltak benne kihívások, de például a megfelelő szakmai segítségek bevonása egyszerűbb volt, mint gondoltuk.
Mi az ötlet, majd a kicsit részletesebb koncepció kialakításával kezdtünk, és amint kirajzolódtak a körvonalak, elkezdtük megosztani másokkal. Lehet, hogy ez meglepő, de a visszajelzések nagyon fontosak egy ilyen kezdeti fázisban. Nem biztos, hogy mindenki segítő véleményt mondd, de már az is előre visz, hogy látod, mit értenek meg abból, amit elmondasz, vajon jó célcsoporttal probálkozol-e. Elmentünk releváns rendezvényekre, vadidgeneknek meséltük el, hogy mivel szeretnénk foglalkozni, és visszajelzéseket gyűjtöttünk. Sokan azt gondolják, hogy a legelején megosztani az ötleted másokkal nagyon kockázatos, hátha megtetszik valakinek és gyorsabban megcsinálja előtted. Nemcsak szerintünk, de általános startup felfogás, hogy hinned kell abban, hogy a Te csapatod lesz a legjobb erre a feladatra, és ti tudjátok a saját ötleteteket a legjobban megvalósítani. Őszintén hisszük, hogy az ötlet a siker 20%-a, a megvalósítás pedig 80%. Emellett pedig nem érdemes rengeteg energiát fordítani egy olyan ötletre, amelyre a végén nem lesznek felhasználóid. Ez az egyik legtipikusabb vállalkozói buktató szerintünk. Az elejétől fogva az ötletre és a piaci validációra fókuszáltunk, és kerestük azokat a lehetőségeket (versenyeket, startup accelerátor programokat) és mentorokat, akik a hiányzó kompetenciák pótlásában segíteni tudnak, és választ tudnak adni olyan kérdésekre, amelyekben nekünk még nem volt tapasztalatunk.

Most, hogy már belevágtatok milyen előnyöket és hátrányokat láttok benne?
Van egy jó kis teszt kérdés, ami segít megmutatni, jó úton járunk-e: "Mit csinálnál most, ha tudnád, hogy biztosan nem fogsz elbukni?" Mi a Briefly-t építenénk!
Nehezen tudunk nehézségeket kiemelni, mert vállalkozóként nagyon fontos az a szemlélet, hogy a nehézségek is építenek, hogy könnyebben és szinte azonnal megoldás fókusszal tudjuk kezelni őket a magunkba roskadás helyett. Azóta, hogy belevágtunk, minden nap tanulunk valami újat, minden nap fejlődünk, ugyanakkor szinte minden nap új kihívásokkal nézünk szembe, de pont ezt szeretjük benne, hogy nincs egy ugyanolyan napunk se.

Ez is érdekelhet

Nevermind 30: a Nirvana legendás lemeze a grunge 0. pillanata

Nevermind 30: a Nirvana legendás lemeze a grunge 0. pillanata

GLAMOUR Horoszkóp

Napi horoszkóp: Ma óvatosságra van szükséged - szeptember 24.

Napi horoszkóp: Ma óvatosságra van szükséged - szeptember 24.

Monitor

Enyedi Ildikó egy igazi klasszikussal tért vissza: A feleségem története díszbemutatóján jártunk

Enyedi Ildikó egy igazi klasszikussal tért vissza: A feleségem története díszbemutatóján jártunk