Élménybeszámoló Krétáról: minden, amit tudnod kell, mielőtt Görögországba utazol

2021.június.11.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Számodra mit jelent az utazás? Milyen érzések kerítenek a hatalmukba, ha kimondod ezt a szót? Számomra az utazás mindig egy valóra vált álmot, a felfedezés szabadságát jelentette. Euforikus élményeket éltem át egészen kiskoromtól kezdőden már csupán attól, ha egy meseszép képeslapot vettem a kezembe. Tudtam, hogy nagy szerelem van alakulóban. Görögország és köztem bizony egy visszavonhatatlan, erős szerelmi szál jött létre.

Fotó: Shutterstock

Egy őszi napon változott meg minden, amikor éppen tipikus közönyömmel ültem le az általános iskolai padomba. A tanárunk az ókori Görögországról beszélt, azon belül pedig a Krétai kultúráról és egy izgalmas szerelmi történetről. Ahogyan hallgattam a Minótaurosz vad mítoszát, úgy éreztem, hogy az egész tanterem átalakul. Az unalmas, sárgára festett, oktató anyagokkal tele ragasztott falak a Nap által perzselő, bíbor színű oszlopokká váltak, a körülöttem lévő diákok pedig eltűntek.

Halovány, történelmi árnyakkal teli csarnokban egy bikafejű teremtény sejlett fel a Knósszoszi palota félhomályában. Én pedig ámulatba estem. Az egész történet Ariadnéról, a bikafejű szörnyetegről és Thészeuszról annyira magával ragadott, hogy amikor a tanár felszólított egy kérdésre, csak ültem ott bárgyú mosollyal az arcomon.

Talán ekkor jött el az a nagy pillanat az életemben, amikor először fogadtam meg magamnak valamit. Ezen a napon ugyanis ígéretet tettem, hogy bármerre is sodorjon az élet, egyszer mindenképpen el fogok látogatni Görögországba. Az álmok pár év múlva még merészebb fordulatot vettek, én ugyanis már nem elégedtem meg „csak” Görögországgal, nekem Krétára volt szükségem. Szomjaztam a kultúrára, a rég hallott mítosz káprázatos világára és arra, hogy megtapasztalhassam mindazt, amit 13 évesen a történelem könyveimben olvastam, még sok-sok évvel ezelőtt.

Hellenisztikus csodák egy évtizeddel később

A szerelembe esés mindig gyors, nagyon heves és elképesztően vérpezsdítő folyamat. Görögországgal sem történt másként. A sok csodálatos és izgalmas sziget, ahol már nyaralásaim során jártam, mindig megnyugtató hatással voltak rám. Amióta csak repülőre ülhettem, szerelmes vagyok a szigetek világába.

Megnyugtat a sós tengervíz illata, a lágy szellő és a mediterrán éghajlat édes elegye. A végső elgyengülés pedig: azok a gyönyörű és utánozhatatlan naplementék, amelyek a tenger alá buknak. Hogyha azt írom, hogy nagyon régóta szerettem volna már eljutni Görögországba, az talán nem is fejezi ki valósághűen az érzéseimet, amelyek ehhez az országhoz és a csodálatos szigetvilágához fűznek. Egészen pontosan megszámlálhatatlan mennyiségű történelem órára és egy évtizednyi várakozásra datálódik vissza ez a rajongás.

Extra tippek és hasznos tudnivalók a krétai nyaralásodhoz:

Amikor a hófehér felhőtenger eltűnt a repülőgépünk alól, akkor már éreztem, hogy hevesen ver a szívem. Elég volt egy pillantás ki az ablakomon, és máris láthattam Kréta hatalmas, izgalmakkal teli szigetét.

Hogyan jutok el Krétára a legkedvezőbben?

Ha már repülés, akkor pár tippet szeretnék először megosztani veletek. Budapestről és Bécsből is indulnak közvetlen járatok Krétára, az év minden időszakában. Mi Bécsből indultunk, mert a repjegy Budapestről sokkal drágábban jött volna ki, még elsőbbségi beszállással is! Bécsbe autóval mentünk és megszálltunk egy éjszakára. A meglepő tény pedig: még így is olcsóbban jött ki, mintha otthonról indultunk volna. Tehát, ha szeretnétek az utazáson spórolni egy keveset, akkor mindenképpen ajánlom, hogy hasonlítsátok össze a jegyárakat, és ha kedvezőbbnek látszik, akkor Bécsből induljatok.

Ne csak megszállj, relaxálj!

A szállás kérdése az egyik, ha nem a legfontosabb dolog egy utazás megszervezése során. Hiszen itt nem csak álomra hajtjuk a fejünket egy fárasztó nap után, de napközben akár visszatérhetünk feltöltődni, relaxálni egy kicsit, ha éppen úgy tartja kedvünk. Éppen ezért sose vegyétek fél vállról a szálláskeresést! Mi két szállást foglaltunk az egy hetes nyaralásunkra, a nagy távolságok miatt. Először a sziget nyugati részén, Chaniában szálltunk meg, egy nagyon édes kis apartman szállodában, a parttól mindössze 400 méterre. A második szállásunk a fővárosban, Heraklionban volt. Ez nem apartman szálló volt, hanem egy elegáns kis szálloda a parthoz közel. Nagyon kedves fogadtatásban volt részünk, segítettek mindenben és igazán vendégszeretőnek ismertem meg összességében a görögöket ez alatt az egy hét alatt.

Fotó: Shutterstock

Bérelj autót, fedezd fel az egész szigetet!

Kréta nemcsak lenyűgöző és gazdag a természeti, illetve történelmi csodákban, de hihetetlenül hatalmas és lehetetlen bejárni minden egyes zegét- zugát. Éppen ezért a legmegfelelőbb döntés autót bérelni az ott tartózkodásunk teljes időszakára. Kedvező árakon hirdetik a legtöbb autót, a többségük szinte vadonatúj, alig használt. Érdemes az átvételkor lefotózni az átvett autót, eredeti állapotában, hogy később, ha probléma akadna, tudjátok bizonyítani, hogy ti okoztátok –e az adott kárt!!

Krétán a legtöbb strandot, illetve a legszebb természeti csodákat gyalog szerrel lehetetlen lenne megközelíteni, egyrészt a hatalmas távolságok és az idő szűke miatt. Érdemes még az utazásunk előtt egy kis listát készítenünk arról, hogy mely látnivalókat szeretnénk mindenképpen megnézni, illetve egy kis térképen bejelölni őket. Higgyétek el, így sokkal könnyebb lesz tervezni és átlátni mindent, és megszervezni a napi programokat.

A szeretet éhes, kóbor állatkák védelmében

Számomra az egyetlen szomorú, kissé szívfacsaró momentum az volt, amikor megláttam, hogy mennyi kóbor állatka vándorol Kréta szigetén. A szigeten a legtöbb állattal sajnos nem foglalkoznak, úgymond fogyó eszközként tekintenek rájuk. Rengeteg cica és kutya sétál gazdátlanul az utcákon, táplálék és ivóvíz nélkül. A második szállásunkon (Hotel Georgia-Heraklion), Heraklionban a reggelinél láttam meg egy körülbelül 2 éves cicát, aki a szállodánál volt állandó „vendég”.

Mint ahogyan a recepciós hölgytől megtudtam, a neve George és már egy ideje mindig náluk téblábolt. Szegényke nem tudott enni, hiába dobáltak neki a vendégek a reggelijükből. A nyaralásunk után sikerült különböző facebookos, kóbor állatmentő csoportoknak írni és végül jó vége lett a történetnek: sikerült a cicust a helyi állatmentőknek elvinniük orvoshoz és azóta is hetente ellenőrzik és szinten tartják az állapotát a szállodánál. Sajnos sok állat FIV vírusban vagy más betegségekben szenved és emiatt képtelenek rendes életet élni. Ha időben segítünk, akkor esélyük van egy jobb életre.

Remélem, hogyha Ti is ellátogattok Krétára és bajba jutott állattal találkoztok, akkor segítetek rajta! Ne feledjük: Attól még, mert nyaralunk, emberek maradunk ugyanúgy!

Extra tipp: Amennyiben szeretnél gyönyörű tengerparti szállást foglalni Kréta fővárosában, tegyél egy próbát a fent említett szállodával! Ha pedig találkozol George-al, kínáld meg valami finom falattal és add át neki üdvözletemet! :)

Ahová mindenképpen látogass el, ha Krétán jársz!

Most pedig nézzük a legszebb és legizgalmasabb helyszíneket, amelyeket bátor szívvel ajánlok nektek.

Amazonas Park- egy hely, ahol örökké gyerek maradhatsz

Sokan ismerjük a „lifetime experience”, avagy az „életre szóló élmény” kifejezést. Ezzel az egy szóval lehetne valóban tökéletesen jellemezni az Amazonas Park állat kertjét, ahol nem csupán egzotikus papagájokat és kígyókat, vagy színes, trópusi pillangókat csodálhatunk meg. A gyönyörű hegyek által közrefogott parkba belépve hatalmas területen hódolhatunk a makik iránti rajongásunknak. A legfőbb attrakció ezen a helyen a gyűrűs farkú majmok és a makákók etetése. Test közelből etethetjük meg az édes kis gyűrűs farkú majmokat, átélhetjük, ahogyan ránk ugranak, mászkálnak rajtunk és közben mohón falják a kezünkben lévő gyümölcsöket. A makákókat popcornnal kínálhatjuk meg, természetesen csakis zacskóból. Ne lepődjünk meg, hogyha egy makákó kitépi a kezünkből a zacskót. Ha ügyesek vagyunk, még lőhetünk pár szelfit is velük. Mindeközben teljes biztonságban érezhetjük magunkat, hiszen profi állat idomárok vigyáznak ránk az etetés teljes hossza alatt.

Diktaion: ahol Zeusz megszületett

Hódolva a mítoszoknak a következő csodálatos célpontunk a Lasithi fennsík felett 1025 méter magasan található Diktaion cseppkő barlang. A monda szerint itt született a görögök fő istene, Zeusz. Misztikus félhomály uralkodik a csodálatos cseppkövek birodalmában. Sokan kívánnak a barlangban, abban reménykedve, hogy a főisten segíti álmuk valóra válását.

Elafonissi Island és Bálos – a rózsaszín homok és a lagúnák egyvelege

Elafonissi és Bálos csodálatos természeti képződménye a sziget nyugati részén helyezkedik el. Érdemes mindkét helyszínre 1-1 napot rá szánni a sok utazás és strandolás miatt. Elafonissi gyönyörű, rózsaszín homokos tengerpartján a tenger különböző árnyalatait, hőmérsékletét és hullámait fedezhetjük fel. Kis lagúnák találkozása, a meleg és hideg tengervíz lágyan fodrozódó hullámai vagy éppen dühösen tajtékzó csapásai kápráztatják el az idelátogatókat.

Bálosban a lélegzetállító kilátás a lagúna világára és a trópusokat idéző napernyők fergetege fogad minket. Pancsolhatunk a lagúna forró tenger vizében, ejtőzhetünk a gyönyörű partszakaszon vagy éppen úszhatunk egy nagyot a mélyebb vízben is. Bálos hegyek között fekvő megközelítése kissé bonyolultnak tűnhet elsőre, de mindenképpen megéri a látványért!

Egyél egy jót!- íme Kréta legfantasztikusabb éttermei

Heraklion:

1. Cooking with love- nagyon görög, nagyon mediterrán és egészséges ételeket kínáló étterem

2. Erganos- Tengeri herkentyűk minden mennyiségben! Még Spongya Bob és Rák uram is megirigyelné ezt a helyet!

3. Kazoual Cafe and Restaurant- Pizzák, pasták, mediterrán ínyencségek és autentikus görög finomságok lelőhelye

Agios Nikolaos:

1. Archontiko- meseszép, azúrkék víztükör, káprázatos kilátás és finom falatok

2. Blue Sea Restaurant- igazi romantikus hangulatú kis tengerparti étterem, tele görög bájjal és egy csipet izgalommal!

3. Karnagio- ízletes ételek, amelyek szinte megszólalnak a szánkban! Elvitelre is van lehetőség!

Chania:

1. Serenissima Restaurant- a görög fine dining mennyországa

2. Theodosi Restaurant- helyi jellegzetességek és ínyenc lakomák színhelye

3. Valentino Pasta and Grill- a tészták és pizzák szerelmeseinek kötelező!

Ahol egy évtizede az álom kezdődött: Knósszosz

Nem is fejezhetném be méltóbban az utazási ajánlómat, mint Knósszosz híres palotájával. Mérhetetlenül boldog vagyok, hogy eljuthattam Krétára és legfőképpen Knósszoszba. A saját szememmel teljes valójában tekinthettem meg ezt a pompás „labirintus világot”. Knósszosz teljesen más élőben, mint a képeken. Szövevényes, kiszámíthatatlan útvesztők és gyönyörű építészeti maradványok, falfestmények összessége.

A fáradt, életunt és közönyös szemnek kopár ez a táj, de a görög mondavilág és a szépség iránt elkötelezettek szemének Knósszosz maga a Paradicsom!

Kellemes nyaralást és élménydús hónapokat kívánok minden világjárónak!

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

6 dolog, ami segít pozitívnak maradni kerekesszékesként

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Baj, ha össze-vissza menstruálsz? (x)

Gondok vannak a hálószobában? Akkor ezekre érdemes odafigyelni (x)

Készülj fel a strandszezonra! Jövünk a leszuperebb alakformálási tippekkel (x)

A Dolce&Gabbana új illatpárosából árad a magabiztosság- Fedezd fel Te is! (x)