9 természetes gyógymód az allergia ellen

2021.április.25.

Elindult az allergiaszezon, és az érintettek biztosan tudják, hogy mennyire meg tudja ez keseríteni a tavaszukat és nyarukat. Összegyűjtöttünk néhány tippet, ami segíthet, hogy ne kelljen egyből gyógyszerekhez fordulnod.

1. Győződj meg róla, hogy a bélrendszered rendben van

Fotó: giphy

A bél (vagy a mikrobiom) az elsődleges mozgatórugója az immunválasz szabályozásának az emberi testben. A szezonális allergiák esetén, az immunrendszered reagál valamire, amit károsnak tart és kialakul az allergiás reakció.

Miért van valakinek allergiája, másnak meg nincs? Miért alakul ki felnőttként az allergia? Rengeteg tényező létezik, de az egyik legfontosabb az ember mikrobiomjának az állapota. Minden ember bélrendszere más, ami idővel megváltozhat. Vényköteles antibiotikumok, az alkohol, a belet irritáló ételek és a stressz is hatással lehet a bélrendszer változásaiban. Amikor egy ilyen bélrendszeri változás történik a testedben, az immunrendszered szintén megváltozik és gyakran hiperaktívvá válik, ami allergiás reakciót is kiválthat.

2. Fektess HEPA szűrős légtisztítóba

A benti levegő gyakran szennyezettebb, mint a kinti. Sok embernek nincs semmi problémája addig, amíg meg nem érkezik az allergiaszezon, de ez nem azt jelenti, hogy az év többi részében tiszta levegőt lélegzünk be. Fektess egy jó minőségű HEPA szűrős légtisztítóba, ami megszabadít azoktól a kis részecskéktől, amiket az éjszaka folyamán belélegzel és eltávolítja a lakásba bejutott pollent. A légtisztító garantált segítség az allergia elleni harcban.

3. Kerüld a magas hisztamin tartalmú ételeket

Lehetséges, hogy beveszel anti-hisztamint, hogy segítsen enyhíteni az allergiádon. Az immunrendszeredben válaszaként hisztamin szabadul fel a szervezetedben és az anti-hisztamin segít enyhíteni az allergiás reakción. A hisztaminok szintén megtalálhatók az ételekben. Szóval, ha a tested már alapból túlterhelt a pollen hisztaminjától, és még mellé magas hisztamin tartalmú ételeket is eszel, akkor súlyosbodhat a reakciód.

Gyakran ajánlatos korlátozni vagy elkerülni a magas hisztamin tartalmú ételeket ebben az időszakban. Az alábbi ételek a legproblémásabbak:

Fehérjék: tenger gyümölcsei (különösen a konzerves változatok), pácolt húsok, erjesztett tejtermékek (joghurt, kefir)

Gyümölcsök: banán, citrusfélék, ananász

Zöldségek: spenót, savanyúságok

Egyéb: érlelt sajtok, a legtöbb alkoholos ital, főleg a bor

Ha teheted ebben az időszakban mindig friss ételeket egyél, mert már a több napos ételeknek magasabb a hisztamin szintjük.

4. Limitáld az alkoholfogyasztásodat

Mint már említettük, az alkoholos italoknak elég magas a hisztamin tartalma. Az alkoholok közül is a sörben és a borban található a legtöbb hisztamin. Ezért ajánlatos kerülni az alkohol bevitelt az allergiás időszak alatt, hiszen egyfelől sokat ronthat a meglévő allergiás tünetek súlyosságán, másfelől szolgálhatnak allergiás tünetek kiváltójául.

5. Szerezz be immunerősítő termékeket

Arról már volt szó, hogy a bél milyen fontos szerepet tölt be az immunrendszer szabályozásában, de vannak olyan termékek, amik még jobban segítik ezt. Nemcsak a C-vitamin remek immunerősítő, hanem a bromelain és a quercetin is.

Fotó: giphy

Az ananászban található bromelain enzim segíti a fehérjék lebontását. Az ananászban található magas vitamin és ásványi anyagának hála emésztést segítő, méregtelenítő, gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító is.

A quercetin jótékony hatását leginkább antioxidánsként fejti ki, ami segít a stressz enyhítésében.

6. Lélegezz rendesen

A lélegzés a méregtelenítés egyik formája, ezért ha megfelelően lélegzel a nem kívánatos méreganyagok elhagyják a szervezetedet. Elsősorban a stressz miatt, de a felnőttek nagy része elfelejtette, hogy kell rendesen lélegezni.

A gyerekek alvás közben mély lélegzeteket vesznek, szinte látható ahogy a hasuk megemelkedik amikor levegőt vesznek, és elernyed amikor kifújják. Ez a helyes lélegzetvétel. Vegyél 10-15 mély levegőt elalvás előtt és te is hamar vissza fogsz szokni a mély levegővételekre.

Fotó: giphy

7. Pihenj

Ha allergiától szenvedsz, akkor a tested egy stresszes és gyulladásos állapotban van. Ha túlságosan stresszes vagy, még nagyobb gyulladás keletkezik a testedben, ami megakadályozza a gyógyulást. Kihívást jelenthet a jó időben egy kicsit lelassulni, de hidd el, hogy megéri!

Egy kis pihenés edzés helyett, filmezés bekuckózva ivás helyett, ezek mind segítenek, hogy egy kicsit feltöltődjön a tested és lehetővé teszi, hogy az immunrendszered pihenjen és a gyulladás csökkenjen,

8. Szedj megfelelő probiotikumokat

Számos szempont van, hogyan támogassuk a bél megfelelő állapotát. A probiotikum szedése segít a baktériumok megfelelő egyensúlyát megtartani a bélben. Viszont nem mindegyik probiotikum megfelelő mindenkinek. A legfontosabb, amire figyelj, ha probiotikumot választasz, hogy tartalmazzon élő baktériumokat, frukto-oligoszacharidokat vagy inulint.

9. Kerüld az extrém diétákat, tisztító kúrákat

Az extrém diéták és a kalóriamegvonás mind stresszfaktor az emberi test számára. Lehet, hogy segítenek a fogyásban, de a tested a stressz miatt nem fog megfelelően működni és fokozhatja az allergiás reakciót. Vigyázni kell a tisztító kúrákkal is, mert nem egy példa volt rá, hogy valakinek a tisztítókúra után jött ki először a szezonális allergia. Ezért nagyon figyelj rá, hogy pontosan mit juttatsz a szervezetedbe és hogyan reagál rá.

Ez is érdekelhet

Házimunkák, amiket bátran rábízhatsz a gyerekedre is

Házimunkák, amiket bátran rábízhatsz a gyerekedre is

GLAMOUR Horoszkóp

Melyik sportág illik hozzád a legjobban? A csillagjegyed elárulja

Melyik sportág illik hozzád a legjobban? A csillagjegyed elárulja

GLAMOUR Horoszkóp

Heti horoszkóp - Hivatásodban fordulóponthoz érkezel - szeptember 27-október 3.

Heti horoszkóp - Hivatásodban fordulóponthoz érkezel - szeptember 27-október 3.