Exkluzív: 2 pazar húsmentes fogás Jamie Oliver új szakácskönyvéből

2020. november 10.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Alig hisszük, de az egykori pucér szakács már 20 éve az egyik legnépszerűbb és legismertebb sztárszakács a világon. Jamie Oliver azóta nem csupán egy televíziós gasztroceleb, sokkal több annál, egész birodalmat hozott létre, amely a televíziós műsorok és szakácskönyvek mellett éttermekből, saját márkás termékekből áll.

Jamie Oliver
Fotó: ©2017 Jamie Oliver Enterprises Limited; photography Sam Robinson

Jamie Oliver rengeteg embert vett rá, hogy merjenek kísérletezni a konyhában, hogy bárki képes arra, hogy otthon túlszárnyalja a félig kész ételeket. Segített megreformálni az angol közétkeztetést, amivel egész trendet indított el a világban. Persze, a sok-sok minden egyéb mellett mégiscsak a legnagyobb öröm, ha Jamie főz! Immár 16 szakácskönyve jelent meg, és idén sem maradhatott el az újabb receptgyűjtemény. A 7-féle megint bebizonyítja, hogy kevés energiával is elképesztően ízletes fogásokat lehet készíteni.

Jamie Oliver
Fotó: 2020 Jamie Oliver Enterprises Ltd. Photographer; Freddie Claire

Ezúttal Jamie Oliver fogott 18 kedvelt és népszerű hozzávalót, amelyekhez hétféle receptet is kínál ebben a könyvben. A válogatásba a következő hozzávalók kerültek: brokkoli, karfiol, avokádó, csirkemell, kolbász, lazacfilé, édesburgonya, tonhal, darált hús, tojás, rák, burgonya, kaliforniai paprika, egész csirke, fehér húsú hal, marhasteak, sertés, gomba.

Jamie Oliver: 7-féle, Park Könyvkiadó, 2020 C Jamie Oliver Enterprises Ltd (2020 7 Ways) Photography: Levon Biss

Mi most két szuper, húsmentes fogást mutatunk ízelítő gyanánt a 7-féle című új Jamie Oliver szakácskönyvből, de biztosak vagyunk benne, hogy a többi receptre is kíváncsi leszel!

SÜTŐBEN SÜLT GOMBALEVES

Kenyér, lila hagyma, fokhagyma, kakukkfű és gruyére

4 adag, 50 perc

2 fej lila hagyma - 4 gerezd fokhagyma - ½ csokor friss kakukkfű (10 g) - 300 g barna csiperkegomba - 300 g jóféle kovászos kenyér - 1 l friss zöldség- vagy csirkealaplé - 70 g Gruyère sajt

Fotó: A Park Kiadó engedélyével

Melegítsd elő a sütőt 180 °C-ra. Tisztítsd meg és kockázd apróra a lila hagymákat, majd miután eltávolítottad a héjukat, szeleteld vékonyra a fokhagymákat. Tegyél a tűzhelyre közepesen alacsony lángon egy nagy méretű öntöttvas lábost, löttyints bele 1 evőkanál olívaolajat, és szórd rá a kétféle hagymát. Csipkedd hozzájuk a kakukkfűleveleket, és keverd, pirítsd 10 percig, ami alatt felszeleteled a gombákat és 4 cm-es darabokra tépkeded a kenyeret. Szórd az összes gombát a lábosba, öntsd fel az alaplével, és forrald fel. Aztán add hozzá a kenyeret, reszeld bele a sajt nagy részét. Keverd át alaposan, majd reszeld a tetejére a maradék sajtot, és told a sütőbe 25 percre, vagy míg sötéten aranyló és nagyon sűrű lesz. Ízesítsd tökéletesre, és közvetlenül tálalás előtt csepegtesd meg extraszűz olívaolajjal. Egytálnyi kényeztetés.

KCAL: 332 kcal - Zsír: 10,7g - Tel. zsír: 4,4 g - Fehérje: 16,1 g - Szénh.: 42 g -Cukor: 6,9 g - Só: 1g - Rost: 2,9g

Jamie Oliver: 7-féle, Park Könyvkiadó, 2020 C Jamie Oliver Enterprises Ltd (2020 7 Ways) Photography: Levon Biss

LAKSA ROSTON SÜLT PADLIZSÁNNAL

Massaman curry, gyömbér, tészta, kókusztej és zúzott kesudió

6 adag, 50 perc

6 nagy méretű padlizsán (egyenként 400 g) - 6 púpozott teáskanál massaman currypaszta - 60 g mézes pörkölt kesudió - 6 szál újhagyma - 6 cm-es gyömbérdarab - 1 konzerv zsírszegény kókusztej (400 g) - 1 liter zöldség- vagy csirkealaplé - 450 g mie tészta (tojásos)

Fotó: A Park Kiadó engedélyével

Melegítsd elő a sütőt 180 °C-ra. Karikázz fel 3 padlizsánt 2 cm vastagon. Keverj össze 1-1 evőkanál olívaolajat és vörösborecetet, 1 púpozott teáskanál massaman currypasztát, sózd, borsozd. Kend át vele a padlizsánkarikák mindkét oldalát, rendezd egy rétegben egy nagy tepsire. Told a sütőbe, süsd roston 40 percig. Közben tegyél fel nagy lángra egy mély, tapadásmentes serpenyőt, süsd benne feketedésig a másik 3 padlizsánt, forgasd, míg kívül elszenesednek, belül megpuhulnak, vedd ki, de a serpenyőt hagyd a lángon. Szórd a mozsárba a kesudiókat, zúzd össze, tedd félre. Tisztítsd meg az újhagymákat, karikázd fel a fehér részeiket (tedd félre a zöldeket), dobd a mozsárba, zúzd össze a maradék currypasztával. Hámozd meg, aprítsd fel a gyömbért, szórd a mozsárba, dolgozd pasztává az egészet. Csíkozd vékonyra a hagymazöldeket, dobd egy tál hideg vízbe, hogy összekunkorodjanak.
Vágd félbe a szenesre sült padlizsánokat, kanalazd a húsukat 1 evőkanál olívaolajjal a forró serpenyőbe. Keverd bele a pasztát 2 percre, öntsd fel a kókusztejjel, az alap­lével, 1 evőkanál vörösborecettel, keverd át, forrald fel. Közben lobogva forró, sós vízben főzd ki a tésztát a csomagoláson feltüntetett utasítás szerint, szűrd le, porciózd szét a tálkáidban. Ízesítsd tökéletesre a levest, merd a tésztákra, szedd rájuk a padlizsánkarikákat. Szűrd le a hagymazöldeket, forgasd össze kevés vörösborecettel, és a kesudióval szórd a fogásra.

KCAL: 540 kcal - Zsír: 18,3 g - Tel. zsír: 5,3 g - Fehérje: 17,4 g - Szénh.: 83,7 g -Cukor: 14,9 g - Só: 1,7 g - Rost: 14,5 g

Jamie Oliver: 7-féle, Park Könyvkiadó, 2020 C Jamie Oliver Enterprises Ltd (2020 7 Ways) Photography: Levon Biss

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

7 antioxidáns étel, amiből minden egyes nap enned kellene

7 antioxidáns étel, amiből minden egyes nap enned kellene

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Így válaszd ki a tökéletes randi helyszínt – szuper ötletekkel jövünk (x)

Így válaszd ki a tökéletes randi helyszínt – szuper ötletekkel jövünk (x)

Melyik arcápolási rutin a legmegfelelőbb a Te bőrtípusodnak? Most megtudhatod (x)

Melyik arcápolási rutin a legmegfelelőbb a Te bőrtípusodnak? Most megtudhatod (x)

6 dolog, amit ha betartasz, elkerülheted az intim fertőzéseket (x)

6 dolog, amit ha betartasz, elkerülheted az intim fertőzéseket (x)

Nagyon fontos: ezt semmiképp se hagyd otthon, ha nyaralni mész (x)

Nagyon fontos: ezt semmiképp se hagyd otthon, ha nyaralni mész (x)