Multifunkciós eszközök egy többszerepes élethez

2014.szeptember.12.

Manapság egyre több szerepet látunk el: anyák, apák, munkatársak, férjek és feleségek vagyunk. Így az általunk használt eszközöknek, a számítógépeinknek is egyre több környezetben kell helytállniuk. Az Intel alapokon működő, úgynevezett 2 az 1-ben készülékek – táblagépek és notebookok egyben – tökéletesen alkalmazkodnak a modern életvitel kihívásaihoz. Jó, ha van otthon egy táblagép, amelyen megkereshetjük a kedvenc receptünket, de ha leveleinket és dokumentumainkat is szerkeszteni szeretnénk, akkor billentyűzetre van szükségünk. Az Intel ezt szem előtt tartva alkotta meg a 2 az 1-ben készülékeket és a nagy teljesítményű Ultrabook-okat. És ez vajon mennyire nőknek való dolog? Nagyon is! Hiszen nem a szín és a dizájn, hanem a teljesítmény a döntő a hölgyeknél, amikor új laptopot vásárolnak – derült ki abból a reprezentatív kutatásból, melyet a Bell Research készített az Intel megbízásából a 20-40 év közötti magyar internetezők körében.

Lassan három éve annak, hogy az Intel megalkotta az Ultrabook fogalmát, amely könnyű, vékony ám hosszú üzemidővel és kiváló minőségű képernyővel rendelkező hordozható számítógépeket jelent. Az Ultrabook-ok mellett nem sokkal később megjelentek a 2 az 1-ben készülékek is, amelyek minden szempontból megkönnyítik mindennapi életünket, hiszen kedvünk szerint akár táblagépek, akár notebookok lehetnek. Mennyivel egyszerűbb az élet úgy, hogy ha kell, pikk-pakk csatlakoztathatunk egy billentyűzetet a táblagépünkhöz, és teljes értékű számítógépet kapunk, amelyen könnyedén megválaszolhatjuk az e-mailjeinket, szerkeszthetjük a dokumentumainkat vagy jegyzetelhetünk.

Az átalakíthatóság bizonyítottan is népszerű a nők körében: az Intel internetező hölgyek körében végzett felmérése szerint a többségünk, 80 százalékunk vásárolna átalakítható digitális eszközt, mi több, a nőknek a 2 az 1-ben készülékek nyolcszor vonzóbbak, mint a férfiaknak, akik szívesen választanának akár egy asztali számítógépet. Párjaink ugyanis előszeretettel ülnek le számítógépes játékaik elé egy-egy pályát teljesíteni, amelyhez kényelmesebb és praktikusabb megoldás lehet egy asztali masina. Egy jól, többféle ételhelyzetben használható gépért még fizetni is hajlandóak vagyunk: legtöbbünk (81°%) akár 12 ezer forinttal többet is kifizetne egy átalakítható készülékért.

Széles körben elterjedt tévhit, hogy a nők csak a külsőségekre hajtanak, ha számítástechnikai eszközökről van szó. Nem a szín és a dizájn, hanem a teljesítmény az, ami bennünket, nőket a legjobban érdekel, amikor betérünk egy számítógép üzletbe. A legtöbbünket tehát nem arra kíváncsi, hogy mennyire rózsaszín egy gép, hanem az, hogy mit tudunk vele megcsinálni: elég könnyű-e ahhoz, hogy bárhova el tudjuk cipelni a lakásban, vagy a munkahelytől az óvodáig, iskoláig, ugyanakkor elég takarékos-e ahhoz, hogy hosszú ideig kibírja töltő nélkül.

Ha számszerűsíteni szeretnénk a fenti szempontokat, a teljesítmény a maximális 10-ből 9,2 pontot kapott, ezt követte a processzor 9 ponttal, majd pedig az ár 8,9-el. A további sorrend az üzemidő (8,3), a funkcionalitás (8), a dizájn (5,6), az érintésvezérlés (5,4) és a szín (4,8) voltak. A nők harmada szerint az is fontos, hogy a számítógépünk valamilyen módon tükrözze egyéniségünket, gondoljunk csak a notebook kiegészítőkre: sokkal csinosabbak, sikkesebbek lehetünk, ha valamilyen kifejezetten dizájnos, egyedi notebook táskában hordozzuk digitális kedvencünket. Attól még, hogy nők vagyunk, nem áldozzuk fel a praktikumot a divat oltárán: az eszköz, amit használunk, legyen könnyű, vékony és lehetőleg hosszú ideig bírja töltés nélkül. Persze az sosem baj, ha a gépet rejtő táskánk nem egy unalmas szürkeség, hanem egy olyan divatos alkotás, amely feldobja a szettünket!

Az erősebbik nem feltételezése szerint a nők szín alapján választanak készüléket maguknak, ám a nők mindössze kis hányada dönt ez alapján, hiszen saját egyéniségüket sokkal inkább dizájnos tokokkal, kiegészítőkkel fejezik ki. Gondoljunk csak bele, ezeket akár hetente, havonta is váltogathatjuk, attól függően, mit enged meg a pénztárcánk. Az azonban, aki szín alapján választ, igazán csajos rózsaszín, vagy fehér notebook-ot vásárol.

Ez is érdekelhet

Kate Middleton is olyan, mint te! Zoom meetinghez Zara blézer

Kate Middleton is olyan, mint te! Zoom meetinghez Zara blézer

G-Életstílus

Munkahelyi zaklatás: te is áldozat vagy?

Munkahelyi zaklatás: te is áldozat vagy?

Divathírek

Emlékszel még, milyen volt Katalin hercegné átlagos lányként?

Emlékszel még, milyen volt Katalin hercegné átlagos lányként?