Egy skorpiót találtunk reggel a sátrunkban - utazás Jordániába

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Amikor Európán kívülre utazik az ember, egészen másképp készül fel, mint amikor a kontinensen marad. Sokan ilyenkor biztonságosabbnak tartják lefoglalni az utazást egy irodán keresztül, azonban én az a típus vagyok, aki szereti maga a kezébe venni a dolgokat. Így szerveztem meg egy jordániai utat, amelyen kilencen vettünk részt 2019 októberében.

Fotó: Shutterstock

Bár már jártam Európán kívül, itt, Közel-Keleten ért a legnagyobb kultúrsokk. Ha valaki megkérdezné tőlem, hogy érdemes-e ide utazni, annak biztosan azt mondom, hogy ,,Igen, de én még egyszer nem mennék vissza.” Ezzel azonban senkinek a kedvét nem szeretném elvenni, ugyanis gyönyörű országról beszélünk, és nagyon hálás vagyok, hogy eljuthattam ide.

Izgalmak már az út elején

A RyanAir közvetlen járatot biztosít Budapest – Amman útvonalon, így viszonylag olcsón eljuthatunk Jordániába. Mi húszezer forintért vásároltuk a retúrjegyeket, ami kedvezőnek számít októberben, a három és fél órás út pedig fapados járattal is kényelmes.

A fővárosi Queen Alia nemzetközi repülőtérről két bérelt kocsival vágtunk neki az ötnapos utunknak. Úgy terveztük, hogy ezalatt az idő alatt bejárjunk az országot az Amman - Holt -tenger – Petra – Akaba útvonalon. Az első percekben krimiszerű fordulatot vett az út, a kis falvakban ugyanis nem örültek a turistáknak - volt, ahol kővel is megdobálták az autót, ráütöttek a kocsinkra vagy utánunk futottak -, de a holt-tengeri Ramada Resortban már tökéletesen biztonságban éreztük magunkat. A szállás pár száz méterre volt a Földünk legmélyebb szárazföldi pontjától, ahova egy kisbusszal vittek le minket. A holt-tengeri fürdőzést semmiképpen sem szabad kihagyni, kivételes élményt nyújt, és a tenger iszapja a bőrrel is csodákat tesz. Arra érdemes figyelni azonban, hogy ne tartózkodjunk túl sokáig a vízben, és utána mindenképpen tusoljunk le.

Petra

Petra egy romváros, amely nyolcszáz történelmi emlékével az ország egyik kiemelt turistalátványossága. Hogy elkerüljük a nagy tömeget, már a második nap hajnalán elindultunk, de még így is sok turistával találkoztunk. Lehet választani idegenvezetést is, mi a saját tempónkban jártuk végig a túrát, számunkra így kényelmesebb volt. Egy elég fárasztó útvonalon kell végigmenni, de nagyon megéri, mert Petra tényleg gyönyörű, és egészen különleges érzés sétálni a többezer éves romok között. A város már csak azért is érdekes, máig nem lehet pontosan tudni, hogyan és milyen eszközökkel építették a hatalmas, kőbe vésett templomokat.

Rum vádi

Egész Petrát be lehet járni fél nap alatt, így miután egy helyi étteremben ebédeltünk, folytattuk utunkat, ezúttal Rum vádiba.

Az arab vádi szó aszóvölgyet, azaz kiszáradt folyómedret jelent. A Rum vádi Jordánia délnyugati részén fekszik, az UNESCO természeti és kulturális világörökség része, és ma már a turisták által az egyik leglátogatottabb terület az országban. Az utóbbi nem is meglepő, hiszen elképesztő élményt nyújt a hely: egy elsivatagosodott terület, ahol a káprázatos vörös homok mellett csupán hatalmas sziklák és néhány sivatagban élő növény látható. Kis sátrakban szállhatunk meg a sivatag közepén, ahol se wifi, se térerő. Este más turistákhoz csatlakoztunk, akik a szervezőkkel együtt hangulatos tábortűznél zenéltek, táncoltak, énekeltek – mindezt a sivatag kellős közepén, távol mindentől, vaksötétben.

Reggel korán felkeltünk, hogy megnézzük a naplementét, ám egész este esett az eső, így a felhőktől semmit sem lehetett látni. Végül azért sétáltunk egy kicsit hajnali hatkor, ami életünk egyik legjobb élménye volt. Mezítláb a homokban, ahol nincs senki, nem lát senki, nem hall senki. Amennyire tudat alatt ijesztő volt ez, épp annyira egyedülálló, a gyönyörű tájakról nem is beszélve. Szinte olyan volt az egész mint egy festmény, annyi különbséggel, hogy bármerre néztünk mást láttunk. Visszagyalogoltunk a táborba, és elmentünk reggelizni.

Reggeli után, amikor visszatértünk a sátrunkhoz, olyan dolog történt amire egyáltalán nem számítottam. Ahogyan pakoltam a táskámban és felnéztem a sátor falára, szemmagasságban egy skorpió ,,csücsült”. Kicsit azért megijedtünk, ugyanis fogalmunk sem volt, hogy mikor jöhetett be a sátrunkba. Lehetséges, hogy velünk éjszakázott?!

Akaba
Fotó: Shutterstock

Miután túltettünk magunkat az ijedtségen, és a táboroztatók kihozták sátrunkból a skorpiót, visszatértünk egy jeeppel a faluba. Az út gyönyörű volt, a jeep tetején ülve csodálhattuk a tájat, amíg végiggurultunk a sivatagon. A búcsú után továbbindultunk Akabába. A Vörös-tenger partján fekvő üdülőváros tulajdonképpen pont olyan, mint egy török nyaralóhely. Folyamatos dudaszó hallatszik, a közlekedés kaotikus és bazársorok tömkelege fogadja az odaérkező turistákat. A tenger gyönyörű vize miatt is utaznak oda sokan, a búvárok számára is az egyik legjobb úti cél. Mi is főként a könnyűbúvárkodás miatt választottuk ezt a várost.

A partszakasz sajnos eléggé koszos, és bár negyven fok volt, nem szívesen feküdt az ember a strandon. Szerencsére a szállodánkhoz tartozott egy medence, ahol lehetett fürdőzni. Mivel másfél napunk volt itt, így körülbelül a felét strandolással töltöttük, a másik felében pedig a városban mászkáltunk. Nagyon szerettük minden percét. A bazárokban szinte bármit találsz, mi a különleges teákért és fűszerekért rajongtunk. Az ötödik nap délelőttjén még strandoltunk kicsit, aztán élményekkel telve elindultunk a repülőtérre.

Tudnivalók

- Az ország hivatalos pénzneme a jordán dinár, amiből egy körülbelül 410 forintnak felel meg. Magyarországon nem nagyon van lehetőség váltani, ezért eurót érdemes kivinni, majd ott elintézni a váltást.

- Az európai gyomornak kissé idegen lehet az ottani koszt, éppen emiatt csak és kizárólag olyan étteremben egyetek, amelyeknek jó az értékelése, és turisták is véleményezték.

- Csapvizet tilos fogyasztani, fogmosáshoz is palackozott ásványvizet használjatok!

- Sok helyen megpróbálhatnak átverni titeket, figyeljetek oda, hogy mi mennyibe kerül – érdemes már előtte utánajárni a dolgoknak, hogy ne fussatok bele ilyenekbe.

- Mindenhol lehet alkudni. Sok boltban nincsenek árazva a termékek, az eladó csak rámond valamit. Ilyenkor nyugodtan mondjatok egy alacsonyabb árat.

- Az országba való belépés vízumköteles, azonban ki lehet váltani a Jordan Pass nevű papírral, amely tartalmazza a belépőt Petrába, és magába foglalja a vízumot is – és sokkal olcsóbb mint a kettő külön-külön.

- A kocsival való közlekedés nagy előnye, hogy amennyiben egy szép táj mellett mész el (amelyből nagyon-nagyon sok van), a legtöbb esetben meg tudsz állni pár fotóra.

- A bevásárlóközpontokban, de sok szállodában is átnézik a táskáinkat, és átvilágítanak minket. Van, ahol még a kocsi alját is átvizsgálják.

- Jóval drágább kint minden, mint nálunk, ezzel sajnos mindenhol számolni kell.

- A beutazáshoz jelenleg egy 72 óránál nem régebbi negatív teszt szükséges, akkor is, ha be vagyunk oltva. Még több infó a beutazással kapcsolatban ide kattintva érhető el.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Palvin Barbara olyan mesebeli helyen járt, ahova mi is azonnal regjegyet váltanánk

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője