Téged is sztereotipizál a társadalom azért, mert nő vagy. Neked is eleged van ebből?

2022. június 26.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Túlságosan érzelmes, túlságosan főnökösködő és túl gyenge – ezekkel a jelzőkkel bélyegzik meg a nőket. Az AVON kiáll a bennünket érintő sztereotípiák ellen, és ez példamutató. Mindannyiunknak ki kell állnunk magunkért és egymásért, mert ez szűkíti a lehetőségeinket, torzítja a megítélésünket és így sokkal kevesebb lehetőséget kapunk.

Kérd ki magadnak illedelmesen a sztereotípiákat, és jelezd, hogy a munkád minőségének semmi köze nincs ahhoz, hogy milyen nemű vagy!
Kérd ki magadnak illedelmesen a sztereotípiákat, és jelezd, hogy a munkád minőségének semmi köze nincs ahhoz, hogy milyen nemű vagy!
Fotó: Getty Images

A leggyakoribb sztereotípiák szerint, a női cégtulajdonosok a férfiakhoz képest sokkal érzelmesebbek, főnökösködőbbek és gyengébbek.

A nők közel fele (45%) egyetért azzal, hogy az üzleti életben kevésbé elfogadott kudarcot vallaniuk, mint férfi társaiknak.

Az AVON támogatja mindazon nőket, akik vállalkozást indítanak és a saját feltételeik szerint vezetik üzletüket. A női egyenjogúságért folytatott töretlen harc ellenére, az üzleti életben napjainkban is komoly problémát jelent a nők megkülönböztetése, derül ki az AVON legújabb kutatásából. Ennek eredményeiben megmutatkozik, hogy a nők férfi társaikhoz képest még mindig sztereotípiákkal szembesülnek, és nap, mint nap olyan jelzőkkel illetik őket, miszerint túl érzelmesek (44%), főnökösködők (33%), gyengék (28%) vagy férfiasak (28%). Az AVON a nők vállalataként hosszú évek óta küzd a nőket érő megkülönböztetés ellen, és támogat minden nőt, aki helytáll az üzleti élet bármely területén.

A beautyvállalat nyolc országban, köztük az Egyesült Királyságban, Lengyelországban és a Fülöp-szigeteken, 8000 nő bevonásával végzett kutatása szerint a megkérdezett nők közel fele (45%) úgy véli, hogy az üzleti életben kevésbé elfogadott kudarcot vallaniuk, mint férfi társaiknak. A nők több mint egyharmada (38%) számára a kudarctól való félelem az egyik legnagyobb akadálya annak, hogy saját vállalkozásba kezdjenek, amelyet az önbizalomhiány követ (34%). Emellett ötből ketten (42%) úgy érzik, hogy nőként a munkahelyi kudarcok mélyebben sújtják önbizalmukat, mint férfi társaikét.

Annak ellenére, hogy a kudarctól való félelem és az önbizalomhiány nagymértékben negatív irányba befolyásolja vállalkozókedvüket, az AVON kutatásából kiderül, hogy a nők több mint kétharmada (67%) úgy véli, hogy a kudarc elengedhetetlen velejárója a sikernek, és közel háromötödük (59%) egyetért azzal, hogy az elszenvedett kudarc emberibbé teszi és közelebb hozza egymáshoz a vezetőket és beosztottjaikat. A már saját vállalkozással rendelkező nők körében a legfontosabb terület, ahol úgy érzik, kudarcot vallottak, a munka és a magánélet megfelelő egyensúlyának megteremtése (42%).

Nem kevés támadás ért eddigi karrierem során. Hol az volt a gond, hogy milyen anya az olyan, aki ilyen korán visszamegy dolgozni, hol az, hogy túl emberi vagyok, sokkal keményebben kellene irányítanom, hol pedig az, hogy biztosan nem a képességeim alapján lettem ilyen fiatalon vezető. Sokszor próbáltam ezeket a bántásokat megválaszolni, harcolni ellenük, hiszen mélyen bántottak, legbelül kérdőjelezték meg azt, aki vagyok. Nő vagyok, feleség vagyok, fiatal vezető vagyok, négygyerekes édesanya vagyok. Hiszek abban, hogy az, hogy a magánéletben ki vagyok, hogy honnan hova jutottam, az alapvetően meghatározza azt, milyen vezető vagyok” – nyilatkozta Kósa Anita, az AVON Magyarország szóvivője a téma kapcsán, akit 2021-ben az Év fiatal női vezetőjévé választottak.

Érdekes, hogy a nemi megkülönböztetésen alapú üzleti kifejezések, mint például a " boss babe” és a „She-EO" világszerte polarizálódnak. Az Egyesült Királyságban a nők több mint egynegyede (26%) érzi úgy, hogy lekezelően használják ezeket a kifejezéseket, hasonlóan az olasz nők közel kétötödéhez (39%), akik szerint ezek a kifejezések szükségtelen nemi megkülönböztetést jelentenek. Ezekkel szemben a Fülöp-szigeteki nők több, mint fele (52%) azt állítja, hogy inspirálónak érzi ezeket a kifejezéseket, a lengyel válaszadók 34%-a pedig azt mondja, hogy ezek bátorítják őket a vezetésre. Ezen adatok jól mutatják a nyelvi és kulturális különbségek és attitűdök tiszteletben tartásának fontosságát.

A Censuswide által végzett kutatás 2022. március 2. és 2022. március 15. között az Egyesült Királyságban, Olaszországban, Oroszországban, a Fülöp-szigeteken, Törökországban, Lengyelországban, Oroszországban és Dél-Afrikában 8041 nő megkérdezésével készült (köztük piaconként legalább 100 olyan, aki saját vállalkozást indított).

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Egy médiatudós szerint már nem működik a Jurassic Park varázsa

Egy médiatudós szerint már nem működik a Jurassic Park varázsa

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Felejthetetlen kalandok és hűsítő élmények Ausztria legnagyobb vidámparkjában (x)

Felejthetetlen kalandok és hűsítő élmények Ausztria legnagyobb vidámparkjában (x)

Az internet nem játék, légy felelős szülő az online térben is! (x)

Az internet nem játék, légy felelős szülő az online térben is! (x)

Felkészültél arra, ha a mesterséges intelligencia szlengben válaszol? Derítsd ki ezzel a teszttel! (x)

Felkészültél arra, ha a mesterséges intelligencia szlengben válaszol? Derítsd ki ezzel a teszttel! (x)

Online ismerkedés kisokos: mutatjuk a randi appok legnagyobb buktatóit (x)

Online ismerkedés kisokos: mutatjuk a randi appok legnagyobb buktatóit (x)