7 tipp a pasid szexuális vágyának növelésére

2014.október.2.

Túl fáradt a pasid a szexhez? Nincs kedve az összebújáshoz, vagy csak egyszerűen valami már nem úgy működik, ahogy eddig?

A nők sokkal komplikáltabban működnek, rengeteg hormon és érzelmi tényező befolyásolja a vágyat, de a férfiaknál a tesztoszteron játssza a fő szerepet. Ha ennek a szintje csökken, az IMS nevű betegség jelei mutatkozhatnak, mely nem csak a szexuális életre lehet befolyással, de több mellékhatással is járhat. Ilyenkor olyan gondok léphetnek fel, mint például érzelmi kilengések, motiválatlanság, agresszió, vagy személyiségzavar, de akár komolyabb függőségeket is előidézhet.

Ha a párodra ismertél, akkor ne ijedj meg, nem kell rögtön drága beavatkozásokra és mellékhatásokkal járó hormonkezelésre járni, van ugyanis néhány természetes módszer, amellyel növelhető a tesztoszteronszint, ezzel együtt a szexuális libidó is.

1. Rendszeres mozgás. Az elhízás az egyik fő okozója a tesztoszteronszint csökkenésének. Egy kutatás szerint a túlsúllyal rendelkező fiatalok szervezetében 50%-kal kevesebb tesztoszteron található, mint normál súlyú társaik esetében. Ennek az oka az lehet, hogy a zsírsejtek több olyan enzimet tartalmaznak, amelyek a tesztoszteront ösztrogénné alakítják.

2. Legalább 8 óra alvás. Nem is gondolnánk, de a nem elegendő és nem megfelelő minőségű alvás is károsan befolyásolja a tesztoszteronok számát. Egy kutatásban, ahol az alany mindössze öt órát aludt, 10-15%-kal csökkent ez a szint, tehát nem szabad lebecsülni az alvás erejét sem.

3. Mérgező anyagok elkerülése. Az intim területet külsőleg befolyásoló tényezők lehetnek a különböző tusfürdők, testápolók, borotvahabok is. Az ezekben található káros anyagok is problémát okozhatnak, ezért okos döntés lehet natúr termékeket, vagy orvosok által ajánlott készítményeket használni.

4. Stresszmentes mindennapok. A felesleges idegeskedés miatt is jelentősen csökkenhet a tesztoszteronszint, hiszen olyan enzimeket és hormonokat idéz elő, amelyek káros hatással lehetnek a tesztoszteron megfelelő termelésére. Pihenéssel, légzési gyakorlatokkal, meditációval és jógával test és lélek harmóniáját kiegyensúlyozva könnyedén meg lehet szabadulni a mindennapok fárasztó tényezőitől. Már napi 10 perc is elegendő lehet a gyakorlatokból, így a hormonrendszer is egészséges maradhat.

5. Odafigyelés a táplálkozásra. Az egészséges étkezés természetesen ebben az esetben is velejárója a folyamatnak. Egy kis odafigyeléssel megkönnyíthetjük a tesztoszteron újratermelődését. A nem megfelelő táplálkozás és a koleszterin miatt ennek szintje ugyanis szintén csökkenhet.

6. Megfelelő vitaminok. A- és E-vitaminban gazdag táplálkozás, valamint cink, szelén és ásványi anyagok is szükségesek az egészség megőrzéséhez. Ezek az anyagok felpörgetik a nemi szervek aktivitását. Fontos tehát, hogy ezeket a tápanyagok rendszeresen és a megfelelő mennyiségben kerüljenek a szervezetbe. A répa, a mandula, a napraforgómag mind tartalmazza a felsoroltakat.

7. Irány a napra! Bizonyított tény, hogy a D-vitamin is nagyban közrejátszik a tesztoszteron szint mértékéhez. Ennek hiánya már szinte népbetegségnek is hívható, pedig ennek az anyagnak a bevitele talán a legegyszerűbb, hiszen a napsütést kihasználva azonnal hozzájuthatunk. Minden nap legalább 15 perc a napsütésben segíthet, és a közérzetre is remek hatással van, igen, még télen is ugyanúgy működik.

Ez is érdekelhet

Zsuzsa megmutatja, hogyan lehet az öltözködésed sikkes és komfortos!

Zsuzsa megmutatja, hogyan lehet az öltözködésed sikkes és komfortos!

Szépséghírek

Így néz ki Jennifer Lopez smink nélkül: bemutatta a reggeli bőrápolási rutinját

Így néz ki Jennifer Lopez smink nélkül: bemutatta a reggeli bőrápolási rutinját

Sztárhírek

Timothée Chalamet is kint volt a Szigeten, vannak róla fotók!

Timothée Chalamet is kint volt a Szigeten, vannak róla fotók!