Az általános hiedelemmel ellentétben a menstruációs vér nem kék. És megmutatni nem szégyen.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Évek óta a média azt sugallja és neveli belénk, hogy a menstruáció és főleg a vér valami olyasmi lenne, amit szégyellnünk kellene. Gondold csak végig a saját életed: ha véletlenül átütött a nadrágodon a suliban, soha nem jutottál a végére a cikizésnek, vagy a legdiszkrétebben kéred mindig a barátnőidtől, kolléganőidtől a tampont, betétet, ha véletlenül nincs nálad és szükséged van rá.

Menstruáció
Fotó: Shutterstock

Minden, amit a toxikus sokk szindrómáról tudnod kell

Minden, amit a toxikus sokk szindrómáról tudnod kell

A reklámokban szinte kizárólag kék színű folyadékkal mutatják be egy-egy betét nedvszívó képességét (oké, erre még esetleg van némi racionális magyarázat, hiszen sokakat megrémít a vér vörös színe, de ez is csak megszokás kérdése lenne), nem beszélve az olyan harmadik világbéli államokról, ahol bűnnek számít a menstruáció, és egy nőnek szégyellnie kell azt, ehhez mérten semmilyen eszköz, támogatás nem áll rendelkezésre, hogy havonta meg is tudjon birkózni vele.

Arra vagyunk programozva, hogy rejtegessük a menstruációnkat.
A menstruáció normális, akinek nincs egy bizonyos kor felett és nő, azzal van a probléma. Pont olyan hétköznapi dolog, mint az, hogy járunk vécére, eszünk, iszunk, szerelmesek vagyunk, gyereket szülünk, meghalunk, nyaralunk, síelünk, dolgozunk, filmet nézünk. Az élet része. És mégsem.

Helyette pár csepp kék folyadékkal szemléltetik, máskor virágokkal, de a legtöbb esetben mindig egy-egy vidám, felszabadult, csupa mosoly lánnyal.

Akinek már volt menstruációja az pontosan tudja, hogy a havi vérzés minden csak nem kevés, minden csak nem illatos virágfelhő és minden csak nem nevetés.

Megőrülsz a mentruációs görcsöktől éjjel? Ebben a pózban aludj

Megőrülsz a mentruációs görcsöktől éjjel? Ebben a pózban aludj

Az ausztrál Libra márka kitűzte küldetésként, hogy elfogadottá, hétköznapivá és főleg valódivá teszi az emberek körében a menstruációt, mint olyat. Legújabb kampányában ennek a természetességére hívja fel a figyelmet minden álca és átverés nélkül. Reméljük, hogy egyszer még élhetünk majd egy olyan világban, ahol nők, férfiak, gyerekek, idősek teljesen közömbösen kezelik majd a témát, ahelyett hogy arra késztetnének minket, hogy rejtegessük a világ előtt. Nemcsak a márkáknak kell változni vagy a reklámoknak, hanem nekünk is. És a Libra példamutató pionír ebben:

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Friss hírek a rákbeteg Katalin hercegnéről

Friss hírek a rákbeteg Katalin hercegnéről

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője