Mi Csipkerózsika álma?

2021.március.19.

Hogy végre jól kialudhassa magát. Ha későn kelő típus vagy, a sötét, téli napok valószínűleg még jobban veszélyeztetik a lelki békédet. Összeszedtünk pár tippet, hogy könnyedén kipattanhass az ágyból a herceg csókja nélkül is.

Mi Csipkerózsika álma?
Fotó: Getty Images

Még nyolc óra alvás után is szerencsételnnek érzed magad, hogy fel kell kelned? Minden reggel öt percig azt fontolgatod, hogy felmondasz, abbahagyod az iskolát és déli országba költözöl? A reggeli rutinodnak bizony nagy szerepe lehet ebben. Felejtsd el a "szundi" gombot az ébresztődön, és próbáld ki ezeket a trükköket!

Mielőtt lefekszel...

1. Egyeztesd az óráidat!

A biológiai órád 90 perces ciklusokkal működik. Négy vagy öt ilyen ciklus szükséges ahhoz, hogy kipihend magad. Ha mondjuk 7 órakor kell felébredned, akkor innentől kezdve kell visszaszámolnod négyszer, vagy ötször 90 percet. Ennél azonban sokkal kényelmesebb, ha az okostelefonodat hívod segítségül. Androidra már letölthető a Sleep as Androis applikáció, mely tulajdonképpen egy ébresztő óra alvásciklus-figyelővel, mely gyengéden ébreszt fel a könnyű alvási ciklusban. Alvási naplót is vezet és ha magad mellé teszed az ágyba (természetesen lehallkítva a telefon csöngését, nehogy egy telefonáló rondítson bele a tökéletes felkelésbe), figyeli a légzésedet, a mocorgásodat és az ideális pillanatban kelt fel, amikor biztosan nem vágod a falhoz dühödben. Iphone-on a Smart Alarm Clock ugyanezen az elven működik. Mindkettő ingyenesen letölthető reggeli segédeszköz.

2. Időzítsd jól a forró fürdőt!

Körülbelül este 10 óra körül a testhőmérsékletünk természetesen lecsökken, hiszen a szervezetünk érzékeli a sötétséget és az agyunk elkezdi termelni az alváshormont, a melatonint. Ha 90 perccel azelőtt, hogy ágyba bújnál, veszel egy forró fürdőt, a tested fürdő utáni lehülése éppen olyan lesz, mint ez a természetes folyamat. Ez segít az ellazulásban.

3. Ne pörögj!

Ha lehet, inkább reggelre időzítsd a futást és a konditermet. Ha erre nincs módod, akkor figyelj arra, hogy legalább két órával a tervezett lefekvés előtt hagyd abba a sportolást. Ritka dolog, hogy lebeszélünk a mozgásról, de ha gondjaid vannak a reggeli felkeléssel, az attól is lehet, hogy felpöörögve kerülsz ágyba és emiatt sokáig forgolódsz.

Amikor felkelsz...

1. Felejtsd el a szundi üzemmódot!

A legrosszabb, amit tehetsz magaddal, hogy 10-15 percek miatt nyomkodod az ébresztőórát, vagy a telefonodat. Ez egy már régen elavult, káros módszer. Az történik ugyanis, hogy visszaalszol, újra elindítva egy 90 perces ciklust, aminek 10-15 perc múlva véget vet az újabb ébresztő. Ez egyenes út ahhoz, hogy úgy szállj ki az ágyból, mint akit agyonvertek.

2. Jó reggelt! Mit iszol?

Alvás közben kissé dehidratálódik a szervezeted és a vércukrod is alaposan lecsökken. Ilyenkor nyugodtan tegyél a teádba egy kis mézet, vagy cukrot, ez segít, hogy gyorsan magadhoz térj. A narancslé is tökéletes ébresztő, mert gyorsan felszívódó szénhidrátokat tartalmaz, ami kevesebb, mint 10 perc alatt rendbe tesz.

3. A vas kivasalja az arcod!

Egyél sok húst és vastartalmú zöldséget, mert nagyon sok nő tudtán kívül is rejtett vashiánnyal küzd és ez bizony okozhat alvászavarokat. Akár százszor is felébredhetsz három-négy másodpercre egy éjszaka folyamán anélkül, hogy ez tudatosulna benned. Ez aztán szépen lassan kimeríti majd a szervezetedet és önmagad árnyékává válhatsz. A varázszsavak: spenót, brokkoli és vörös húsok. Ha gyanús, hogy vashiánnyal küzdesz, irány a vérvétel! Pár hónap alatt megszabadulhatsz tőle, ha követed az orvosod utasításait.

Ez is érdekelhet

Ez a csillagjegyednek megfelelő énidő

Ez a csillagjegyednek megfelelő énidő

GLAMOUR Horoszkóp

Napi horoszkóp: Ma óvatosságra van szükséged - szeptember 24.

Napi horoszkóp: Ma óvatosságra van szükséged - szeptember 24.

Monitor

Enyedi Ildikó egy igazi klasszikussal tért vissza: A feleségem története díszbemutatóján jártunk

Enyedi Ildikó egy igazi klasszikussal tért vissza: A feleségem története díszbemutatóján jártunk