Ez a reklám végre őszintén megmutatja milyen a menstruáció, és a nők odáig vannak érte

2020.július.13.

Egy fantasztikus kampány keretében a "világ legüdítőbb reklámjának" titulált videóval ünnepli a különböző női történeteket a Bodyform angol márka.

A női higiéniai termékeket gyártó cég a Golden Globe-díjas és Emmyre jelölt rendező, író és producer Nisha Ganatra és 6 női rajzfilmkészítő nő segítségével megalkotta talán minden idők legcsodálatosabb női reklámját, ami a #WombStories, azaz a Méhtörténetek címet kapta, és amint a címe is mutatja különböző női történeteket mutat be a lehető legőszintébb módon.

Az általános hiedelemmel ellentétben a menstruációs vér nem kék. És megmutatni nem szégyen.

Az általános hiedelemmel ellentétben a menstruációs vér nem kék. És megmutatni nem szégyen.

Nem tűnik fel olyan történet a több mint 3 perces reklámban, amelyikhez ne tudna valaki kapcsolódni, hiszen hőhullámoktól szenvedő menopauzás nőktől kezdve az endometriózisban szenvedő nő fájdalmain át a tüsszentéstől hirtelen kizúduló menstruációs vérzésig vagy a nőig, aki nem akar gyereket, illetve a nőig, aki kínok kínjait éli meg, mire végre sikerül teherbe esnie, ezek a történetek a női lét néha gyönyörű, máskor brutális biológiai és fiziológiai oldalát mutatja be. És annyira csodálatos ezt látni végre.

Miért tennénk úgy, mintha nem is menstruálnánk?

Miért tennénk úgy, mintha nem is menstruálnánk?

A kampány egy kutatás eredményéből született, miszerint a nők 62%-a nem gondolja, hogy a női anatómia és egészségügyi kérdéseket eléggé nyíltan tárgyalják, így készült ez a kampány erre válaszképpen. A reklám azt az elképzelést szeretné megcáfolni, miszerint a nők biológiai idővonala annyiból áll, hogy tinédzserkorukban elkezdenek menstruálni, ami néha kevés fájdalommal jár, majd teherbe esnek, szülnek, még kicsit menstruálnak, végül pedig a menopauza homályába vesznek. Ahogyan azt a legtöbb nő tudja, a valóság ennél sokkal bonyolultabb és kegyetlenebb, mégsem beszélünk a nők egészségügyi nehézségeiről eleget, és nem is támogatja a mainstream média az ilyen kampányok megvalósulását. Így jött a képbe a Bodyform termékek (itthon Libresse) mögött álló Essity márka, ami ezen változtatni akar, és mi nem is örülhetnénk ennek jobban.

A férfiak is menstruálnak ebben reklámban és imádjuk

A férfiak is menstruálnak ebben reklámban és imádjuk

Már csak abban tudunk reménykedni, hogy hasonlóan nyitott, őszinte reklámok készülnek a mi tájainkon is, szerencsére inspiráció van hozzá. Hajrá!

Ez is érdekelhet

A kevesebb néha több: Angelina Jolie tökéletes ruháját egész évben hordhatod

A kevesebb néha több: Angelina Jolie tökéletes ruháját egész évben hordhatod

GLAMOUR Horoszkóp

A mai nap váratlan ismeretségeket ígér: Napi horoszkóp, június 13.

A mai nap váratlan ismeretségeket ígér: Napi horoszkóp, június 13.

Monitor

Telkes Mária az a magyar tudós, aki a napenergia úttörője lett Amerikában

Telkes Mária az a magyar tudós, aki a napenergia úttörője lett Amerikában